Gå til innhold

Har lyst å drikke litt alkohol.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg har lyst å drikke alkohol men det er vel ikke så lurt? Tar jo medisiner og kan få gallesteinsanfall når som helst og da må jeg ta medisiner, men det hadde vært kjekt å kose seg med litt amarula. Så skal jeg i selskap i august og der blir det alkohol, vil ikke risikere å sovne for godt. Eller går det med litt? Hadde vært godt med en cider og men vet ikke hvordan jeg reagerer, det er lenge siden jeg har drukket alkohol nå. Bør vel ikke blandes med risperdal, vival, seroquel og stilnoct? Det er ikke snakk om å misbruke alkohol, bare kose seg med det. Flere som drikker alkohol her og tar medisiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble det mye "lyst på alkohol" her. Nei, jeg syns ikke at du skal drikke det. Du har en tendens til å engste deg for medisiner og inntak, pluss alle helserelaterte ting. Ikke sant? Så jeg ser for meg at du etter å ha drukket alkohol vil kunne få panikkanfall pga angst eller frykt ( for nei, det er ikke bra å blande medisiner og alkohol ) 

Tar jeg helt feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (27 minutter siden):

Nå ble det mye "lyst på alkohol" her. Nei, jeg syns ikke at du skal drikke det. Du har en tendens til å engste deg for medisiner og inntak, pluss alle helserelaterte ting. Ikke sant? Så jeg ser for meg at du etter å ha drukket alkohol vil kunne få panikkanfall pga angst eller frykt ( for nei, det er ikke bra å blande medisiner og alkohol ) 

Tar jeg helt feil? 

Nei du har nok rett i det, kan bli engstelig etter å ha drukket alkohol og ikke tørre å ta medisinene. Det er jo ikke bra det heller, får vel holde meg uten alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg har lyst å drikke alkohol men det er vel ikke så lurt? Tar jo medisiner og kan få gallesteinsanfall når som helst og da må jeg ta medisiner, men det hadde vært kjekt å kose seg med litt amarula. Så skal jeg i selskap i august og der blir det alkohol, vil ikke risikere å sovne for godt. Eller går det med litt? Hadde vært godt med en cider og men vet ikke hvordan jeg reagerer, det er lenge siden jeg har drukket alkohol nå. Bør vel ikke blandes med risperdal, vival, seroquel og stilnoct? Det er ikke snakk om å misbruke alkohol, bare kose seg med det. Flere som drikker alkohol her og tar medisiner? 

Vet du det har jeg og lyst til. Men i ditt tilfelle hvor du bruker de medisinene så er det nok ikke så lurt. Drikker du alkohol bør du ikke bruke medisinene du ramser opp så da må du velge. Du må for all del ikke blande alkohol med den type medisiner. 

Anonymkode: 0f7f7...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du det har jeg og lyst til. Men i ditt tilfelle hvor du bruker de medisinene så er det nok ikke så lurt. Drikker du alkohol bør du ikke bruke medisinene du ramser opp så da må du velge. Du må for all del ikke blande alkohol med den type medisiner. 

Ok. Får holde meg unna alkohol da, det hadde bare vært for kos en dag. Men ikke kos hvis jeg blir helt vekke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Får holde meg unna alkohol da, det hadde bare vært for kos en dag. Men ikke kos hvis jeg blir helt vekke heller. 

Hvis du leser på Kupton sin tråd om alkohol og medisiner ser du hvem som kan og ikke kan drikke alkohol med medisiner. Serquel over 100 mg går ikke bra samt hvis du har en alvorlig diagnose. Stilnoct vival  sobril eks er farlig og blande alkohol med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Vendi skrev (16 minutter siden):

Drikker svært sjeldent selv, så det er nok derfor jeg ikke helt skjønner greia med "å kose seg" med alkohol. Hva er egentlig vitsen hvis ikke man skal få litt effekt ut av det? Kan man heller ikke da "kose seg" med et glass brus i stedet? Alkohol smaker vel ikke så godt heller, spør du meg. Men det har likevel liksom alltid vært så gjevt å "kose seg" med alkohol. Skjønner som sagt ikke greia hvis man ikke skal drikke for å få en slags ruseffekt. Det er vel når den milde rusen inntreffer at man "koser seg"? Hvis ikke kan man jo bare drikke noe annet. 

Det er mange fine fruer som koser seg med vin f.eks. Vin liker jeg ikke men liker likør og cider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du leser på Kupton sin tråd om alkohol og medisiner ser du hvem som kan og ikke kan drikke alkohol med medisiner. Serquel over 100 mg går ikke bra samt hvis du har en alvorlig diagnose. Stilnoct vival  sobril eks er farlig og blande alkohol med. 

Å er det farlig? Det visste jeg ikke, best å holde seg unna da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke forstå at du vil utsette deg for mer av det du sliter med pga alkohol. Man skal ikke drikke alkohol når man går på slike medisiner og det er for en grunn. Du kan kanskje ta deg noe alkohol fritt?

Anonymkode: fa26e...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke forstå at du vil utsette deg for mer av det du sliter med pga alkohol. Man skal ikke drikke alkohol når man går på slike medisiner og det er for en grunn. Du kan kanskje ta deg noe alkohol fritt?

Anonymkode: fa26e...9df

Kan drikke pepsi max og vann :) Det var bare et spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Det har du spurt om mange ganger før.

Anonymkode: 3e4bc...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

I tillegg til andre momenter, så sies vel alkohol å kunne trigge gallestensanfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (7 minutter siden):

I tillegg til andre momenter, så sies vel alkohol å kunne trigge gallestensanfall. 

Ok. Da holder jeg meg langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...