Gå til innhold

Hvor ofte bør man ta blodprøve når man står på medikamenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tok aldri da jeg sto på Lamictal. Tar hver 3 mnd på litium 

Anonymkode: 2c7d6...a1e

Takk. Kanskje jeg ikke trenger det da.

Anonymkode: ce02c...b5b

Annonse

Everybody skrev (1 time siden):

Flere som opplever at de aldri treffer på åra i armen når de tar blodprøver? Må ta butterfly på hånden siden de aldri treffer.

Ja skjer med meg nesten hver gang. 

Anonymkode: e24ff...3ec

Everybody skrev (5 timer siden):

Flere som opplever at de aldri treffer på åra i armen når de tar blodprøver? Må ta butterfly på hånden siden de aldri treffer.

Har du rullende årer? Da kan det hjelpe å sette nålen litt på skrått og en må være rask for å fange den evt en kan holde fast eller tape åren (ta en tape framme på albuen og dra til bak på albuen samt holde armen mest mulig strak). Dette for å hindre åren i å rulle vekk. Så kan de varme opp åren så den dilaterer (og du ikke er dehydrert) med en hanske med varmt vann i. Og de bør bruke butterfly også i albuene dine da det er enklere å treffe med de. 

Jeg har selv dårlige årer, men det er pga sprøytemisbruk. Før hadde jeg veldig enkle årer bortsett fra at de rullet da. Sist jeg ble tatt blodprøve av måtte det tas i en åre mellom fingrene. Jeg har ødelagt de vanlige, og de to som fortsatt går ruller på en spesiell måte og selv om jeg forteller de hvordan de skal stikke så bommer de. 😛 Ikke minst åren i venstre albue som de ofte tror de kan ta. Jeg sier at nei, den tetter seg med en gang. Men neida, jeg vil prøve sier de. Også får de blodsvar, men den går tett. Når jeg ikke bruker den selv lenger så klarer ikke de det. ;) Ikke at jeg ofte bruker sprøyter lenger, men skaden er alt skjedd. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...