Gå til innhold

Stakkars lærere. Nå blir de sarte elevene krenket av absolutt ingenting. For eksempel "blikking".


slabbedask

Anbefalte innlegg

En lærer forteller fra skolehverdagen.


https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/153n3K/jeg-var-laerer-fra-19712021-dette-tenker-jeg-om-hvorfor-faerre-soeker-laererutdanningen

- Kateteret representerer at lærer har en faglig autoritet i vår setting, sa jeg.

En uke senere ble jeg innkalt til min avdelingsleder, som opprørt fortalte meg at jeg hadde truet mine elever med katetermakt. Jeg ble også minnet på at jeg som lærer hadde asymmetrisk makt og måtte passe på slik at ikke elever følte ubehag ved dette.

Andre uken av det nye skoleåret ble jeg uten forvarsel tatt av faget historie. Grunn: jeg hadde krenket mine elever ved å «blikke». Mitt lærerblikk var for ubehagelig for de elevene som ikke var forberedt til timen.

I forrige skoleår korrigerte en tysklærer jeg kjenner en elev som uttalte et tysk ord feil. Eleven følte seg krenket og klaget inn læreren for rektor.  Eleven mente at tysklæreren hadde hengt ut hen for hele klassen. Rektor refset læreren for å ha krenket eleven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
slabbedask skrev (2 minutter siden):

En lærer forteller fra skolehverdagen.


https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/153n3K/jeg-var-laerer-fra-19712021-dette-tenker-jeg-om-hvorfor-faerre-soeker-laererutdanningen

- Kateteret representerer at lærer har en faglig autoritet i vår setting, sa jeg.

En uke senere ble jeg innkalt til min avdelingsleder, som opprørt fortalte meg at jeg hadde truet mine elever med katetermakt. Jeg ble også minnet på at jeg som lærer hadde asymmetrisk makt og måtte passe på slik at ikke elever følte ubehag ved dette.

Andre uken av det nye skoleåret ble jeg uten forvarsel tatt av faget historie. Grunn: jeg hadde krenket mine elever ved å «blikke». Mitt lærerblikk var for ubehagelig for de elevene som ikke var forberedt til timen.

I forrige skoleår korrigerte en tysklærer jeg kjenner en elev som uttalte et tysk ord feil. Eleven følte seg krenket og klaget inn læreren for rektor.  Eleven mente at tysklæreren hadde hengt ut hen for hele klassen. Rektor refset læreren for å ha krenket eleven.

Det har gått for langt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke forstå at foreldrene selv ikke ser hvor feil dette er? 

Virkelig glad jeg ikke er lærer i dette kaoset. Og at jeg ikke har barn selv. Blir faktisk bare mer og mer glad for det, at jeg ikke oppdrar et barn slik verden er blitt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må de eldre innfinne seg med at utvikling skjer i samfunnet. Begynte som lærer for 50 år siden liksom.

Ekstremt mye syting på eldre. Og jeg mener det seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nå må de eldre innfinne seg med at utvikling skjer i samfunnet. Begynte som lærer for 50 år siden liksom.

Ekstremt mye syting på eldre. Og jeg mener det seriøst. 

Ekstremt mye syting på eldre? Hva med sytingen fra barna? "Jeg fikk kritikk på tysken min, jeg er krenket". 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ekstremt mye syting på eldre? Hva med sytingen fra barna?

Barn er barn! De har da ikke lært og utviklet seg enda! 

Mens eldre begynner å nesten gjøre meg deppa. De klager jo fan tute meg på ALT. På woke og transer og Pride og unger og på moral og ditt og datt! 

De(re?) skal gå fram som gode rollenodeller! Det tar seg virkelig ikke ut med den intoleransen og evige klagingen! Våkn opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Barn er barn! De har da ikke lært og utviklet seg enda! 

Mens eldre begynner å nesten gjøre meg deppa. De klager jo fan tute meg på ALT. På woke og transer og Pride og unger og på moral og ditt og datt! 

De(re?) skal gå fram som gode rollenodeller! Det tar seg virkelig ikke ut med den intoleransen og evige klagingen! Våkn opp. 

Nei, de lærer av de voksne. Og hva gjør de voksne i dag? De kjefter på de voksne og sier at de "krenket barnet". 

Fortell meg, Kashmir, hvordan skal man være en god lærer hvis man ikke har lov til å korrigere et barn fordi det da føler seg krenket? Og både rektor og (i en del tilfeller) foreldrene bifaller dette? 

Ja, voksne klager. De som klager på woke gjør det jo fordi woke klager først - fordi de blir krenket av alt mulig og skal omskrive historien til deres verdensbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Barn er barn! De har da ikke lært og utviklet seg enda! 

Mens eldre begynner å nesten gjøre meg deppa. De klager jo fan tute meg på ALT. På woke og transer og Pride og unger og på moral og ditt og datt! 

De(re?) skal gå fram som gode rollenodeller! Det tar seg virkelig ikke ut med den intoleransen og evige klagingen! Våkn opp. 

Gi deg!  «Eldre» er ikke en ensartet gruppe mennesker. De er også individer, i likhet med alle andre aldersgrupper.  Skjære alle over 50-60 over en kam er ignorant. Tror kanskje det er du som må våkne opp.

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Nei, de lærer av de voksne. Og hva gjør de voksne i dag? De kjefter på de voksne og sier at de "krenket barnet". 

Fortell meg, Kashmir, hvordan skal man være en god lærer hvis man ikke har lov til å korrigere et barn fordi det da føler seg krenket? Og både rektor og (i en del tilfeller) foreldrene bifaller dette? 

