Gå til innhold

Hva er normal ventetid for innleggelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørres stadig om slike ting som om det finnes noe felles svar for alle institusjoner i Norge. Det gjør det absolutt ikke, så skal du få et rimelig godt svar, må spørsmålet helt ned på helseforetaknivå som "Hva er ventetiden på innleggelse i DPS i Innlandet?". Selv da er det sannsynligvis ulikt svar for de ulike foretak.

Eneste måte å få et godt svar på er i ringe dit du er henvist.

Annonse

Martine skrev (20 minutter siden):

Jeg får som regel plass etter mellom et par dager og en uke, men jeg har et eget opplegg med DPS. Jeg får lov til å bo hjemme men kommer til avdelingen til samtale/behov for kontakt. Som oftest er det 2 ganger per dag. 

Hørtes ut som du får veldig god oppfølging. :) Så bra! Synes du det hjelper? 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Hørtes ut som du får veldig god oppfølging. :) Så bra! Synes du det hjelper? 

Ja, har veldig god nytte av slike "opphold". Får det i dårlige perioder når jeg trenger ekstra stabilisering.

Å ha en vanlig innleggelse fungerer ikke for meg fordi jeg dissosierer veldig mye når jeg er innlagt. Og i tillegg er jeg døv så blir det for utrygt å måtte forholde seg til mange forskjellige mennesker i et hørende miljø.  Da er det bedre for meg å heller bo hjemme :) 

Martine skrev (Akkurat nå):

Ja, har veldig god nytte av slike "opphold". Får det i dårlige perioder når jeg trenger ekstra stabilisering.

Å ha en vanlig innleggelse fungerer ikke for meg fordi jeg dissosierer veldig mye når jeg er innlagt. Og i tillegg er jeg døv så blir det for utrygt å måtte forholde seg til mange forskjellige mennesker i et hørende miljø.  Da er det bedre for meg å heller bo hjemme :) 

Så bra at de kunne tilrettelegge slik. Jeg har også hatt avtaler som ikke er direkte vanlig, men som de har tilrettelagt. Det har vært bra. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er vanlig å ta med av ting? Hygiene produkter, klær, lader, medisiner som leveres inn, må man ha innesko?

Anonymkode: 254ec...0b5

Lurt å ha et par slippers eller lignende. Klær og sko til å gå tur i da mange DPS har turgåing på programmet.  Samme med treningsklær. Nettbrett hvis du har og evt en bok. Anbefaler også en skrivebok til å skrive I. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...