AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Det skjer ganske ofte at helsepersonell sier de blir bekymret når jeg snakker om selvmord og selvskadings trang. Jeg ønsker jo så klart ikke det, det siste jeg vil er å gjøre noen bekymret for meg. Jeg lurer derfor på hvordan en kan klare å unngå å gjøre helsepersonell bekymret samtidig som man unngår å lyve? En ting som ofte funker er jo å si at man har kontroll, da senker i alle fall de aller fleste skuldrene. Men så er det jo de gangene at det å si "jeg har kontroll" vil være å lyve... Noen som har noen løsning til hva en kan si og/eller gjøre da? Anonymkode: d0266...308 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 Det er en vanskelig balanse. Men hvis man skal få hjelp så er det viktig å være ærlig. Si ja du har desse tankene men du gjør alt for å slippe og derfor du søker hjelp, og noen å snakke med Anonymkode: 980eb...a64 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det skjer ganske ofte at helsepersonell sier de blir bekymret når jeg snakker om selvmord og selvskadings trang. Jeg ønsker jo så klart ikke det, det siste jeg vil er å gjøre noen bekymret for meg. Jeg lurer derfor på hvordan en kan klare å unngå å gjøre helsepersonell bekymret samtidig som man unngår å lyve? En ting som ofte funker er jo å si at man har kontroll, da senker i alle fall de aller fleste skuldrene. Men så er det jo de gangene at det å si "jeg har kontroll" vil være å lyve... Noen som har noen løsning til hva en kan si og/eller gjøre da? Anonymkode: d0266...308 Dette skjer når du er innlagt eller ikke? Jeg bare lurer fordi om du er innlagt har de jo omsorgen/ansvaret for deg. Støtter den som skriver over her; si det som det er men at du ønsker hjelp. Anonymkode: 44422...a10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en vanskelig balanse. Men hvis man skal få hjelp så er det viktig å være ærlig. Si ja du har desse tankene men du gjør alt for å slippe og derfor du søker hjelp, og noen å snakke med Anonymkode: 980eb...a64 Det er en vanskelig balanse det er sant. Og er man ikke ærlig får man vel ikke den hjelpen man virkelig trenger. Anonymkode: d0266...308 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette skjer når du er innlagt eller ikke? Jeg bare lurer fordi om du er innlagt har de jo omsorgen/ansvaret for deg. Støtter den som skriver over her; si det som det er men at du ønsker hjelp. Anonymkode: 44422...a10 Når jeg ikke er innlagt. Anonymkode: d0266...308 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det skjer ganske ofte at helsepersonell sier de blir bekymret når jeg snakker om selvmord og selvskadings trang. Jeg ønsker jo så klart ikke det, det siste jeg vil er å gjøre noen bekymret for meg. Jeg lurer derfor på hvordan en kan klare å unngå å gjøre helsepersonell bekymret samtidig som man unngår å lyve? En ting som ofte funker er jo å si at man har kontroll, da senker i alle fall de aller fleste skuldrene. Men så er det jo de gangene at det å si "jeg har kontroll" vil være å lyve... Noen som har noen løsning til hva en kan si og/eller gjøre da? Anonymkode: d0266...308 Best å være ærlig ja, de vil ikke at du skal dø under deres omsorg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 stjernestøv skrev (15 minutter siden): Best å være ærlig ja, de vil ikke at du skal dø under deres omsorg. Det er sant... Jeg vil jo ikke dø jeg heller, ikke sånn innerst innerst inne. Anonymkode: d0266...308 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er sant... Jeg vil jo ikke dø jeg heller, ikke sånn innerst innerst inne. Anonymkode: d0266...308 Da sier du akkurat det du skrev der. Men vær ærlig. Alltid. Anonymkode: 44422...a10 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjer ganske ofte at helsepersonell sier de blir bekymret når jeg snakker om selvmord og selvskadings trang. Jeg ønsker jo så klart ikke det, det siste jeg vil er å gjøre noen bekymret for meg. Jeg