Gå til innhold

Burde jeg levere fra meg tablettene eller lære meg å stå i det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sant. Men smerten kommer tilbake så snart man våkner, vil bare at det skal føles varig ok.

Anonymkode: fac3f...a0d

Det vanlige svaret på det her er vel at du må finne ut hva smerten kommer av. Du kan jo mest sannsynlig gjøre noe med årsaken da. Med unntak av at smerten kommer av sorg etter dødsfall da, men sånn smerte får jo alle. Det går over etter noen måneder. 

Anonymkode: 99b6c...1b9

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vanlige svaret på det her er vel at du må finne ut hva smerten kommer av. Du kan jo mest sannsynlig gjøre noe med årsaken da. Med unntak av at smerten kommer av sorg etter dødsfall da, men sånn smerte får jo alle. Det går over etter noen måneder. 

Jeg  aner ikke hva den kommer av. Den bare kommer.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan finner man ut hva smerten kommer av?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, godt poeng. Tenker jeg gir det 1 time til før jeg bestemmer meg? Jeg vil ikke gi opp for lett heller.

Det er ikke å gi opp lett å be om hjelp. 

AnonymBruker
Osten skrev (Akkurat nå):

Det er ikke å gi opp lett å be om hjelp. 

Jeg føler egentlig litt det. Og hvis jeg alltid skal be om hjelp når jeg synes ting blir vanskelig å stå i alene så vil jeg jo aldri bli noe sterkere? Eller?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler egentlig litt det. Og hvis jeg alltid skal be om hjelp når jeg synes ting blir vanskelig å stå i alene så vil jeg jo aldri bli noe sterkere? Eller?

Jeg skjønner at du tenker sånn. Men det skal styrke til å be om hjelp også, vise seg liten og redd krever noe av deg. 

Annonse

AnonymBruker
Osten skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at du tenker sånn. Men det skal styrke til å be om hjelp også, vise seg liten og redd krever noe av deg. 

Ja, du har ett godt poeng. En halvtime til jeg skal bestemme meg nå. På en side er jeg klar på at jeg skal klare det mens på den andre siden er jeg skikkelig redd for at om jeg ikke leverer de fra meg at det kommer til å bli skikkelig ille når de i akutt teamet drar fra jobb. For jeg kommer ikke til å ringe legevakt. Jeg vet ikke helt? Hva er best?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan finner man ut hva smerten kommer av?

Du vet vel hva du tenker på inni hodet ditt når smerten er der? Det er årsaken til smerten. 

AnonymBruker

Du vet vel hva du tenker på inni hodet ditt når smerten er der? Det er årsaken til smerten. 

Det er vel bare sånne typiske depressive tanker. Gir ikke mening for meg at de skal gjøre vondt? 

AnonymBruker

Det er vel bare sånne typiske depressive tanker. Gir ikke mening for meg at de skal gjøre vondt? 

Ja hvis det bare er sånn typiske "jeg er verdiløs" og "jeg er så stygg" og du sitter der å har samboer til og med så burde du ta en ekstra titt på hva du faktisk har og at du faktisk har bevis på at du ikke er de tingene for da ville ingen vært sammen med deg. Tenk på barna i Afrika som ikke en gang har tak over hode eller mat. Kanskje endre til en annen antidepressiva da siden den ikke funker. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, du har ett godt poeng. En halvtime til jeg skal bestemme meg nå. På en side er jeg klar på at jeg skal klare det mens på den andre siden er jeg skikkelig redd for at om jeg ikke leverer de fra meg at det kommer til å bli skikkelig ille når de i akutt teamet drar fra jobb. For jeg kommer ikke til å ringe legevakt. Jeg vet ikke helt? Hva er best?

Det beste er å be om hjelp nå. Du kan dele smerten med dem 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Alvorlig depresjon må nesten opplevelse. Hver celle i kroppen verker og det er nesten uutholdelig!

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring! Si at du har selvmordstanker og at det gjør så vondt! 

Anonymkode: d8ad8...b40

AnonymBruker
munchin skrev (Akkurat nå):

Alvorlig depresjon må nesten opplevelse. Hver celle i kroppen verker og det er nesten uutholdelig!

Ja. Har du noen tips til hvordan holde ut best mulig?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg for min del har vært inn og ut av dps (innleggelser) og fikk etc - behandling. Det reddet meg. Det er så vanskelig å svare på spørsmålet ditt for når jeg nesten ikke klarte å holde ut ble jeg innlagt. Klarer du å gå en tur? Lytte til lydbok?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og husk ; du er verdifull og du trengs her❤️

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg for min del har vært inn og ut av dps (innleggelser) og fikk etc - behandling. Det reddet meg. Det er så vanskelig å svare på spørsmålet ditt for når jeg nesten ikke klarte å holde ut ble jeg innlagt. Klarer du å gå en tur? Lytte til lydbok?

Ja. Jeg klarer å gjøre alt det som står i kriseplanen, det er bare det at det ikke hjelper noen ting. Og man blir redd fordi man ikke vet hvor mye mer man klarer å holde ut. Jeg har jo ett behandlingsapparat rundt meg som mer enn gjerne hjelper, men jeg er sta og vil helst klare meg alene... men kanskje ikke realistisk nå mtp hvor tungt jeg har det?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Jeg klarer å gjøre alt det som står i kriseplanen, det er bare det at det ikke hjelper noen ting. Og man blir redd fordi man ikke vet hvor mye mer man klarer å holde ut. Jeg har jo ett behandlingsapparat rundt meg som mer enn gjerne hjelper, men jeg er sta og vil helst klare meg alene... men kanskje ikke realistisk nå mtp hvor tungt jeg har det?

Jeg kan relatere. Jeg ventet leeenge før jeg hentet inn hjelp. Det er ingen grunn til at du skal lide slik du gjør nå. Ringer du aat i morgen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...