Gå til innhold

Noen som har seponert Abilify?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Så fikk du psykose igjen? Jeg har mye tankekjør så veldig usikker på hvor mye den hjelper meg i utgangspunktet. Iom at den er skrevet ut pga nettopp det. Er redd for at jeg skal ha noen nær- psykotiske opplevelser uten den. Det er skremmende!

Anonymkode: 15c38...bb3

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så fikk du psykose igjen? Jeg har mye tankekjør så veldig usikker på hvor mye den hjelper meg i utgangspunktet. Iom at den er skrevet ut pga nettopp det. Er redd for at jeg skal ha noen nær- psykotiske opplevelser uten den. Det er skremmende!

Ja. Skjønner redselen din for å få psykotiske opplevelser uten, man vet jo ikke hvordan seponering vil gå før man har prøvd. Skal du ikke over på noen annen antipsykotika?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jeg som vil slutte og ikke nødvendigvis behandler sitt forslag😅jeg vet ikke helt hvordan den hjelper meg. Er det vanlig å gå på AP som bipolar2?

Åja. Ville tenkt nøye igjennom valget i alle fall. Og også vurdert bytte til noe annet i stedet for å slutte. Personlig så er jeg ikke så glad i gå på medisiner, men har innsett etterhvert at medisiner er noe jeg må gå på resten av livet. Jeg har det jo så mye bedre på medisiner enn uten, for det er ikke lenge jeg klarer holde meg stabil umedisinert. Det er vanlig å gå på antipsykotika som bipolar 2 ja. 

Endret av lavender
AnonymBruker
lavender skrev (1 time siden):

Åja. Ville tenkt nøye igjennom valget i alle fall. Og også vurdert bytte til noe annet i stedet for å slutte. Personlig så er jeg ikke så glad i gå på medisiner, men har innsett etterhvert at medisiner er noe jeg må gå på resten av livet. Jeg har det jo så mye bedre på medisiner enn uten, for det er ikke lenge jeg klarer holde meg stabil umedisinert. Det er vanlig å gå på antipsykotika som bipolar 2 ja. 

Men hvorfor er der vanlig? For å forebygge hypomani? Jeg har kun hatt en hypoman episode I løpet av 2 år. Jeg er heller ikke glad i å gå på medisiner. Vil derfor av AP.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvorfor er der vanlig? For å forebygge hypomani? Jeg har kun hatt en hypoman episode I løpet av 2 år. Jeg er heller ikke glad i å gå på medisiner. Vil derfor av AP.

Jeg mente å si at om man sliter med psykose symptomer så er det vanlig. Jeg forsto det slik at du hadde opplevd nærpsykose siden du var redd for det? Men jeg tolket deg kanskje feil? Hvor mye antipsykotika er brukt utenom det aner jeg ikke, men den fungerer jo også stemningsstabiliserende.

AnonymBruker
lavender skrev (25 minutter siden):

Jeg mente å si at om man sliter med psykose symptomer så er det vanlig. Jeg forsto det slik at du hadde opplevd nærpsykose siden du var redd for det? Men jeg tolket deg kanskje feil? Hvor mye antipsykotika er brukt utenom det aner jeg ikke, men den fungerer jo også stemningsstabiliserende.

Aha! Jeg er ikke redd for å havne i psykose da jeg aldri har vært der, jeg har opplevd nær-psykotiske symptomer som jeg opplever noe skremmende. Jeg visste ikke at AP er stemningsstabiliserende. Takk for svar!

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Aha! Jeg er ikke redd for å havne i psykose da jeg aldri har vært der, jeg har opplevd nær-psykotiske symptomer som jeg opplever noe skremmende. Jeg visste ikke at AP er stemningsstabiliserende. Takk for svar!

Åja, skjønner. Bare hyggelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...