Gå til innhold

Vil du si at fysisk aktivitet/trening er avgjørende om man vil bli bedre/beholde den psykiske helsen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

E7H7 skrev (15 minutter siden):

For min del er fysisk aktivitet viktig for psykisk velvære. Jeg har ingen psykisk sykdom, men føler at aktivitet gjør at jeg tåler stress/påkjenninger bedre. 

Jeg tror det er universelt. Kroppen produserer endorfiner når man er fysisk aktiv. Og hvis man er dårlig psykisk, blir man gjerne inaktiv og dermed enda dårligere psykisk. 

Jeg syns vi kan slå fast at det er et faktum at fysisk aktivitet har positiv effekt på psykisk helse. Ikke bare fordi kroppen responderer positivt med bedre kondisjon, at muskler blir brukt osv

Jeg tenker også at det er viktig for hodet. Å ha fokus på noe annet enn hvordan man har det, bruke intelligensen i større grad enn når man er  passiv. Å gå turer var ihvertfall noe jeg er 100% sikker på hjalp meg ut av depresjon. Komme seg ut og orientere seg i annet enn å gå til kjøkkenbenken , badet og senga ( som var det jeg gjorde en periode )  En annen ting er at du møter folk om du.kommer deg ut. Selv om det kan være det siste du ønsker, så kan det også gi positiv effekt. Det er ingen jeg husker bedre enn de jeg traff da jeg var deprimert. Et vennlig ord, et smil og en interessant samtale betød enormt mye mer i den perioden. Og kan du selv hjelpe noen, så har det ikke minst veldig stor betydning for psyken og selvfølelsen!  

Endret av Kashmir

Annonse

UtakknemligDiva

Når jeg er veldig aktiv hele dagen er jeg mer avslappet inni meg og gladere ja. Men det er så ferskvare at man må jo holde på hver dag for å opprettholde. 
Dessuten endrer det ikke nødvendigvis det som gjør deg deprimert om den skyldes ytre påvirkninger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...