Gå til innhold

Hva legger dere i det å være/bli glad i noen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir mer påvirket av hvordan de jeg er glad i har det, fordi de betyr mer enn random mennesker og de jeg "bare" liker. Jeg kan tenke at ting er bra og trist for deres del også, men i mer varierende grad. Jeg kan også like andre på grunn av væremåte og meninger og holdninger, mens de jeg er glad i kan være akkurat som de vil, ha både irriterende og provoserende meninger, og jeg er mye mer tolerant ovenfor dem- nettopp fordi de betyr mye mer for meg.

Hvorfor jeg blir glad i noen er jo av ulike grunner. Familie er jeg glad i fordi de er familie og ingen har oppført seg sånn at jeg ikke kan være glad i dem. 

Endret av Kashmir

Vet egentlig ikke hvordan beskrive hva jeg legger i det. Men når man blir i bedre humør av å være med noen og man liker personen både gode og dårlige sider og hvordan man blir påvirket av den, samt man savner den når man ikke er sammen så vil jeg si man er glad i personen. 

Endret av Glitter

Veldig vanskelig spørsmål. Akkurat nå er det nesten ikke mulig å kjenne på det, men dårlig samvittighet gjør at jeg vet at jeg er glad I noen, at jeg burde vise mer omsorg og jeg burde følt mer ren kjærlighet til dem, fremfor å mest utøve omsorg ut fra hva jeg tenker er forventet. 

Det er også vanskelig å skille mellom avhengighet og kjærlighet for meg, nå i det minste. Kan oppleve forakt for en viss noen, samtidig som jeg vet at jeg trenger hen. 

Anonymkode: ce767...8a5

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Veldig vanskelig spørsmål. Akkurat nå er det nesten ikke mulig å kjenne på det, men dårlig samvittighet gjør at jeg vet at jeg er glad I noen, at jeg burde vise mer omsorg og jeg burde følt mer ren kjærlighet til dem, fremfor å mest utøve omsorg ut fra hva jeg tenker er forventet. 

Det er også vanskelig å skille mellom avhengighet og kjærlighet for meg, nå i det minste. Kan oppleve forakt for en viss noen, samtidig som jeg vet at jeg trenger hen. 

Kjærlighet og avhengighet ja. Jeg visste ikke selv hva som var tilfellet de siste årene med min eks, men jeg oppdaget raskt etter bruddet at det var ikke mye Kjærlighet igjen der nei. 

Håper du finner ut av det selv. Men tror du ikke at hvis man trenger å stille seg det spørsmålet så sier det sitt? Hvis det er ekte kjærlighet vet man det ikke da? Jeg vet ikke for er så lenge siden jeg kjente på noe sånt. 

Annonse

Glitter skrev (20 minutter siden):

Kjærlighet og avhengighet ja. Jeg visste ikke selv hva som var tilfellet de siste årene med min eks, men jeg oppdaget raskt etter bruddet at det var ikke mye Kjærlighet igjen der nei. 

Håper du finner ut av det selv. Men tror du ikke at hvis man trenger å stille seg det spørsmålet så sier det sitt? Hvis det er ekte kjærlighet vet man det ikke da? Jeg vet ikke for er så lenge siden jeg kjente på noe sånt. 

Det vet jeg ikke. Det har vært kjærlighet der, så kom mange uker med avstand og nesten avsky veldig nylig. Var bestemt på at jeg dessverre måtte gjøre det slutt. Det gikk på følelser som var helt fraværende hos meg, og noen livsvalg han tok som jeg ikke var inneforstått med. 

Så har jeg nå en mer engstelig periode der jeg ikke orker noe annet sosialt enn det jeg absolutt må. Kjæresten er også ok, fordi han er så nære. Så føler nå jeg er redd for å miste han. Og når vi ikke er sammen føler jeg meg helt i limbo nå... ser jo at noen røde varseltrekanter der. Når vi er sammen blir jeg  også veldig fokusert på det intime og aøt som har med nærhet å gjøre. Å følge med på en serie er ikke like lett. Men det går kun på meg. Han har vært den samme hele veien. Jeg er helt wildcard. Synes synd på han. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke. Det har vært kjærlighet der, så kom mange uker med avstand og nesten avsky veldig nylig. Var bestemt på at jeg dessverre måtte gjøre det slutt. Det gikk på følelser som var helt fraværende hos meg, og noen livsvalg han tok som jeg ikke var inneforstått med. 

Så har jeg nå en mer engstelig periode der jeg ikke orker noe annet sosialt enn det jeg absolutt må. Kjæresten er også ok, fordi han er så nære. Så føler nå jeg er redd for å miste han. Og når vi ikke er sammen føler jeg meg helt i limbo nå... ser jo at noen røde varseltrekanter der. Når vi er sammen blir jeg  også veldig fokusert på det intime og aøt som har med nærhet å gjøre. Å følge med på en serie er ikke like lett. Men det går kun på meg. Han har vært den samme hele veien. Jeg er helt wildcard. Synes synd på han. 

Det høres jo slitsomt ut. Vil anta det da er sinnsstemningen din, eller svigninger, som avgjør litt hva du føler for han? I hvert fall hvis du nå har forsonet deg med de livsvalgene han tok. 

Glitter skrev (På 13.8.2023 den 15.35):

Det høres jo slitsomt ut. Vil anta det da er sinnsstemningen din, eller svigninger, som avgjør litt hva du føler for han? I hvert fall hvis du nå har forsonet deg med de livsvalgene han tok. 

Det var nok en kombinasjon av dårlig form/svingninger pga at jeg faktisk ikke satt pris på hva han gjorde. 

Glitter skrev (3 minutter siden):

Føles det bedre nå? 

I forhold til han, ja. Men er jeg som har skrevet den tråden om jobben osv. Vanskelig på jobb. Måtte bare gå hjem i dag. Fortsatt usikkert hvordan det blir i morgen. Setter pris på tilbakemeldingene dine i de forskjellige trådene. Tør bare ikke skrive som annet enn ab, men kjenner veldig mye igjen av det jeg leser fra deg. Men skal ikke kapre denne tråden. Beklager ts. Uvane av meg. 

Tilbake til tema: hva betyr det å virkelig være glad i noen 🤔

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I forhold til han, ja. Men er jeg som har skrevet den tråden om jobben osv. Vanskelig på jobb. Måtte bare gå hjem i dag. Fortsatt usikkert hvordan det blir i morgen. Setter pris på tilbakemeldingene dine i de forskjellige trådene. Tør bare ikke skrive som annet enn ab, men kjenner veldig mye igjen av det jeg leser fra deg. Men skal ikke kapre denne tråden. Beklager ts. Uvane av meg. 

Tilbake til tema: hva betyr det å virkelig være glad i noen 🤔

Så bra om du får noe ut av/gjenkjennelse av det jeg skriver. :)

Håper du får det bedre snart. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...