Gå til innhold

De skjønte ikke alvoret og jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg følges opp av psykepleiere i kommunen og i går møtte jeg hun ene. Sa at jeg ikke klarte mer, at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, at jeg hadde sterke selvmordstanker osv. Hun sa bare at jeg måtte holde ut og at jeg kunne levere tablettene til dem om jeg ville, og at de skulle forsøke sette opp en ekstra dag til meg. Og at en av dem skulle ringe i morgen angående det. 

Men jeg vet ikke hvordan jeg kan si ting klarere? Hva kan jeg si for at de skal skjønne?

Anonymkode: 5f7da...aa9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg følges opp av psykepleiere i kommunen og i går møtte jeg hun ene. Sa at jeg ikke klarte mer, at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, at jeg hadde sterke selvmordstanker osv. Hun sa bare at jeg måtte holde ut og at jeg kunne levere tablettene til dem om jeg ville, og at de skulle forsøke sette opp en ekstra dag til meg. Og at en av dem skulle ringe i morgen angående det. 

Men jeg vet ikke hvordan jeg kan si ting klarere? Hva kan jeg si for at de skal skjønne?

Hva vil du de skal gjøre? Hva ønsker du?

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

Hva vil du de skal gjøre? Hva ønsker du?

Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg hadde vel egentlig trengt innleggelse, men det vil jeg ikke. Men hadde gjerne ønsket at de hadde tilbydd seg å ringe i dag også. Synes det var rart de ikke gjorde det når de nå vet hvor mye jeg sliter og hvor fort det kan bli alvorlig for meg?

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (53 minutter siden):

Jeg tror du nesten må bite i det sure eplet å bli innlagt.

Man kan ikke legge inn alle som sier de har selvmordstanker. Da ville det vært overfylt og vel så det i sykehusene. 

En annen ting er at mange blander selvmordsforsøk og selvskading om hverandre. Og å legge noen inn hver gang man selvskader med å ta overdoser kan ha helt motsatt effekt da det på en måte belønner pasienten slik at hen fortsetter med overdoser. Har hørt om tilfeller der folk har hatt over 20 overdoser og i nesten alle gangene har ambulanse eller legevakt endt opp med å bli varslet. Da er det ikke snakk om selvmordsforsøk, men selvskading. 

Anonymkode: 039ea...c04

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Jeg tror psykiatrien legger inn de med alvorlige psykiske lidelser først hvis de er suicidale.

Jeg tror at de som allerede har bestemt seg for å dø endrer ikke meningen etter en innleggelse på 1-5dager uansett. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror at de som allerede har bestemt seg for å dø endrer ikke meningen etter en innleggelse på 1-5dager uansett. 

Man kan være innlagt lengre enn det. Og jo, man kan faktisk endre mening med rett hjelp. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig kan de det. 

Anonymkode: 9c739...84f

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vet egentlig ikke helt. Jeg hadde vel egentlig trengt innleggelse, men det vil jeg ikke. Men hadde gjerne ønsket at de hadde tilbydd seg å ringe i dag også. Synes det var rart de ikke gjorde det når de nå vet hvor mye jeg sliter og hvor fort det kan bli alvorlig for meg?

Siden du selv har en ide om hva som kan være til hjelp for deg, så synes jeg du skal spørre om de kan ringe deg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...