Gå til innhold

Hva skjer med følelsene dine når du drikker alkohol? Blir du mer positiv/negativ/annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner. Det med å bli mer sosial er det ikke vanlig når man drikker? 

Anonymkode: 2ea26...15e

Ja, tror det er vanlig, man mister jo litt hemninger og kritisk tenkning når man drikker. 

Fortsetter under...

Følelsene mine blir forsterket. Jeg blir mer glad, lettere rørt osv.

Jeg drikker kun alkohol i positive sammenhenger. Hvis det skjer noe negativt i livet mitt og jeg har det vondt, så holder jeg meg unna alkohol til jeg enten har fått løst problemet eller i hvert fall føler meg bedre med det. Alkohol for meg er noe lystbetont og positivt.

Jeg drikker sjelden hvis jeg er lei meg eller nedfor. Så kan ikke helt svare på hvordan alkoholen virker da. For meg er alkohol en positiv ting, som jeg drikker når jeg har det fint, enten alene eller sammen med andre, og jeg tror nok at den følelsen forsterkes.

Jeg blir oppstemt av moderate mengder med alkohol, men merker at jeg får dårligere søvn og ofte kan våkne etter noen timer alt annet enn oppstemt og med problemer med å sovne igjen. For ikke å snakke om dersom man drikker så mye at man får bakrus.

Annonse

Alkohol er en sosial sak for meg, jeg blir glad og enda mer utadvendt. En skjelden gang kan jeg bli trøtt, men det er kun etter et måltid med kjæresten her hjemme der vi legger oss på sofaen og ser noe på skjerm etterpå. Jeg blir aldri sentimental eller sint, da hadde jeg kuttet ut alkohol. 

Alkoholen forsterker de følelser jeg har. Er jeg i sosialt lag så blir jeg veldig glad og pratsom. Drikker jeg alene føler jeg meg bedre så sant jeg ikke var veldig lei meg. Hvis jeg var lei meg så kan jeg gå i gråtingen. 

Nicklusheletida

Jeg vet ikke hva det er med meg , om det er alderen eller hva det er, men jeg tåler nesten ikke alkohol i det hele tatt. Det har blitt verre og verre med årene. Jeg synes det er gøy etter de første slurkene. Ja, det skal bare noen slurker til. De går rett til hodet på meg og da har jeg det veldig gøy en liten stund. Da vil jeg ha musikk, jeg vil danse og du verden så artig jeg har det.  MEN,  så er det akkurat som lufta sånn helt plutselig går ut av ballongen og jeg blir bare "dau" og kjedelig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva skjer med følelsene dine når du drikker alkohol? Blir du mer positiv/negativ/annet?

Jeg blir supermann når jeg drikker. Da klarer jeg masse. En fantastisk medisin ! 

Anonymkode: c1e47...9c5

UtakknemligDiva

Jeg evner å faktiske høre hva noen sier til meg selv om det er masse bråk og støy rundt. Jeg filtrerer ut lyder jeg ikke skal fokusere på. Noe jeg ikke helt klarer som edru. Har lurt litt på om det finnes noen medisin som har denne dempende virkningen som alkohol har, bare uten de skadene alkoholen gir.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Åja. Må du drikke mye før du blir ordentlig trøtt?

Nei da. Holder med er par glass vin.

Anonymkode: 8b79b...e07

Annonse

AnonymBruker

Jeg har desverre drukket 0.5 liter alkohol tirsdag kveld, onsdag kveld og torsdag kvelden. Men det var for å roe nervene mine. Jeg har hatt mye å gjøre på jobb pluss mye å tenke på, og det har hjelpet meg å slappe av. Men det er jo ikke bra. Men jeg blir avslappet,  og positiv.  

Anonymkode: 02bb5...119

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...