Ja, voksne klager. De som klager på woke gjør det jo fordi woke klager først - fordi de blir krenket av alt mulig og skal omskrive historien til deres verdensbilde.

Nå skylder du på barn, voksne og "de som klager først"  Slutt? 

De eldre er elendige forbilder nå. Syter og tråkker på alt med aggresive og sure ytringer. 

Det er demotiverende og nitrist, og ikke det de yngre trenger i det hele tatt! 

Se på den norske kongen. Full av humor, guts og toleranse! Det gir trygghet og motivasjon. Hvorfor ser dere ikke mer til ham? 

Søren så trist dette altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Gi deg!  «Eldre» er ikke en ensartet gruppe mennesker. De er også individer, i likhet med alle andre aldersgrupper.  Skjære alle over 50-60 over en kam er ignorant. Tror kanskje det er du som må våkne opp.

Det er ikke alle eldre. Det sier seg selv. Men hvor er de tolerante morsomme og kloke forbildene da?  Nevn noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nå skylder du på barn, voksne og "de som klager først"  Slutt? 

De eldre er elendige forbilder nå. Syter og tråkker på alt med aggresive og sure ytringer. 

Det er demotiverende og nitrist, og ikke det de yngre trenger i det hele tatt! 

Se på den norske kongen. Full av humor, guts og toleranse! Det gir trygghet og motivasjon. Hvorfor ser dere ikke mer til ham? 

Søren så trist dette altså. 

Oh my god, så kongen er et godt eksempel!? Tror du han skriver talene sine selv? ?  Tenker at han har rådgivere på hver finger som forteller ham hva han skal si og mene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nå skylder du på barn, voksne og "de som klager først"  Slutt? 

De eldre er elendige forbilder nå. Syter og tråkker på alt med aggresive og sure ytringer. 

Det er demotiverende og nitrist, og ikke det de yngre trenger i det hele tatt! 

Se på den norske kongen. Full av humor, guts og toleranse! Det gir trygghet og motivasjon. Hvorfor ser dere ikke mer til ham? 

Søren så trist dette altså. 

Fortell meg, Kashmir, hvordan skal man være en god lærer hvis man ikke har lov til å korrigere et barn fordi det da føler seg krenket? Og både rektor og (i en del tilfeller) foreldrene bifaller dette? 

Og hva er det som gjør at det er greit at de som er woke ytrer seg, men at de som er uenige med woke "sutrer" og "tråkker på alt"

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle eldre. Det sier seg selv. Men hvor er de tolerante morsomme og kloke forbildene da?  Nevn noen? 

Jeg kjenner mange, men ser ingen grunn til å ramse opp navn her😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nå skylder du på barn, voksne og "de som klager først"  Slutt? 

De eldre er elendige forbilder nå. Syter og tråkker på alt med aggresive og sure ytringer. 

Det er demotiverende og nitrist, og ikke det de yngre trenger i det hele tatt! 

Se på den norske kongen. Full av humor, guts og toleranse! Det gir trygghet og motivasjon. Hvorfor ser dere ikke mer til ham? 

Søren så trist dette altså. 

Jammen er du naiv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Fortell meg, Kashmir, hvordan skal man være en god lærer hvis man ikke har lov til å korrigere et barn fordi det da føler seg krenket? Og både rektor og (i en del tilfeller) foreldrene bifaller dette? 

Alle har lov til å korrigere barn. Jeg kjenner da flere lærere som er kjemoegode i jobben sin. De driver ikke med denne sytingen, og iallefall ikke offentlig! Hvor er de yngre lærerne som klager? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Alle har lov til å korrigere barn. Jeg kjenner da flere lærere som er kjemoegode i jobben sin. De driver ikke med denne sytingen, og iallefall ikke offentlig! Hvor er de yngre lærerne som klager? 

 

Les startinnlegget en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner mange, men ser ingen grunn til å ramse opp navn her😅

Nei, men det burde du 🙂 som balanse. Jeg er så lei eldre som klager. Her, i kommentarfelt, som eldre politikere, og som kronikkforfattere.

Vi trenger noen sterke positive også! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Les startinnlegget en gang til.

Du får heller si hva jeg misset. Hint er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Barn er barn! De har da ikke lært og utviklet seg enda! 

Mens eldre begynner å nesten gjøre meg deppa. De klager jo fan tute meg på ALT. På woke og transer og Pride og unger og på moral og ditt og datt! 

De(re?) skal gå fram som gode rollenodeller! Det tar seg virkelig ikke ut med den intoleransen og evige klagingen! Våkn opp. 

Jeg er ikke eldre, men jeg klager også på Woke. Og alt annet bs som er resultat av for få virkelige problemer. 

Hva skal vi våkne opp fra? Virker som nåtiden hele tiden har en trang til å bevise at fortiden var feil. «Her er vi som har skjønt det!», virker det som nåtidens unge skal tro. 
Tenk at nå får menn muligheten til å føde barn. Stakkars barn som har en mann som mamma, eller blir det pappa? Jeg er født av pappa liksom? Synd hele greia, dette vil gi muligheten til vrengte sinn å videreføre disse vrengte genene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (33 minutter siden):

I forrige skoleår korrigerte en tysklærer jeg kjenner en elev som uttalte et tysk ord feil. Eleven følte seg krenket og klaget inn læreren for rektor.  Eleven mente at tysklæreren hadde hengt ut hen for hele klassen. Rektor refset læreren for å ha krenket eleven.

 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Du får heller si hva jeg misset. Hint er kjedelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...