Glitter Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Jeg opplever å være initiativløs, passiv, lite interessert i feks trening noe jeg vanligvis liker. Men ut over det så har jeg ikke et deprimert følelsesliv. Er ensom og kjeder meg, men føler meg ellers okei. Kan jeg likevel være deprimert? Han l kommunen sa at mulig jeg har en depresjon, men at Litium beskytter meg fra å bli skikkelig deprimert? Eller er det Litium som legger et lokk på meg? Jeg lyser opp og blir glad der det er naturlig. En siste teori er om drikkingen på kvelden gjør meg passiv på dagen. Men jeg føler meg aldri noe som helst bakfull. Jeg kommer ikke til å slutte på Litium uansett. Men vil gjerne vite om Litium kan ha den effekten. Dette vet vel ikke en psykolog noe om så kan ikke spørre henne tror jeg. Eller? Kom på en siste hypotese: Et dette et resultat av understimuli? Vil jeg blomstre når jeg får jobb? Endret 2. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Hvis det ikke har vært sånn siden du begynte på litium så er det jo ikke den som plutselig gjør deg passiv etter 7 mnd eller hva det er. Men kan sikkert bære underliggende depresjon eller enda mer sannsynlig: rusbruken og alt den har ført med seg de siste mnd Anonymkode: b0bc9...e26 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis det ikke har vært sånn siden du begynte på litium så er det jo ikke den som plutselig gjør deg passiv etter 7 mnd eller hva det er. Men kan sikkert bære underliggende depresjon eller enda mer sannsynlig: rusbruken og alt den har ført med seg de siste mnd Anonymkode: b0bc9...e26 Jeg tror ikke det har med rusbruken å gjøre. Jeg har vært rusutløst deprimert før og det var ikke som dette. Kan selvfølgelig ikke utelukke noe. Men jeg har vært vant til å bli skikkelig deprimert flere ganger i året. Det har ikke skjedd etter oppstart med Litium. Jeg har kjempet mot det passive i noen mnd nå. Jeg husker ikke når det startet. Endret 2. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (22 minutter siden): Jeg tror ikke det har med rusbruken å gjøre. Jeg har vært rusutløst deprimert før og det var ikke som dette. Kan selvfølgelig ikke utelukke noe. Men jeg har vært vant til å bli skikkelig deprimert flere ganger i året. Det har ikke skjedd etter oppstart med Litium. Jeg har kjempet mot det passive i noen mnd nå. Jeg husker ikke når det startet. Jeg vet ikke hva Litium gjør med kroppen, men det kan jo være at du ikke får samlet energi? Tror det jo hadde hjulpet med litt inspirasjon ol som hadde gitt deg mer energi? Jeg vet ikke. Medisiner har jo alltid bivirkninger, men jeg er ikke akkurat ekspert 🙂 Det med at du ikke blir fyllesjuk kommer nok av at toleransen din er blitt skyhøy ang rus og konsekvenser av inntak. Når du har vært edru veldig lenge, så merker du det bra dagen etter 🙃 av veldig mye mindre mengde også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 Kashmir skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hva Litium gjør med kroppen, men det kan jo være at du ikke får samlet energi? Tror det jo hadde hjulpet med litt inspirasjon ol som hadde gitt deg mer energi? Jeg vet ikke. Medisiner har jo alltid bivirkninger, men jeg er ikke akkurat ekspert 🙂 Det med at du ikke blir fyllesjuk kommer nok av at toleransen din er blitt skyhøy ang rus og konsekvenser av inntak. Når du har vært edru veldig lenge, så merker du det bra dagen etter 🙃 av veldig mye mindre mengde også. Jeg har tenkt det samme, men det skjer uansett om det er lenge siden jeg har drukket. Men jeg tror kroppen min husker? Den oppfatter ikke øl som gift lenger. Går det an? Det er bare hunder som gir meg energi. Men jeg kan ikke få hund enda dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Glitter skrev (13 minutter siden): Jeg har tenkt det samme, men det skjer uansett om det er lenge siden jeg har drukket. Men jeg tror kroppen min husker? Den oppfatter ikke øl som gift lenger. Går det an? Det er bare hunder som gir meg energi. Men jeg kan ikke få hund enda dessverre. Hvor langt opphold har du hatt