Gå til innhold

Dagens Musikk: Hva lytter du til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du perlet det? Wow 

Anonymkode: 5936e...555

Ja. :)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en fæl sang. 

Du om det. 

Hva med en av de som er nærmest mitt hjerte; Hør teksten. Hør gitaren. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var en fæl sang. 

Hva er hensikten med å skrive slik? Når du vet folk deler musikk de liker, hva er formålet med å skrive et innlegg som det? Hva vil du  at de som leser det, som da antagelig har delt en sang de liker, skal føle når de leser ditt innlegg?

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hva er hensikten med å skrive slik? Når du vet folk deler musikk de liker, hva er formålet med å skrive et innlegg som det? Hva vil du  at de som leser det, som da antagelig har delt en sang de liker, skal føle når de leser ditt innlegg?

Tenkte meg ikke om tante vhanja. Det var meget beklagelig. Så beklager. 

Annonse

Tenkte meg ikke om tante vhanja. Det var meget beklagelig. Så beklager. 

Vil anbefale at du tenker på folk utenom deg selv før du skriver innlegg fremover. Jeg forstår det er vanskelig for deg å gjøre.

Vhanja skrev (1 minutt siden):

I dag hører jeg på "Invisible Touch" av Genesis. En sang jeg likte virkelig godt som barn. Delvis pga den fengende sangen, men også delvis pga musikkvideoen, som allerede da gjorde meg i et godt humør.

Jeg har hørt noen sanger av Genesis, og sangene er bra/ fine. Men det er noe med sounden i musikken jeg finner ubehagelig..

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg har hørt noen sanger av Genesis, og sangene er bra/ fine. Men det er noe med sounden i musikken jeg finner ubehagelig..

Ubehagelig, faktisk? Den er ny. Jeg har forståelse for de som synes det er kjedelig eller uinteressant, men ubehagelig har jeg aldri hørt før.

Annonse

Vhanja skrev (5 minutter siden):

@Glitter En av de gode nordnorske sangerne fra min barndom. En sang som lærte meg å se nyanser fra jeg var så liten at jeg knapt forsto det. :)

Å vet du hva jeg fikk faktisk tårer av teksten. Ja jeg er en slik som får gåsehud og tårer av tekst. Det handler om å leve. 

Her er en jeg har klamret meg til siden 2017. 

https://youtu.be/8UuKRMuoyiU

@Glitter Må innrømme at de sangene ikke treffer meg helt. Men jeg ser helt klart hvordan de kan treffe deg. Det er uansett kvalitetsmusikk. 

Jeg er også en som får gåsehud og tårer i øynene av musikk (og så at han på piano på Kine Hellebust-sangen er han fra Pelle Parafins bøljeband, det var litt kult).

Men musikk er veldig personlig og følelsestyrt, i hvert fall for meg. F.eks har denne sangen stor verdi for meg, fordi det er en av de tidligste sangene jeg har minner fra. Og det er minner med min far, som nå ikke lever lenger. For andre, vil denne sangen være ganske meningsløs og antagelig teit. (Den er jo ment å være teit, da).

Vhanja skrev (7 minutter siden):

@Glitter Må innrømme at de sangene ikke treffer meg helt. Men jeg ser helt klart hvordan de kan treffe deg. Det er uansett kvalitetsmusikk. 

Jeg er også en som får gåsehud og tårer i øynene av musikk (og så at han på piano på Kine Hellebust-sangen er han fra Pelle Parafins bøljeband, det var litt kult).

Men musikk er veldig personlig og følelsestyrt, i hvert fall for meg. F.eks har denne sangen stor verdi for meg, fordi det er en av de tidligste sangene jeg har minner fra. Og det er minner med min far, som nå ikke lever lenger. For andre, vil denne sangen være ganske meningsløs og antagelig teit. (Den er jo ment å være teit, da).

Vi har nok litt ulik musikksmak og ulik assosiasjoner til tekster. Men det er jo helt ok det. :)

Hva med denne, jeg er jenta i sangen. Pappa er han som sier "remember me I gave you life, you would not take it" osv

Og denne lokale sangen. Hun var 15. 

https://youtu.be/lHgxfn7ZIgY

Endret av Glitter
Vhanja skrev (33 minutter siden):

Vil anbefale at du tenker på folk utenom deg selv før du skriver innlegg fremover. Jeg forstår det er vanskelig for deg å gjøre.

Ja. Det var bra du korrigerte nå. Glitter? Den legger jeg til lista mi. Den traff meg i venstre hjertekammer. 

Ja. Det var bra du korrigerte nå. Glitter? Den legger jeg til lista mi. Den traff meg i venstre hjertekammer. 

Det var bra den traff deg i venstre hjertekammer og ikke det høyre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...