Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor med mannen min som jeg er gift med. Han har bipolar2 og kronisk ptsd. Siste årene har han kun hatt depresjoner. Nå har han hatt depresjon i flere år, avbrutt av noen litt bedre dager, men så kommer depresjonen tilbake. Han er ikke sånn som han var før; humoristisk, romslig, omsorgsfull og tolerant. Han har blitt forknytt og mutt, stille, nesten litt smålig, ikke oppmerksom på forholdet, lite klem og kos. Blir lett misfornøyd med meg og da ofte stille, snakker ikke til meg. Han venter på behandling på psykiatri.pol, i oktober. Han har fått oppheng i et rykte som ble satt ut om han for 15 år siden og tror det ryktet går ennå. Han blir lett paranoid. Stille, mutt osv. Sa til han i sted at jeg føler han ikke liker meg lenger. 

Jeg sliter selv mye psykisk og har mye angst, ptsd, depresjoner, osv. Depresjonen til mannen går aldri over og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe? Jeg blir veldig preget av dette og deprimert. Ønsker meg bort osv. 

Han har lyst å prøve wellbutrin. Kan han få det med fastlegen siden han må vente så lenge på behandling?

@kupton? Andre?

Anonymkode: 30c30...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

@kupton, han går ellers på litium, liten dose zyprexa, 400 mg seroquel og medisiner mot lavt stoffskifte. 

Anonymkode: 30c30...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan det være at han må sjekke stoffskiftet sitt igjen? 

Anonymkode: ad66a...100

Har sagt det mange ganger. Tar lite tak i ting. Får det så vondt av dette. 

Anonymkode: 30c30...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har sagt det mange ganger. Tar lite tak i ting. Får det så vondt av dette. 

Anonymkode: 30c30...ebf

Huff hørtes ikke godt ut🙁 føler det er typisk menner, ikke for å ta alle under samme kan. Ser bare her i min familie..

men du kan ikke bare si til han at enten så bestiller han time eller så gjør du det? Bare bestill en time til han og si, sånn.. nå har du time hos legen den dagen og du er nødt til å gå. Jeg har gjort det med min samboer da han er så treig og prøver å slippe unna.. 

Anonymkode: ad66a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...