da? Kroppen din oppfatter nok i høyeste grad at øl er gift. Det er vel heller hodet som ignorerer 🙂 Ja, du skulle hatt en hund å passe og gå på turer med ihvertfall. Men det blir vanskelig med faste tidspunkt. Kanskje det går an å finne noen likevel som du kan låne hunden til iblant? Du er jo normalt en del utendørs, og det er jo bra. Endret 2. august 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 Kashmir skrev (1 minutt siden): Hvor langt opphold har du hatt da? Kroppen din oppfatter nok i høyeste grad at øl er gift. Det er vel heller hodet som ignorerer 🙂 Ja, du skulle hatt en hund å passe og gå på turer med ihvertfall. Men det blir vanskelig med faste tidspunkt. Kanskje det går an å finne noen likevel som du kan låne hunden til iblant? Du er jo normalt en del utendørs, og det er jo bra. Alt fra noen måneder til nå i år kun en uke her og der ved innleggelse. Men jeg begynner tidlig å drikke og slutter tidlig så jeg sover av meg dey meste. Likevel rart å kunne drikke 10 øl på alt fra 60-75 kg (har jo gått opp) og likevel være helt fungerende med trening og alt neste dag. Da jeg var 20 lå jeg rett ut, men da begynte jeg kl 20 og sluttet kl 03-04 å drikke. Jeg har passet fremmede hunder før. Det gir meg ikke så mye. Jeg vil ha min egen. ❤️ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Glitter skrev (12 minutter siden): Alt fra noen måneder til nå i år kun en uke her og der ved innleggelse. Men jeg begynner tidlig å drikke og slutter tidlig så jeg sover av meg dey meste. Likevel rart å kunne drikke 10 øl på alt fra 60-75 kg (har jo gått opp) og likevel være helt fungerende med trening og alt neste dag. Da jeg var 20 lå jeg rett ut, men da begynte jeg kl 20 og sluttet kl 03-04 å drikke. Jeg har passet fremmede hunder før. Det gir meg ikke så mye. Jeg vil ha min egen. ❤️ Jo. Slash i Guns'n Roses drakk flere flasker sprit pr dag han, og klarte fremdeles å gå i studio, være sosial, bli en veldig dyktig gitarist, dra på turne og opptre 🙃 men det smalt jo bra for ham tilslutt da... Men mange eksempler å ta av. Som Atle Anonsen sa da Keith Richards ikke gadd å drikke mer : Han setter jo sjøbein likevel etter alle årene. Han blir aldri edru! Ja.. Jeg skjønner det med egen hund, men når du får "kjemi" med en annen hund, og den viser glede ved å se deg, så er det gøy det også. Endret 2. august 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Kashmir skrev (2 minutter siden): Jo. Slash i Guns'n Roses drakk flere flasker sprit han, og klarte fremdeles å gå i studio, være sosial, bli en veldig dyktig gitarist, dra på turne og opptre 🙃 men det smalt jo bra for ham tilslutt da... Men mange eksempler å ta av. Som Atle Anonsen sa da Keith Richards ikke gadd å drukke mer : Han setter jo sjøbein likevel etter alle årene. Han blir aldri edru! Ja.. Jeg skjønner det med egen hund, men når du får "kjemi" med en annen hund, og den viser glede ved å se deg, så er det gøy det også. Jeg har fått kjemi med alle hunder jeg har passet i grunn. Men jeg har vurdert det slik at jeg kan ikke forplikte meg fram i tid. Plutselig blir jeg dårlig og eier har ikke pass. Det var dog før jeg ble godt medisinert. Jeg kan vurdere det etter rusbehandling. Skjønte ikke helt det andre du skrv. 😅 Endret 2. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (1 minutt siden): Jeg har fått kjemi med alle hunder jeg har passet i grunn. Men jeg har vurdert det slik at jeg kan ikke forplikte meg fram i tid. Plutselig blir jeg dårlig og eier har ikke pass. Det var dog før jeg ble godt medisinert. Jeg kan vurdere det etter rusbehandling. Skjønte ikke helt det andre du skrv. 😅 Nei, jeg skjønner det med forpliktelser. Det andre var bare relatert til toleranse for alkohol.. Noen blir stup fulle etter ei flaske sprit. Andre drar rundt og opptrer. Ikke at Slash alltid så upåvirket ut da men... Det var mengdene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Kashmir skrev (5 minutter siden): Nei, jeg skjønner det med forpliktelser. Det andre var bare relatert til toleranse for alkohol.. Noen blir stup fulle etter ei flaske sprit. Andre drar rundt og opptrer. Ikke at Slash alltid så upåvirket ut da men... Det var mengdene. Ah. Jeg skjønner. Jeg framstår upåvirket og blir aldri nektet inngang på utesteder fordi jeg er for full. Til jeg plutselig besvimer. Andre igjen ser jo drita ut med 1 i promille. Så folk er absolutt ulike der ja. Tror vel også jeh som er innkjørt ikke ser like lett full ut. Endret 2. