Gå til innhold

Hvor ble det av deg som lurte på om du skulle levere inn medisinene og var dårlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk aldri snakket med aat, fikk beskjed om at ei jeg kjente en del til fra før skulle ringe meg i løpet av dagen men det gjorde hun aldri. Så vet ikke hva som skjedde, regner med hun bare glemte av det eller noe. Og jeg synes det er utrolig vanskelig å skulle mase, så jeg har ikke tatt noe mer kontakt med dem.

Men det går foreløpig ok å ha medisinene selv, selv om jeg også er litt redd for å skulle miste kontrollen. Men så vil jeg gjerne presse meg så langt jeg klarer i forhold til det å klare å ha medisinene selv også. Jeg har vurdert å sende dem en melding i dag også, men er usikker... Det er også ganske tungt nå i dag, jeg har det tyngre i dag enn i går. Men det går også på sin måte greit, jeg klarer meg jo.

Anonymkode: 37725...7d9

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei! Jeg fikk aldri snakket med aat, fikk beskjed om at ei jeg kjente en del til fra før skulle ringe meg i løpet av dagen men det gjorde hun aldri. Så vet ikke hva som skjedde, regner med hun bare glemte av det eller noe. Og jeg synes det er utrolig vanskelig å skulle mase, så jeg har ikke tatt noe mer kontakt med dem.

Men det går foreløpig ok å ha medisinene selv, selv om jeg også er litt redd for å skulle miste kontrollen. Men så vil jeg gjerne presse meg så langt jeg klarer i forhold til det å klare å ha medisinene selv også. Jeg har vurdert å sende dem en melding i dag også, men er usikker... Det er også ganske tungt nå i dag, jeg har det tyngre i dag enn i går. Men det går også på sin måte greit, jeg klarer meg jo.

Jeg forstår at du klarer deg, men du strever jo også. Jeg er akkurat lik deg, kjenner at jeg maser om jeg spør om noe. Selv om vi innerst inne vet at vi ikke maser? Aat er der for "sånne" som oss. Ta opp telefonen? Trenger jo ikke å bli en times telefon. Bare en prat. Klem

Anonymkode: 97f9b...5f5

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår at du klarer deg, men du strever jo også. Jeg er akkurat lik deg, kjenner at jeg maser om jeg spør om noe. Selv om vi innerst inne vet at vi ikke maser? Aat er der for "sånne" som oss. Ta opp telefonen? Trenger jo ikke å bli en times telefon. Bare en prat. Klem

Ok. Jeg kan sende en melding, men hva skriver jeg? "Hei, har det vanskelig, kunne dere passet på medisinene mine en stund?". Er det forståelig nok? Eller burde jeg formulere det på en annen måte?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok. Jeg kan sende en melding, men hva skriver jeg? "Hei, har det vanskelig, kunne dere passet på medisinene mine en stund?". Er det forståelig nok? Eller burde jeg formulere det på en annen måte?

Det går sikkert og gjør du det så sier de nok ikke nei. Men du kan tolkes som litt truende med at du indirekte sier at du kan ta medisinene i en overdose om de ikke passer på medisinene og deg.

Anonymkode: fb8a9...a6d

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går sikkert og gjør du det så sier de nok ikke nei. Men du kan tolkes som litt truende med at du indirekte sier at du kan ta medisinene i en overdose om de ikke passer på medisinene og deg.

Anonymkode: fb8a9...a6d

Jeg vil jo ikke at det skal tolkes sånn, for det er ikke ment som noen trussel. Men hva kan jeg skrive i stedet da?

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan heller si til fastlegen din når du fornyer resepten at du kun vil ha utlevert for 1 uke av gangen? Da får du 1 uke fra apoteket 

Anonymkode: 830d1...5dc

Det kan jeg. Men nå har jeg jo allerede hentet ut medisiner for 3 måneder da, så da må de jo nesten ta vare på dem for meg en periode? Er eneste løsningen jeg ser akkurat nå i alle fall?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jeg. Men nå har jeg jo allerede hentet ut medisiner for 3 måneder da, så da må de jo nesten ta vare på dem for meg en periode? Er eneste løsningen jeg ser akkurat nå i alle fall?

Du klarer nok å la være å ta overdose. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer nok å la være å ta overdose. 

Jeg håper jo det, men det føles tryggest å gi fra seg kontrollen til noen andre akkurat nå.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir det galt av meg å spørre om de kan ta medisinene mine?

Du kan jo bare spør om de kan avlaste deg med å ta vare på medisiner slik at du har mindre å holde kontroll på. Og forklare at du er i en dårlig periode som gjør at du må bruke så mye energi på å fungere at å holde styr på medisiner i tillegg blir for mye.   

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Blir det galt av meg å spørre om de kan ta medisinene mine?

Aldri galt å spørre om det! Gjør det😘

Annonse

aa-k-j skrev (15 minutter siden):

Du kan jo bare spør om de kan avlaste deg med å ta vare på medisiner slik at du har mindre å holde kontroll på. Og forklare at du er i en dårlig periode som gjør at du må bruke så mye energi på å fungere at å holde styr på medisiner i tillegg blir for mye.   

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri galt å spørre om det! Gjør det😘

Jeg sendte dem melding og en av dem var nettopp her og hentet alle medisinene, men det eneste hun sa var at hun hadde dårlig tid fordi de skulle til å avslutte for dagen. Spurte ikke hvordan det gikk eller sa ikke noe om at de kunne ta kontakt med meg i morgen. Kanskje var det dumt gjort?

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg sendte dem melding og en av dem var nettopp her og hentet alle medisinene, men det eneste hun sa var at hun hadde dårlig tid fordi de skulle til å avslutte for dagen. Spurte ikke hvordan det gikk eller sa ikke noe om at de kunne ta kontakt med meg i morgen. Kanskje var det dumt gjort?

Det var ikke dumt gjort i det hele tatt. Bra at du gjorde det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...