Gå til innhold

Hvordan takler du psykisk smerte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går du i terapi? Det kan hjelpe. Jeg takler det veldig dårlig. Undertrykker følelsene.

Anonymkode: 2c01c...a07

Ja, det gjør jeg. Men behandler har ferie nå... Og jeg hadde det så klart bra sist time hehe... 

Anonymkode: d98d6...826

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det gjør jeg. Men behandler har ferie nå... Og jeg hadde det så klart bra sist time hehe... 

Det har gått ganske raskt nedover nå egentlig, begynner bli litt bekymret... 

Jeg sier til meg selv at smerten er ufarlig. Det kan oppleves vondt og intens der og da, men det er ufarlig. Og det går alltid over. 

Samtidig prøver jeg å gi meg selv omsorg ved å gjøre gode ting for meg selv, som f.eks trene (utløser endorfiner i kroppen), gå en tur i skogen i regnet, sitte ved sjøen med medbrakt matpakke og kaffe, ta en varm dusj, lage en god og sunn middag, krype under pleddet med noe varmt og drikke, osv.  Det er sjelden at det fjerner smerten, noe som heller ikke er poenget, men det flytter fokuset litt bort fra den og over på gode ting. 

Håper du føler deg bedre snart. 

Endret av Martine

Jeg takler det ikke spesielt bra. Det blir mye tvangshandlinger. Eller mer ble. Jeg har lært meg å bruke litt tid på å kjenne på den, men ikke marinere meg i den. Det som hjelper er å være aktiv, få frisk luft. Spise mat som er bra for meg, men like viktig er å bli sliten. Lære noe nytt, sette seg inn i interessante temaer og konsentrere seg. Ingenting gjør meg så sliten som konsentrasjon. Da har jeg fullt fokus og jobber med det jeg driver med- om det er teori eller praktiske ting. Nå lærer jeg meg å male, altså ikke kun mediativt. Utrolig krevende og sykt mye pirk- men jeg blir sliten. Det er å bli sliten på en veldig god måte.

Har ikke så mye psykisk smerte vanligvis, men det skjer iblant veldig mye jeg ikke har kontroll over, og da er det fint å bruke/ drive md overnevnte. ( mer enn vanlig )

Endret av Kashmir

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...