Gå til innhold

Røyka for et par dager siden, og denne gangen virket det

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg kjedet meg på søndag og dro ut med en venn og vi gikk tur så hadde han vist med en. Jeg ville prøve, for jeg har aldri kjent virkning de gangene jeg har prøvd. Går ca 6 min og jeg bare smiler plutselig. Som om smilemusklene bare løftet opp smilet. Det var ikke intens glede, bare at jeg ble lett i kropp og sinn. 
Jeg tror ikke jeg klarte å dra inn så mye fordi virkningen var svak. Jeg sa til kompisen hvordan jeg følte meg og det hadde definitivt virket, men det virket som det var litt svakt likevel.

Men jeg lurer bare på, hvorfor er dette forbudt? Og er dette virkelig det som er så farlig? 

Endret av 90tallsbarn

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg kjedet meg på søndag og dro ut med en venn og vi gikk tur så hadde han vist med en. Jeg ville prøve, for jeg har aldri kjent virkning de gangene jeg har prøvd. Går ca 6 min og jeg bare smiler plutselig. Som om smilemusklene bare løftet opp smilet. Det var ikke intens glede, bare at jeg ble lett i kropp og sinn. 
Jeg tror ikke jeg klarte å dra inn så mye fordi virkningen var svak. Jeg sa til kompisen hvordan jeg følte meg og det hadde definitivt virket, men det virket som det var litt svakt likevel.

Men jeg lurer bare på, hvorfor er dette forbudt? Og er dette virkelig det som er så farlig? 

All klassifisert narkotika er forbudt. Selv det å plukke fleinsopp er ikke lov. Som vi har over alt i naturen. 

Alkohol som er lovlig er mer giftig enn hasj.

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Les deg litt opp på emnet så finner du ut at det ikke er så lurt ja.

Anonymkode: df3db...a28

UtakknemligDiva
Glitter skrev (Akkurat nå):

All klassifisert narkotika er forbudt. Selv det å plukke fleinsopp er ikke lov. Som vi har over alt i naturen. 

Alkohol som er lovlig er mer giftig enn hasj.

Jeg vet dette. Men hvorfor? Jeg vet det er forskjellig narkotika og forskjellige farer.

Men snakk om å kontrollere hvordan vi skal leve livene våre! Det skulle heller vært forbudt å pakke så mange ting inn i plast, men dette er lov. Mens noe vi har naturlig i naturen, det skal altså myndighetene gjøre seg til herre og mester over!

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les deg litt opp på emnet så finner du ut at det ikke er så lurt ja.

Anonymkode: df3db...a28

Jeg har lest masse! Men teoriene er forskjellige. Jeg stoler heller ikke så mye på teoriene lenger, da det er så mye løgn.

Jeg vet også om mange som har brukt det, og de er normale personer. 

90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Jeg vet dette. Men hvorfor? Jeg vet det er forskjellig narkotika og forskjellige farer.

Men snakk om å kontrollere hvordan vi skal leve livene våre! Det skulle heller vært forbudt å pakke så mange ting inn i plast, men dette er lov. Mens noe vi har naturlig i naturen, det skal altså myndighetene gjøre seg til herre og mester over!

Hasj er for de fleste ufarlig, men produksjonen av hasj innebærer mye uverdig arbeidskraft. Samme med produksjon av kokain. Det er en livsfarlig "bedrift" og nærmest et slaveri for noen. 

Også blir jo enkelte mennesker avhengig av det da. Men om flere blir avhengig hvis det blir lovlig er jo en annen diskusjon. For det vet man jo ikke. Da snakker jeg om sterkere ting enn hasj. 

Jeg er ikke for legalisering. Men jeg er for avkriminalisering av personlig bruk. 

Endret av Glitter

Det er ingenting folk lyver så mye om som rusmidler og virkningen av dem. Eller "bivirkninger" rettere sagt. 

Ingenting er farlig i moderate mengder en gang iblant.

Problemet er at det er altfor mange som ikke kan kontrollere innrak og begrense seg, og da er problemet plutselig stort. 

