Gå til innhold

Er det farlig å ta dobbel dose Lamictal ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke om jeg tok den eller ikke i kveld. Er for tiden ganske stresset og sliter med hukommelse fra før. bruker 300 mg. så beklager dumt spørsmål.

 

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke, men jeg skulle tro at det går fint?

Anonymkode: c41d4...ea3

takk, da gjør jeg det. får så trasige bivirkninger om jeg ikke tar den. 

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (36 minutter siden):

Kjøp dosett i morgen. 

jeg har. men jeg er sløv med å bruke den. det fungerer stort sett bra. men jeg må sikkert begynne med det fordi min hukommelse blir bare stadig verre. jeg får ofte heller ikke med meg hva folk sier til meg. jeg begynner å bli redd noe er alvorlig galt men jeg tør ikke gå til legen av visse grunner. mamma gikk heller ikke til lege og fikk hjerneslag - de fant mange gamle drypp på hennes ct da hun fikk hjerneslag og jeg begynner å bli redd for at det samme skjer med meg. men det kan også skyldes stress. takk for at du tok deg tid til å svare meg.

 

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sløv og har ingen problemer med hukommelsen. Tross det må jeg bruke dosett for å sikre riktig inntak av medisiner.

Dosett er for absolutt alle som tar medisiner fast.

PS: Hukommelsen blir helt klart ikke bedre om du roter med Lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke sløv og har ingen problemer med hukommelsen. Tross det må jeg bruke dosett for å sikre riktig inntak av medisiner.

Dosett er for absolutt alle som tar medisiner fast.

PS: Hukommelsen blir helt klart ikke bedre om du roter med Lamictal.

dette er en engangshendelse

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Tross det anbefaler jeg dosett.

ok. kan drypp/tia gi slike symptomer? beklager spm utenfor tema

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ok. kan drypp/tia gi slike symptomer? beklager spm utenfor tema

Anonymkode: f1264...ec1

jeg begynner å bli redd for å kjøre bil også. 

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha dosett om man ikke tar flere medisiner? Jeg bruker bare litium og syns det er rart å bruke dosett til det

Anonymkode: dde6b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må man ha dosett om man ikke tar flere medisiner? Jeg bruker bare litium og syns det er rart å bruke dosett til det

Anonymkode: dde6b...602

Så det har aldri skjedd deg at du har vært i tvil om du har tatt medisinen eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg var i tvil om jeg hadde tatt medisin så lot jeg være å ta den dosen og ventet til neste. Dosett er gull verdt, men jeg har likevel klart å rote det til noen ganger, oftes i ferier der vanlige rutiner ikke blir fulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Admin Vil du slette alt jeg har skrevet m hjerneslag? det er ikke relevant for tråden og jeg skulle ikke blandet det inn. beklager bryet. 

 

Anonymkode: f1264...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt om jeg har tatt noen ganger selv. Har vel tatt dobbel Seroquel dose 2 ganger. 300 i stedet for 150. Passer på å fylle dosetten så jeg kan se om jeg har tatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig rutinepreget så jeg tar medisin når jeg står opp og kl 20. Men jeg legger i dosett uansett for selv jeg som ikke glemmer å ta medisin har et par ganger glemt om jeg har tatt den eller ikke. Da har det bare vært å sjekke dosetten. Jeg har endel piller også da. Tar 56 tabletter i uken, men jeg tar morgen og kveld og det er jo fire rom per dag i ukesdosetten så jeg legger opp for to uker av gangen. Morgen, kveld, morgen, kveld. 112 tabletter. Det er sånn ti min jobb hver 14 dag også slipper jeg å hente ut fra hver boks hver dag samt jeg har lett oversikt over om jeg har tatt medisinen. 

Hvis du har medisin nok til fire uker i boks av medisinen din så kan du legge opp for 4 uker av gangen. Bare merk hver rad med 1, 2, 3, 4. Så følger du mandag, tirsdag onsdag osv. Sånn at du ikke trenger å legge opp hver uke. Bare et lite forslag. :) Jeg synes det er veldig greit å legge opp for mer enn én uke av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (14 timer siden):

Så det har aldri skjedd deg at du har vært i tvil om du har tatt medisinen eller ikke?

Jo skjedde før da jeg var ny med medisiner. Aldri skjedd de siste fem årene, ligger i ryggmargen å ta medisiner to ganger daglig 

Anonymkode: dde6b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...