Gå til innhold

Kupton: hva er vanlig når en psykolog går av med pensjon eller slutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min psykolog går av med pensjon i September. Min forrige psykolog gikk også av med pensjon. Da var jeg uten en stund og gikk til fastlegen fordi jeg ble verre psykisk. Det ble en ny runde med henvisning og ventetid. Den psykologen jeg har nå er avtalesepsiallist tilknyttet DPSen. Hun mener det blir vanskelig å få ny gjennom DPSen så dermed blir min behandling avsluttet fordi hun slutter. Samtidig står jeg uten fastlege fordi fastlegen også har sluttet. Hva er vanlig praksis når en behandler går av med pensjon? 

Anonymkode: 78a55...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er at en diskuterer hva som skal skje etter at behandler har sluttet. Hva dette blir, avhenger jo helt av pasientens tilstand og behov for videre behandling. Dersom det er åpenbart at pasienten trenger videre behandling på et eller annet nivå, er det vanlig at avtroppende behandler hjelper pasienten med å komme over i den nye behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Det vanlige er at en diskuterer hva som skal skje etter at behandler har sluttet. Hva dette blir, avhenger jo helt av pasientens tilstand og behov for videre behandling. Dersom det er åpenbart at pasienten trenger videre behandling på et eller annet nivå, er det vanlig at avtroppende behandler hjelper pasienten med å komme over i den nye behandlingen.

Jeg er i bedring etter flere år med psykiske plaget. Det siste året har jeg respondert godt på behandlingen og psykologen mener at det hadde vært greit å få oppfølging for å se at dette fortsetter. Problemet er nok at jeg er for frisk akkurat nå til å kvalifisere til ny psykolog. Har PTSD, OCD og tilbakevendende depresjoner. Samtidig har jeg litt lyst til å klare meg selv og er litt lei av terapi. 

Anonymkode: 78a55...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i det minste skaffe deg en fast lege elv om vedkommende ikke er din fastlege. En lege som kan hjelpe det med å styre medisiner mot OCD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Du bør i det minste skaffe deg en fast lege elv om vedkommende ikke er din fastlege. En lege som kan hjelpe det med å styre medisiner mot OCD.

Det skal jeg.

Anonymkode: 78a55...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...