Gå til innhold

Hva er den beste medisinen å ta avogtil angsten rir?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sobril?

Anonymkode: 077f5...0a5

Er den som er midest i forhold til styrke og varighet. Men vet flere har fått hjelp av betablokker også. Men det spørs hvilken angst type man har kanskje? Jeg går på betablokk i tillegg pga jeg fikk høy puls som bivirkning av antidepressivaen. 95 liggende i hvile

Anonymkode: e8811...51d

AnonymBruker
aa-k-j skrev (11 minutter siden):

Der sverger jeg til stemetil. Den er ikke vanedannende og funket fint på angsten jeg slet med. Den er lite kjent for bruk mot angst. 

Er jo antipsykotisk medisin da, med mye bivirkninger.. 

Anonymkode: e8811...51d

Annonse

Som denne tråden klart viser, så finnes det ikke noe fasitsvar.

Jeg må innrømme at tilsvarende at jeg ikke får noen effekt av alkohol mot angst (dvs. jeg får ikke mindre angst når jeg drikker alkohol, snarere mer, fordi jeg f.eks. ikke kan kjøre bil) og heller ikke av benzo. For meg har enkelte AP en langt bedre akutteffekt mot angst, og jeg ville synes at medisiner som Seroquel, Stemetil, m.flere kan være gode valg. Jeg synes også at propranolol (men ikke andre betablokkere) har god effekt mot angst.

SSRI og TCA (inkl. Anafranil) kan være gode valg mot angst, men de har minimalt med akutteffekt, og kan faktisk gjøre angsten verre i begynnelsen.

For meg har aldri magnesium gjort annet enn å gi diare.

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...