AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 Kashmir skrev (20 timer siden): Så kjipt at han ikke kunne bidra med noe som hjalp deg mer. Skjønner skuffelsen din. Ja, det var veldig kjipt. Er verre i dag også og nå vet jeg ikke hva gjøre lengre. Anonymkode: 9b8b5...4d1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474338-det-virket-ikke-som-han-tok-meg-alvorlig-eller-at-han-brydde-seg-noe-s%C3%A6rlig/page/2/#findComment-4191967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 frosken skrev (19 timer siden): Hva måtte han ha gjort for at du skulle ha følt deg bedre? Jeg tror egentlig at det altfor ofte oppfordres til at man skal ta kontakt med hjelpeapparatet dersom man har det dårlig, - vel og merke dersom man allerede mottar behandling for sine vansker. Ofte vil det være mer fornuftig å avlede seg selv når ting blir vanskelig, og så snakke om det påfølgende samtaletime. Når rådet er at man skal ringe til hjelpeapparatet, så vil man fort kunne bli skuffet slik du ble i dag. Ikke fordi hjelperne ikke tar deg på alvor eller ikke ønsker å hjelpe, men fordi det ikke er så mye man kan få gjort i løpet av en kort telefonsamtale, dersom det ikke dreier seg om å få svar på en konkret problemstilling. Det som hadde vert mest avgjørende for meg var at han tilbydde seg at de kunne ringe meg i dag også (og alle dagene jeg trengte det), men det gjorde han ikke. Han sa ikke en gang at jeg bare måtte ta kontakt om jeg trengte det, bare at vi snakktes på mandag. Jeg ser poenget ditt, jeg bruker mestringsplanen så mye jeg klarer, men det begynner å bli såpass vanskelig at det snart ikke går mer. Derfor ringte jeg. Og i dag er det ennå verre men jeg har ingen alternativer lengre. Anonymkode: 9b8b5...4d1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474338-det-virket-ikke-som-han-tok-meg-alvorlig-eller-at-han-brydde-seg-noe-s%C3%A6rlig/page/2/#findComment-4191968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 Del Skrevet 4. august 2023 Eva Sofie skrev (6 timer siden): Jeg er enig med @frosken om at det er forskjell på å føle seg avvist og å reelt sett bli avvist, men det kan oppleves vondt begge deler. Slik jeg leser beskrivelsen din av samtalen, gjorde han et reelt forsøk på å hjelpe deg, ut ifra sitt ståsted og hva han hadde mulighet til. Han kom med et par konkrete råd til fremtidige tiltak som du kan ta tak i sammen med dine hjelpere. Noen få tanker... Dessverre går mye av Helsenorge inn i dvale om sommeren. Mulig at du kan tenke igjennom og drøfte med behandler hvordan forsøke å forhindre at det blir like vanskelig senere? Jeg har litt samme erfaring som deg med å ta kontakt med ukjente i hjelpeapparatet om jeg har hatt det vanskelig. Det er begrenset hva de har kunnet gjøre/hjelpe meg med i situasjonen. Har du f.eks. en venn eller familie som du kan snakke med? Ofte kan vi lett tenke, med psykiske lidelser, at vi er til belastning for de rundt oss og at vi ikke vil belaste de enda mer med å involvere de i det som ev. er vanskelig i eget liv. Noen ganger er dette riktig - det kommer an på problemstillingen, og andre ganger kan venner/familie være til hjelp. En kan si mye uten å gå inn på detaljer. I blant belaster vi familien mer ved ev. bevisst å holde de utenfor i et forsøk på å skåne de fra vår egen psykisk smerte. Ja, du har vel rett i at han virkelig forsøkte å hjelpe, han tok seg god tid til samtalen også. Men jeg fikk bare ikke inntrykket av at han tok meg alvorlig eller brydde seg likevel. Vanskelig å sette ord på akkurat hvorfor. Og i dag har jeg det ennå verre. Vet ikke hvordan jeg skal kunne klare å holde ut til mandag. Ikke føler jeg at jeg kan ringe på nytt nå heller... Skal ta det opp med behandler når hun er tilbake fra ferie. Har dessverre ingen venn eller familie jeg kan snakke med. Anonymkode: 9b8b5...4d1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474338-det-virket-ikke-som-han-tok-meg-alvorlig-eller-at-han-brydde-seg-noe-s%C3%A6rlig/page/2/#findComment-4191969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 Del Skrevet 5. august 2023 frosken skrev (23 timer siden): Gode samtaler kan selvfølgelig være til hjelp 🙂 Min "advarsel" handler om at dersom man har forventning om slike gode samtaler når man ringer for å få noen å snakke med "her og nå", så skal det mye til at de samtalene blir så veldig gode. Dermed ender henvendelser ofte opp med at folk blir skuffet og får det minst like dårlig som de hadde det i utgangspunktet. Vi er egentlig enige, ofte vil akutte her og nå samtaler ikke være spesielt konstruktive, men de kan være det. Om rammene for de akutte henvendelsene er tydelige og forventningene avklart og realitetsorientert på forhånd kan det være nyttig likevel. Anonymkode: 8349e...416 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474338-det-virket-ikke-som-han-tok-meg-alvorlig-eller-at-han-brydde-seg-noe-s%C3%A6rlig/page/2/#findComment-4192185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.