Gå til innhold

Er jeg Overmedisinert?


Marye

Anbefalte innlegg

Jeg bor med en venninne. Hun tror jeg er overmedisinert fordi alle sier jeg er tom i blikket og mimikkløs. 
bruker lamictal, cisordinol og leponex

i tillegg må jeg alltid sove og hvile hele tiden, går glipp av livet, sier hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Marye skrev (12 minutter siden):

Jeg bor med en venninne. Hun tror jeg er overmedisinert fordi alle sier jeg er tom i blikket og mimikkløs. 
bruker lamictal, cisordinol og leponex

i tillegg må jeg alltid sove og hvile hele tiden, går glipp av livet, sier hun

Hva sier behandleren din?

Anonymkode: dead3...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøve litt mindre medisiner og blitt sjuk? I så tilfelle må du ha så mye som i dag for å ikke bli dårlig. Da er svaret at det er en kombo mellom sykdom og medikament som gir utmattelse og symptomene din venninne mener er overmedisinering. Om du reelt ikke trenger alt som du går på i dag og hadde holdt deg frisk på mindre medikament så er du jo overmedisinert 

Anonymkode: 7fbdc...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på venninne. Hør på behandler. Ingen går glipp av livet, man trenger ikke ha angst, uro masse følelser og smerte for å være i live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (27 minutter siden):

Jeg bor med en venninne. Hun tror jeg er overmedisinert fordi alle sier jeg er tom i blikket og mimikkløs. 
bruker lamictal, cisordinol og leponex

i tillegg må jeg alltid sove og hvile hele tiden, går glipp av livet, sier hun

Dette må din behandler som kjenner deg svare på. 

Men helt generelt - sykdommer blir sterkere og svakere og en medisindose som passer til ett sykdomsbilde kan være for sterk eller svak for et annet. Dette merket jeg selv da jeg brukte AP mot angst - jeg brukte en dose og da sykdommen bedret seg, så måtte jeg sove hele tiden. Da måtte jeg ned i dose. 

Jeg er enig i at du ikke skal sove hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (7 timer siden):

Jeg bor med en venninne. Hun tror jeg er overmedisinert fordi alle sier jeg er tom i blikket og mimikkløs. 
bruker lamictal, cisordinol og leponex

i tillegg må jeg alltid sove og hvile hele tiden, går glipp av livet, sier hun

Jeg bruker ingen medisiner, men trenger å hvile 2-4 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fionys skrev (6 timer siden):

Jeg bruker ingen medisiner, men trenger å hvile 2-4 timer hver dag.

Ja, er mest det med at jeg er tom i ansiktet og mimmikkløs jeg lurer på. Syns det er kjipt at alle kommenterer det bak ryggen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Marye skrev (1 time siden):

Ja, er mest det med at jeg er tom i ansiktet og mimmikkløs jeg lurer på. Syns det er kjipt at alle kommenterer det bak ryggen min

Det kan jo være en del av sykdommen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Det kan jo være en del av sykdommen også.

Ja, jeg lurer litt på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ikke snakke om medisiner syns jeg. Du har jo helsepersonell å forholde deg til som bestemmer det, og det er jo viktig at du stoler på dem/ legen din.

At hun er bekymret for deg kan hun jo gi uttrykk for, men hun skal også respektere forklaringen din. Hvis sykdommen gjør at du må hvile ofte, om det er bivirkninger av medisinen eller ei, så må hun akseptere det. Hun kan jo lese om både tilstand og virkning/ bivirkning. Er hun fremdeles bekymret, så får hun nesten holde det for seg selv. Mas om slike ting er ikke okay, men du får sette pris på ærligheten selv om det ikke kommer så heldig ut 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (8 timer siden):

Jeg bruker ingen medisiner, men trenger å hvile 2-4 timer hver dag.

Sover du da?

Anonymkode: b436b...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sover du da?

Anonymkode: b436b...de0

Ja jeg sover. Av og til kan jeg klare meg uten søvn på dagtid, men må som regel sov for at jeg ikke skal bli helt ufunksjonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...