Gå til innhold

oversikt over psykiatri medisiner og alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg begynt på toppen av kriseplanen og jobba meg igjennom den en gang til. 

Ja skal forsøke. Forhåpentligvis får jeg sove snart, tok en haug med seroquel og ett glass sprit.

Anonymkode: 05dcc...bb7

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Seroquel er et c preparat. Da denne tilhører samme som antibiotika, hva er det verste som kan skje? 

Anonymkode: 8eb1c...832

Det har ingen betydning at det er et c-prep. Det betyr bare at det er reseptbelagt, men ikke avhengighetsskapende.

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hvis du ikke alt er avhengig så vil jeg sterkt anbefale å finne en annen strategi. Jeg er avhengig og det styrer livet mitt. Skal i rusbehandling om 1,5 mnd. Skulle veldig ønsket jeg kunne sluppet å gjøre det. 

Jeg er ikke avhengig men akkurat nå så ser jeg på det å risikere å potensielt bli avhengig er bedre enn å ende opp død. For slik jeg har det nå er så uutholdelig at jeg ikke klarer takle livet på noen annen måte.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke avhengig men akkurat nå så ser jeg på det å risikere å potensielt bli avhengig er bedre enn å ende opp død. For slik jeg har det nå er så uutholdelig at jeg ikke klarer takle livet på noen annen måte.

Jeg tenkte likt som deg for mange år siden. Trodde livet ikke kunne bli verre uansett. Men det kunne faktisk det. Jeg rotet meg inn I avhengighet og rusmiljø. Nå har jeg ikke kontakt med miljøet stort sett, men avhengigheten til alkohol har nok en gang blusset opp. Som var det jeg misbrukte før jeg gikk over til narkotika. Nå er jeg ikke avhengig av narkotika i stor grad lenger, men alkoholen klarer jeg ikke kutte ut. Forteller dette i håp om å nå inn til deg. Ingen psykisk smerte er verdt å bli avhengig for. Det ødelegger livet ditt. Tro meg. 

Har du søkt hjelp noe steder? 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte likt som deg for mange år siden. Trodde livet ikke kunne bli verre uansett. Men det kunne faktisk det. Jeg rotet meg inn I avhengighet og rusmiljø. Nå har jeg ikke kontakt med miljøet stort sett, men avhengigheten til alkohol har nok en gang blusset opp. Som var det jeg misbrukte før jeg gikk over til narkotika. Nå er jeg ikke avhengig av narkotika i stor grad lenger, men alkoholen klarer jeg ikke kutte ut. Forteller dette i håp om å nå inn til deg. Ingen psykisk smerte er verdt å bli avhengig for. Det ødelegger livet ditt. Tro meg. 

Har du søkt hjelp noe steder? 

Jeg får hjelp både poliklinisk og i kommunen, men ingen vet at jeg drikker. Bare at jeg sliter... 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Kan du klare å fortelle det? 

Ja. Men jeg ønsker ikke si noe ennå, ønsker bare ha denne mestringsstrategien litt til. Har aldri opplevd noe som er mer effektivt enn akkurat det å drikke.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja. Men jeg ønsker ikke si noe ennå, ønsker bare ha denne mestringsstrategien litt til. Har aldri opplevd noe som er mer effektivt enn akkurat det å drikke.

Ok. Bare vær klar over at du risikerer å forverre livet ditt ennå mer. Du er ikke avhengig ennå slik jeg oppfatter deg, men du snakker slik en typisk gjør ved begynnende misbruk. 

AnonymBruker
kupton skrev (52 minutter siden):

Hva spurte du om?

Spurte om man kan drikke alkohol på Serquel ? Om det går an og hvis det ikke går hva som er det verste som kan skje? Har ingen psykisk lidelse. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spurte om man kan drikke alkohol på Serquel ? Om det går an og hvis det ikke går hva som er det verste som kan skje? Har ingen psykisk lidelse. 