Misbruk fører ingenting godt med seg annet enn i øyeblikket, og har du psykiske issues så er hasj noe av det verre fordi det vil forsterke det meste. Jeg tror muligens at de som kan ha mer nytte av det er mennesker med depresjon.

Men det nytter ikke å si noe. Jeg har vært der hvor jeg har forsvart selv, og alt må erfares før en endrer mening om rusmidler. 

Endret av Kashmir
UtakknemligDiva
Kashmir skrev (25 minutter siden):

Det er ingenting folk lyver så mye om som rusmidler og virkningen av dem. Eller "bivirkninger" rettere sagt. 

Ingenting er farlig i moderate mengder en gang iblant.

Problemet er at det er altfor mange som ikke kan kontrollere innrak og begrense seg, og da er problemet plutselig stort. 

Misbruk fører ingenting godt med seg annet enn i øyeblikket, og har du psykiske issues så er hasj noe av det verre fordi det vil forsterke det meste. Jeg tror muligens at de som kan ha mer nytte av det er mennesker med depresjon.

Men det nytter ikke å si noe. Jeg har vært der hvor jeg har forsvart selv, og alt må erfares før en endrer mening om rusmidler. 

Går ikke depresjon under issues?

Jeg anser ikke meg selv som deprimert lenger. Jeg kunne jo ofte ønske at jeg var gladere, men det er mulig jeg bare har for høye forventinger til lykke. 
Men jeg er ikke trist, sint og nedfor.

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Går ikke depresjon under issues?

Jeg anser ikke meg selv som deprimert lenger. Jeg kunne jo ofte ønske at jeg var gladere, men det er mulig jeg bare har for høye forventinger til lykke. 
Men jeg er ikke trist, sint og nedfor.

Jo, det er det unntaket jeg kan se for meg kan ha en nytte av det. 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (47 minutter siden):

Det er farlig og noe en anbefales ikke gjøre det for en grunn. En gang være nok til at du får skader. Hvem som får og hvem som ikke får er forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 0e641...a45

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (49 minutter siden):

Jo, det er det unntaket jeg kan se for meg kan ha en nytte av det. 

Av hva jeg har hørt og lest skal folk med depresjon være ekstra forsiktige med alt av rusmidler. Så at dette kom fra deg var litt rart. Selv har jeg ingen formening.

Annonse

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Av hva jeg har hørt og lest skal folk med depresjon være ekstra forsiktige med alt av rusmidler. Så at dette kom fra deg var litt rart. Selv har jeg ingen formening.

Det var bare en tanke ut fra egne erfaringer og hva andre har sagt. Overhodet ikke noe tatt fra forskning elns

Jeg røykte en del i begynnelsen av 20-årene. Noen av mine veninner, som da slept med angst og depresjon, fikk paranoia av det noen ganger. Jeg fikk det bare èn gang. Var ganske fascinerende, hvor jeg var klar nok til å vite at det var paranoia, men kjente på det likevel.

Bortsett fra den ene gangen virket det veldig bra på meg.

Har opplevd folk som har blitt psykotiske av hasj. Skjønner godt at det er forbudt. Man vet ikke på forhånd hvordan man vil reagere. Å sammenligne det med alkohol, fordi alkohol er mer toksisk for kroppen, er ikke så nyttig. Hasj behøver ikke bli lovlig handelsvare bare fordi alkohol er det. 

UtakknemligDiva
Everybody skrev (3 timer siden):

Min behandler sier det er russisk rulett å røyke hasj. Man vet aldri om man blir psykotisk og det kan utløse en psykoselidelse.

Jeg tenker nå at hvis man blir psykotisk av bare et par hasj, er det noe fullstendig galt med hjernen. 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker nå at hvis man blir psykotisk av bare et par hasj, er det noe fullstendig galt med hjernen. 

Min exmann ble det og var det resten av livet.  Trist, men sant.
Vi ble skilt og barna våre hadde ingen kontakt med ham før de ble voksne og han var fremdeles syk.  Han brukte aldri sterkere stoffer.  Men han hadde antagelig anlegg for det.

Jeg tror de fleste vil klare seg bra med et lite/middels forbruk.  Men tror at med en psykisk diagnose burde man kanskje la være.

Anonymkode: 98872...da3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...