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (8 minutter siden): Ah. Jeg skjønner. Jeg framstår upåvirket og blir aldri nektet inngang på utesteder fordi jeg er for full. Til jeg plutselig besvimer. Andre igjen ser jo drita ut med 1 i promille. Så folk er absolutt ulike der ja. Tror vel også jeh som er innkjørt ikke ser like lett full ut. Det kan nok handle om sperrer. For å "være seg selv" osv. Du har kanskje så store sperrer, og de sitter så langt inne at du ikke blir hemningsløs etter ti øl engang? Det kan være. Og noe å tenke på kanskje..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Kashmir skrev (13 minutter siden): Det kan nok handle om sperrer. For å "være seg selv" osv. Du har kanskje så store sperrer, og de sitter så langt inne at du ikke blir hemningsløs etter ti øl engang? Det kan være. Og noe å tenke på kanskje..? Jeg kan bli det etter ti øl, men bare hvis jeg fra før av var destruktiv. Hvis jeg ikke vil være destruktiv så blir jeg ikke det av ti øl. Jeg har endel kontroll. Mer enn jeg kanskje vil innrømme. Men har vært lite drama på en stund og det er fordi jeg bestemte meg for det. I kveld feks er jeg så redd for stepappa at jeg får tilbakefall på å håndtere det vonde destruktivt. Så må jobbe veldig hardt nå. Endret 2. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (2 timer siden): Jeg opplever å være initiativløs, passiv, lite interessert i feks trening noe jeg vanligvis liker. Men ut over det så har jeg ikke et deprimert følelsesliv. Er ensom og kjeder meg, men føler meg ellers okei. Kan jeg likevel være deprimert? Han l kommunen sa at mulig jeg har en depresjon, men at Litium beskytter meg fra å bli skikkelig deprimert? Eller er det Litium som legger et lokk på meg? Jeg lyser opp og blir glad der det er naturlig. En siste teori er om drikkingen på kvelden gjør meg passiv på dagen. Men jeg føler meg aldri noe som helst bakfull. Jeg kommer ikke til å slutte på Litium uansett. Men vil gjerne vite om Litium kan ha den effekten. Dette vet vel ikke en psykolog noe om så kan ikke spørre henne tror jeg. Eller? Kom på en siste hypotese: Et dette et resultat av understimuli? Vil jeg blomstre når jeg får jobb? Jeg ble slik av litium. Har seponert dem nå i sommer uten behandler da jeg aldri vil gå på dem igjen pga slik jeg blir på dem. Anonymkode: 3266c...067 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (16 minutter siden): Jeg kan bli det etter ti øl, men bare hvis jeg fra før av var destruktiv. Hvis jeg ikke vil være destruktiv så blir jeg ikke det av ti øl. Jeg har endel kontroll. Mer enn jeg kanskje vil innrømme. Men har vært lite drama på en stund og det er fordi jeg bestemte meg for det. I kveld feks er jeg så redd for stepappa at jeg får tilbakefall på å håndtere det vonde destruktivt. Så må jobbe veldig hardt nå. Hm. De setningene : Jeg har endel kontroll. Kanskje mer enn jeg vil innrømme. De bør du analysere. Kanskje ta opp med psykologen? Ja, men prøv å ikke ta sorgene på forskudd nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter, jeg tror du undervurderer påvirkningen all alkoholen har på kroppen din. Du sier du ikke har bakrus, og da tenker jeg at du mener at du ikke er kvalm og spyr dagen derpå. Men de symptomene du beskriver er typisk bakfull. Jeg var jo gift med en alkoholiker i mange år og det var akkurat slik du beskriver det. Overskuddet til alt annet forsvinner. Selvfølgelig har ikke kroppen overskudd til å tenke trening. Kroppen jobber med en alvorlig forgiftning. Da kommer alt annet i andre rekke. