Gå til innhold

Hva er det med Seroquel som gjør at jeg blir tungpustet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pleier kun å ta 25 mg ved behov hvis jeg får angst og sånn eller trenger å bli trøtt og sove litt. Null ubehagelige bivirkninger.på den dosen. 

Den siste tida har jeg tatt en del større doser, men opplever da å bli tungpustet og det er nesten vanskelig å bevege seg bortover gulvet. Jeg blir ikke sånn av andre AP, så har konkludert med at jeg ikke tåler Seroquel i høye doser. 

Men lurer på hvorfor? Hva er det med Seroquel sammenlignet med andre AP jeg har prøvd? Noen som vet? 

Anonymkode: e2a32...53a

Fortsetter under...

Glitter skrev (19 timer siden):

Jeg vet ikke, men det er sånn med Truxal også. Blir tett i nesen av de også. 

Det er jo sederende legemidler så kan være det er fordi en blir nedsløvet. 

Både Seroquel og Truxal har veldig potente kardilaterende (blodåreutvidende) egenskaper. Dette gir tett nese fordi de små blodkarene i neseslimhinnen utvider seg (virker motsatt av nesespray). Det kan også gi en del andre effekter som lavt blodtrykk (svimmelhet når man reiser seg) og evt. tungpust. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...