lurer derfor på hvordan en kan klare å unngå å gjøre helsepersonell bekymret samtidig som man unngår å lyve? En ting som ofte funker er jo å si at man har kontroll, da senker i alle fall de aller fleste skuldrene. Men så er det jo de gangene at det å si "jeg har kontroll" vil være å lyve... Noen som har noen løsning til hva en kan si og/eller gjøre da? Anonymkode: d0266...308 Kanskje du heller burde fokusere på og snakke om ÅRSAKENE til at du driver med selvskading enn å henge seg opp i selvskadingen? Anonymkode: 71abe...29e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du heller burde fokusere på og snakke om ÅRSAKENE til at du driver med selvskading enn å henge seg opp i selvskadingen? Anonymkode: 71abe...29e Psykisk smerte. Men der er ingenting mer å si enn det ordet der, for jeg vet ikke hvorfor jeg har det så uutholdelig. Anonymkode: d0266...308 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Psykisk smerte. Men der er ingenting mer å si enn det ordet der, for jeg vet ikke hvorfor jeg har det så uutholdelig. Anonymkode: d0266...308 Du må vel vite hva du tenker på? Du har vel tanker i hodet når du gråter og har det vondt. Hva slags diagnoser har du? Må ikke si det, men det ligger vel kanskje litt svar i de. Anonymkode: 71abe...29e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må vel vite hva du tenker på? Du har vel tanker i hodet når du gråter og har det vondt. Hva slags diagnoser har du? Må ikke si det, men det ligger vel kanskje litt svar i de. Anonymkode: 71abe...29e Jo det vet jeg. Går stort sett i negative ting om meg selv og livet mitt. At jeg er verdiløs, ingen liker meg, verden ville være bedre uten meg, Har bipolar. Anonymkode: d0266...308 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo det vet jeg. Går stort sett i negative ting om meg selv og livet mitt. At jeg er verdiløs, ingen liker meg, verden ville være bedre uten meg, Har bipolar. Anonymkode: d0266...308 Hvis ingen hadde likt deg og du var verdiløs for dem så hadde familien din forlatt deg og du ville ikke hatt noen venner osv. Anonymkode: 71abe...29e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 3. august 2023 Del Skrevet 3. august 2023 Det er ikke alltid du kan unngå å gjøre dem bekymret og det er jo ikke et mål i seg selv. Målet bør jo være at du er så åpen, ærlig og konkret som mulig om dine problemer slik at du kan få best mulig hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 3. august 2023 Del Skrevet 3. august 2023 Når helsepersonell blir bekymret, så betyr det ikke "nå får jeg problener med å tenke på så mye annet, og nå vil jeg sove dårlig, miste matlyst og føle stress" Det de tenker er : Jeg har plikt til å hjelpe denne personen, og nå er jeg noe usukker på hvor stabil hen er. Det må jeg finne ut av. Hjelper det å vite det? Du påfører dem ikke noen kvaler, de vil gjøre jobben sin der og da, fordi de både ønsker og plikter å hjelpe deg. Det er dette de jobber med, og den innebærer nok x antall slike bekymringer hver dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 Del Skrevet 3. august 2023 Kashmir skrev (19 minutter siden): Når helsepersonell blir bekymret, så betyr det ikke "nå får jeg problener med å tenke på så mye annet, og nå vil jeg sove dårlig, miste matlyst og føle stress" Det de tenker er : Jeg har plikt til å hjelpe denne personen, og nå er jeg noe usukker på hvor stabil hen er. Det må jeg finne ut av. Hjelper det å vite det? Du påfører dem ikke noen kvaler, de vil gjøre jobben sin der og da, fordi de både ønsker og plikter å hjelpe deg. Det er dette de jobber med, og den innebærer nok x antall slike bekymringer hver dag. Helt rett det Kashmir sier her. Du skal ikke tenke ts at du belaster dem med å være ærlig. Dersom de ikke hadde brydd seg hadde de mistet jobben. Det er en plikt de har ref.helsepersonell loven. God bedring Anonymkode: 6c002...d5e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.