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble slik av litium. Har seponert dem nå i sommer uten behandler da jeg aldri vil gå på dem igjen pga slik jeg blir på dem. Anonymkode: 3266c...067 Interessant! Kashmir skrev (1 time siden): Hm. De setningene : Jeg har endel kontroll. Kanskje mer enn jeg vil innrømme. De bør du analysere. Kanskje ta opp med psykologen? Ja, men prøv å ikke ta sorgene på forskudd nå! Ja det kan jeg gjøre. Er derfor det ikke skjer mye negativt lengre. For jeg nekter det å skje. Fru2020 skrev (25 minutter siden): Glitter, jeg tror du undervurderer påvirkningen all alkoholen har på kroppen din. Du sier du ikke har bakrus, og da tenker jeg at du mener at du ikke er kvalm og spyr dagen derpå. Men de symptomene du beskriver er typisk bakfull. Jeg var jo gift med en alkoholiker i mange år og det var akkurat slik du beskriver det. Overskuddet til alt annet forsvinner. Selvfølgelig har ikke kroppen overskudd til å tenke trening. Kroppen jobber med en alvorlig forgiftning. Da kommer alt annet i andre rekke. Kanskje, men jeg opplever det ikke sånn. Skal likevel tenke over det du sier. Ingen rundt meg merker jeg er bakfull i hvert fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 2. august 2023 Forfatter Del Skrevet 2. august 2023 Fru2020 skrev (32 minutter siden): Glitter, jeg tror du undervurderer påvirkningen all alkoholen har på kroppen din. Du sier du ikke har bakrus, og da tenker jeg at du mener at du ikke er kvalm og spyr dagen derpå. Men de symptomene du beskriver er typisk bakfull. Jeg var jo gift med en alkoholiker i mange år og det var akkurat slik du beskriver det. Overskuddet til alt annet forsvinner. Selvfølgelig har ikke kroppen overskudd til å tenke trening. Kroppen jobber med en alvorlig forgiftning. Da kommer alt annet i andre rekke. Er ikke manglende energi. Er bare manglende interesse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Glitter skrev (4 timer siden): Jeg opplever å være initiativløs, passiv, lite interessert i feks trening noe jeg vanligvis liker. Men ut over det så har jeg ikke et deprimert følelsesliv. Er ensom og kjeder meg, men føler meg ellers okei. Kan jeg likevel være deprimert? Han l kommunen sa at mulig jeg har en depresjon, men at Litium beskytter meg fra å bli skikkelig deprimert? Eller er det Litium som legger et lokk på meg? Jeg lyser opp og blir glad der det er naturlig. En siste teori er om drikkingen på kvelden gjør meg passiv på dagen. Men jeg føler meg aldri noe som helst bakfull. Jeg kommer ikke til å slutte på Litium uansett. Men vil gjerne vite om Litium kan ha den effekten. Dette vet vel ikke en psykolog noe om så kan ikke spørre henne tror jeg. Eller? Kom på en siste hypotese: Et dette et resultat av understimuli? Vil jeg blomstre når jeg får jobb? Jeg vet ikke fasiten på dette, men mener at det er svært sannsynlig at alkoholinntaket virker ødeleggende mht trening. Nå er det jo ikke sikkert at dette er grunnen til at du er lite interessert i trening for tiden, men det blir morsommere å trene når man får ok respons fra kroppen. Alkohol og trening - Slik påvirker alkohol treningen din (avogtil.no) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 3. august 2023 Forfatter Del Skrevet 3. august 2023 frosken skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke fasiten på dette, men mener at det er svært sannsynlig at alkoholinntaket virker ødeleggende mht trening. Nå er det jo ikke sikkert at dette er grunnen til at du er lite interessert i trening for tiden, men det blir morsommere å trene når man får ok respons fra kroppen. Alkohol og trening - Slik påvirker alkohol treningen din (avogtil.no) Ja det er sant det. Jeg får ikke så god progresjon som når jeg er avholds. Men ellers gjelder denne passiviteten det meste. Som husarbeid, dusje etc. Men når ungene skal på besøk da får jeg ut fingeren og rydder og sånt. Og i dag skal jeg møte en venninne og da blir jeg meg selv for hun har så positiv påvirkning på meg. Så jeg er ikke sikker på at dette er pga alkoholen. Men som sagt jeg avviser det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.