Gå til innhold

Har selvskading en smitteeffekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

F. Eks hvis man legger ut armer med selvskading arr på tiktok? Jeg tenker at vis "alle" ungdommer legger ut sånne armer så vil jo de andre ungdommene som enda ikke har gjort det kanskje også føle de må? 

Anonymkode: af723...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Alle" ungdommer dvs ungdommer flest vil ikke legge ut slike videoer. Så jeg tenker ikke at det blir slik du beskriver. Men jeg kan se den at ungdommer med psykiske helsevansker kan oppsøke slike videoer og at det kan ha en smitteeffekt.

Anonymkode: 19f1c...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i hvert fall høre at før da selvskading ikke medførte utskrivelse på akuttpsykiatrisk så var det ikke uvanlig at hvis én person skadet seg så trigget det andre på avdelingen og at det ble nesten en konkurranse om å skade seg selv mest. Men så innførte de nulltoleranse for selvskading hvor selvskading = utskrivelse og det medførte en dramatisk nedgang i mengde selvskading inne på post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...