Gå til innhold

Blødning, også brunt, etter noen år inn i overgangsalderen. Noen som har opplevd det, eller vet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt at man skal kontakte lege da, så jeg sendte en e-konsultasjon på tirsdag som var, men har ikke fått svar ennå. 

Jeg har jo tenkt litt på det, men tenker også at det nok ikke er noe alvorlig.. Samtidig så er det vel en grunn til at det sies at man bør kontakte lege kjapt?

Noen som har noen tanker eller innspill?

Anonymkode: b33cf...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne litt😊

Nå er det en uke siden jeg sendte mld til fastlegen min, har fremdeles ikke fått noe svar. Jeg er så usikker på om jeg skal ringe inn..

Det var jo ikke mye blødning, det varte i ca 3 dager, men som sagt var det ikke mye som kom.

Vil bare nevne litt andre ting jeg har kjent i det siste. I forrige uke hadde jeg ganske ømme bryst, da hadde jeg hatt det i ca 1,5-2 uker, men det har roet seg. En annen ting er at jeg er øm - og får innimellom sinnsyke stikninger I siden av magen, på begge sider, dette er som lyn og går fort over. Og jeg har endel ubehag i sidene og langt nede i magen, noen ganger føles det nesten som nedpress på en måte. Og jeg har ikke matlyst lengre.. Jeg tvinger i meg litt mat et par ganger om dagen da, jeg skjønner at jeg må få i meg litt.

Noen som har noen tanker? Skal jeg se det an, eller skal jeg bare hoppe i det og ringe legekontoret? Jeg er "redd" det ikke er noe, og at jeg bare lager styr uten grunn🙈

Ts.

Sitter stor pris på innspill og tanker😊🙏

Anonymkode: b33cf...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dytter denne litt😊

Nå er det en uke siden jeg sendte mld til fastlegen min, har fremdeles ikke fått noe svar. Jeg er så usikker på om jeg skal ringe inn..

Det var jo ikke mye blødning, det varte i ca 3 dager, men som sagt var det ikke mye som kom.

Vil bare nevne litt andre ting jeg har kjent i det siste. I forrige uke hadde jeg ganske ømme bryst, da hadde jeg hatt det i ca 1,5-2 uker, men det har roet seg. En annen ting er at jeg er øm - og får innimellom sinnsyke stikninger I siden av magen, på begge sider, dette er som lyn og går fort over. Og jeg har endel ubehag i sidene og langt nede i magen, noen ganger føles det nesten som nedpress på en måte. Og jeg har ikke matlyst lengre.. Jeg tvinger i meg litt mat et par ganger om dagen da, jeg skjønner at jeg må få i meg litt.

Noen som har noen tanker? Skal jeg se det an, eller skal jeg bare hoppe i det og ringe legekontoret? Jeg er "redd" det ikke er noe, og at jeg bare lager styr uten grunn🙈

Ts.

Sitter stor pris på innspill og tanker😊🙏

Anonymkode: b33cf...683

Jeg hadde nok ringt å bestilt time.  Men det er jo bare 1,5 uker siden du sendte meldiing og mi fastlege har 4 ukers ventetid for øyeblikket.  Det står vel alle steder at får man en blødning etter overgangsalder så skal man ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde nok ringt å bestilt time.  Men det er jo bare 1,5 uker siden du sendte meldiing og mi fastlege har 4 ukers ventetid for øyeblikket.  Det står vel alle steder at får man en blødning etter overgangsalder så skal man ta kontakt.

Det står at man skal få svar innen 5 arb.dager, og nå er jo de dagene gått. 

Jeg har lest at man bør kontakte lege og ikke vente i flere uker, derfor sendte jeg melding med en gang, men jeg leser også at om det bare er en gang man har en blødning, så er det mest sannsynlig ikke noe farlig..

Jeg har en aversjon mot å kontakte lege, det sitter langt inne etter tidligere erfaringer. 

Jeg ble bla ikke tatt på alvor når jeg hadde en graviditet utenfor livmoren, og det endte opp med blødninger i buken. Legene syns det var så rart at jeg ikke var dårligere og ikke hadde mer smerter enn jeg hadde. Det jeg kjente mest, var en slags nedpress i magen, og generelt ubehag i mageområdet. Jeg kjenner på litt det samme nå, bare at jeg vet jeg ikke kan være gravid. 

Anonymkode: b33cf...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...