Gå til innhold

Må bare holde ut i 48t til for da kan jeg få hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det kjennes ut som hjernen sprenges snart. Deprimert, suicidal, selvskadingstrang, håpløshet. Jeg er så ferdig, trett, lei- Har gitt alt. Gitt opp. Har ikke mer igjen å gi. Ingenting hjelper lengre.

Mandags kveld har jeg en avtale med kommunen som følger meg opp og da kan jeg endelig få snakke ut. Jeg har egentlig mistet håpet om at det kan komme til å gjøre noen forskjell men.

Anonymkode: 8871c...2ee

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ring legevakten asap!

Anonymkode: 81e0f...868

Min erfaring er at det ikke er noe vits å ringe legevakten med mindre man ønsker innleggelse og det gjør ikke jeg...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min erfaring er at det ikke er noe vits å ringe legevakten med mindre man ønsker innleggelse og det gjør ikke jeg...

Kan du ikke kontakte mental helse eller kirkens sos? Enten for en prat eller chat? Det er alltid et håp. Du kan si det du skriver her til en sånn chat. Blir selv bekymret for deg når jeg leser hva du skriver. Det kan hjelpe å få snakket med noen som er opplært til å møte mennesker i krise❤️

Anonymkode: 2293c...08d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke kontakte mental helse eller kirkens sos? Enten for en prat eller chat? Det er alltid et håp. Du kan si det du skriver her til en sånn chat. Blir selv bekymret for deg når jeg leser hva du skriver. Det kan hjelpe å få snakket med noen som er opplært til å møte mennesker i krise❤️

Jo, jeg bruker snakke med dem i blant, men har nettopp snakket med dem og de har jo tidsbegrensning. Du trenger ikke være bekymret altså, jeg holder ut. Lover. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor ønsker du ikke innleggelse?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ønsker du ikke innleggelse?

Jeg er ikke så glad i være innlagt bare. DPS er ok nok, men de har stengt nå så da blir det bare akuttposten som blir mulig. Og jeg har i tillegg litt negativ erfaring derfra tidligere, personale som ikke bryr seg stort, mye bråk og utagering, sjeldent samtaler, ja man blir der mest bare på oppbevaring egentlig. Synes det er best å klare seg hjemme så langt man klarer.   

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, jeg bruker snakke med dem i blant, men har nettopp snakket med dem og de har jo tidsbegrensning. Du trenger ikke være bekymret altså, jeg holder ut. Lover. 

Kan du ikke snakke med kirkens sos da? De har ikke begrensinger som mental helse. Det hjelper å få en motpart som er profesjonell. Det kan løfte det litt opp❤️

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke snakke med kirkens sos da? De har ikke begrensinger som mental helse. Det hjelper å få en motpart som er profesjonell. Det kan løfte det litt opp❤️

Jo. Står i kø der nå.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kjennes ut som hjernen sprenges snart. Deprimert, suicidal, selvskadingstrang, håpløshet. Jeg er så ferdig, trett, lei- Har gitt alt. Gitt opp. Har ikke mer igjen å gi. Ingenting hjelper lengre.

Mandags kveld har jeg en avtale med kommunen som følger meg opp og da kan jeg endelig få snakke ut. Jeg har egentlig mistet håpet om at det kan komme til å gjøre noen forskjell men.

Det er et bra fokus at du husker at du får snakke med noen mandag kveld:-) Håper du får sove i natt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fått snakket med noen? Hvordan følger kommunen deg opp?

Ja, jeg fikk snakket med en veldig hyggelig fra kirkens sos og endte opp med å snakke i over 1 time. Hjalp å få luftet litt tanker og følelser og få litt tilbakemelding. Av kommunen får jeg besøk en dag i uka.

AnonymBruker
frosken skrev (11 timer siden):

Det er et bra fokus at du husker at du får snakke med noen mandag kveld:-) Håper du får sove i natt. 

Ja, det er vel viktig å holde fokuset der. Jeg fikk heldigvis sovet godt i natt.

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 6.8.2023 den 11.35):

Er det tenåringer som sitter der, ei der spurte meg hva risperdal er for noe. 

Vet ikke hvem som sitter der. Men du må være voksen og det er sikkert alle mulige folk. Ikke alle har erfaring med medisiner eller psykiatrien. Mange bærer på egenerfaring i forskjellig art. Jeg fikk en samtale en gang som reddet meg i den krisen jeg befant meg i. Snakket på tlf da med en reddende engel. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvem som sitter der. Men du må være voksen og det er sikkert alle mulige folk. Ikke alle har erfaring med medisiner eller psykiatrien. Mange bærer på egenerfaring i forskjellig art. Jeg fikk en samtale en gang som reddet meg i den krisen jeg befant meg i. Snakket på tlf da med en reddende engel. 

Bra du fikk hjelp da :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...