Hvis du ikke er vesentlig syk, men bruker små doser kun for å roe tankene eller få sove, vil små mengder alkohol (inntil to alkoholenheter) gå bra.

Hvis du i ag er alvorlig syk, vil du kunne bli langt verre om du drikker. Hvis du bruker 100mg eller mer, vil du kunne bli langt mer beruset på samme dose alkohol sammenlignet med det du ville bli uten Seroquel. Det verste som kan skje er at du blir langt mer beruset, ikke kan ta vare på deg selv, falle på farlige steder, evt sovne ute i kulden og fryse ihjel.

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (25 minutter siden):

Hvis du ikke er vesentlig syk, men bruker små doser kun for å roe tankene eller få sove, vil små mengder alkohol (inntil to alkoholenheter) gå bra.

Hvis du i ag er alvorlig syk, vil du kunne bli langt verre om du drikker. Hvis du bruker 100mg eller mer, vil du kunne bli langt mer beruset på samme dose alkohol sammenlignet med det du ville bli uten Seroquel. Det verste som kan skje er at du blir langt mer beruset, ikke kan ta vare på deg selv, falle på farlige steder, evt sovne ute i kulden og fryse ihjel.

Takk for at du fortalte grundig det jeg spurte om. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Ok. Bare vær klar over at du risikerer å forverre livet ditt ennå mer. Du er ikke avhengig ennå slik jeg oppfatter deg, men du snakker slik en typisk gjør ved begynnende misbruk. 

Ja, jeg er klar over det. Men jeg tror egentlig at jeg ikke er en slik person som blir så lett avhengig, så jeg tror jeg skal klare å komme meg ut av det igjen forholdsvis greit. Kanskje litt naivt men?

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg er klar over det. Men jeg tror egentlig at jeg ikke er en slik person som blir så lett avhengig, så jeg tror jeg skal klare å komme meg ut av det igjen forholdsvis greit. Kanskje litt naivt men?

Ja jeg synes det er litt naivt mtp hvor mange som har tenkt likt. Men du må jo bare kjenne på dette selv. 

Jeg tenker tre ting:

1. Man skal ikke blande alkohol med sederende midler. 

2. Tilstanden man bruker medisin mot har også en del betydning. Noen tilstander disponerer veldig for avhengighet, og noen tilstander, spesielt med mangel på impulskontroll, er skumle å kombinere med alkohol. Depresjoner kan bli verre av alkohol.

3. Dessverre er det ikke uvanlig at psykisk syke ikke drikker på fest, men drikker alene eller for å slippe vonde tanker. Dette er feil motivasjon for å drikke alkohol.

AnonymBruker
ISW skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker tre ting:

1. Man skal ikke blande alkohol med sederende midler. 

2. Tilstanden man bruker medisin mot har også en del betydning. Noen tilstander disponerer veldig for avhengighet, og noen tilstander, spesielt med mangel på impulskontroll, er skumle å kombinere med alkohol. Depresjoner kan bli verre av alkohol.

3. Dessverre er det ikke uvanlig at psykisk syke ikke drikker på fest, men drikker alene eller for å slippe vonde tanker. Dette er feil motivasjon for å drikke alkohol.

Fordi? Alkohol er medisin 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi? Alkohol er medisin 

Som mange her inne vet, er jeg relativt liberal til alkohol. Men for meg er det årsaken til at man drikker, og årsaken til at man bruker medisiner, som avgjør om jeg synes det man gjør er lurt eller ikke.

Hvis man ellers er frisk både fysisk og psykisk, så ser jeg ikke noe galt med noen øl på "afterwork" fredager eller noen glass vin til middagen på lørdag. Men det er under en forutsetning om at man gjør dette i en positiv setting og for å ha det hyggelig. Det er når man skal "behandle" noe med alkohol at det blir problematisk. Eller som du sier, "alkohol er medisin". Alkohol er absolutt ikke medisin.

Ellers synes jeg ikke man skal drikke alkohol sammen med sederende medisiner. Fordi man får en dobbelt effekt som kan være farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...