Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for det er så mye. Egentlig burde jeg ikke opprette en tråd her i det hele tatt. Likevel gjør jeg det.

Jeg har så mange forsvarsmekanismer at jeg lurer på om det er noe alvorlig galt med meg. Jeg er redd for å vise at jeg er glad i noen, for hvem kan vel være glad i meg? Jeg har store problemer med å forstå at noen kan bry seg om å være glad i meg. Dette gjør at jeg skyver folk unna om de kommer for nær. Jeg er avvisende i frykt for å bli avvist selv. Klisje ikke sant? Poenget er at jeg ikke vil være sånn.. Når jeg blir glad i noen, blir jeg ordentlig glad i dem. Men jeg tror ikke det vises, med mindre jeg er 100 prosent trygg på at de er glad i meg. Jeg finner alltid «bevis» på at de ikke er det. 
Jeg er så redd for å bli avvist at det blir en selvoppfyllende profeti. Jeg er redd jeg har noen alvorlige diagnoser som gjør meg helt umenneskelig. Jeg er så redd. Redd for å knytte meg til noen, redd for å bli forlatt. 
Hvordan kommer man seg ut av dette? Jeg har veldig lav selvfølelse og den fortsetter jo å være lav så lenge jeg er som jeg er.. 
Tankene er så mørke for tiden og jeg har ikke kontroll på følelsene mine. Jeg er så sliten av å føle meg mindreverdig og bitter. Jeg vil være glad og at andre skal være det når de er rundt meg. 

Anonymkode: 26918...ee7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474321-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lavender skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår det slik at du ikke går i terapi nå? Det er plassen å starte for å komme seg ut av det.

Takk for svar. Jeg har gått mye i terapi uten å klare å endre dette. Men jeg skal på et opplegg om ikke så lenge som jeg håper jeg klarer å lære noe av. Jeg har prøvd mye. Jeg får lyst til å gi opp.. Men jeg skal ikke gjøre det. Jeg skal prøve å jobbe enda mer med meg selv og kanskje få endret på noe: 

Pingvin skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg har gått mye i terapi uten å klare å endre dette. Men jeg skal på et opplegg om ikke så lenge som jeg håper jeg klarer å lære noe av. Jeg har prøvd mye. Jeg får lyst til å gi opp.. Men jeg skal ikke gjøre det. Jeg skal prøve å jobbe enda mer med meg selv og kanskje få endret på noe: 

Skjønner. Håper opplegget vil kunne hjelpe deg da. Det er bra du har bestemt deg for å ikke gi opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...