Gå til innhold

Hvordan takle avvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Du sendte en hyggelig hilsen på fb til din slektning. Alle andre som gjorde det samme fikk takk og likes. Du fikk ingenting. 
Kom det overraskende, eller hadde det samme skjedd flere ganger tidligere?

Det har skjedd hvert år. 
takk for at du forklarte. 

Anonymkode: 51f9f...9a8

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har skjedd hvert år. 

Du visste at du skulle på ferie. Det var nesten sikkert at han kom til å avvise deg. Du vet at du ikke tåler avvisning, og at det vil «ødelegge» ferien.   Ser du det klarere nå?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har skjedd hvert år. 
takk for at du forklarte. 

Du har også postet omtrent et likelydende innlegg hvert år. 

Det er ikke mulig å unngå alt som er smertefullt i livet, men det som er svært forutsigbart kan man kanskje med fordel unngå. 

Heldigvis er det en ny dag i morgen. 

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Du visste at du skulle på ferie. Det var nesten sikkert at han kom til å avvise deg. Du vet at du ikke tåler avvisning, og at det vil «ødelegge» ferien.   Ser du det klarere nå?

Ja. Jeg skal ikke ha mer med han å gjøre. Jeg har ikke gjort han noen verdens ting. For noen år siden beskyldte meg for å utnytte mamma også. Heller ikke da hadde jeg gjort han noe. Jeg var økonomisk verge for mine foreldre og ble også beskyldt for å ha stjålet fra kontoen deres. Der er slutt nå. Jeg kommer ikke til å bru meg om han mer.

AnonymBruker
frosken skrev (4 minutter siden):

Du har også postet omtrent et likelydende innlegg hvert år. 

Det er ikke mulig å unngå alt som er smertefullt i livet, men det som er svært forutsigbart kan man kanskje med fordel unngå. 

Heldigvis er det en ny dag i morgen. 

Ja, det er slutt nå. Jeg har hatt det vondt i to dager pga han. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi ingen er i stand til å løse en så vanskelig sak. 

Jeg hadde også ganske nøyaktig de samme tankene i 2015. Det ble t.o.m. uttrykt fra behandlers side, at jeg var vanskelig å hjelpe, at ingen terapeuter hadde vært borti lignende tilfeller, og jeg tenkte i lignende retning som deg, at jeg var et håpløst tilfelle, at det bare var å resignere først som sist...

Men om du har opplevd å ikke få riktig hjelp, ikke bli godt nok forstått, få høre at de ikke har et tilbud til deg e.l., er det ikke deg det er noe galt med - den tanken kommer fra ditt eget hode. Det er hjelpeapparatet som har utilstrekkelig kompetanse på traumer og overgrep/omsorgssvikt. Det finnes ulike retninger i terapijungelen, men er en heldig, kan en komme til en god terapeut.

Jeg heier på deg - du har allerede tatt et første steg i denne tråden!

PS: Om du tenker deg om - blir du avvist, i absolutt alle situasjoner, når du er vennlig og snill mot andre hele tiden, slik du sier? Mot kjente og ukjente...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...