Gå til innhold

Kan man få psykosesymptomer etter å ha vært uten AP kun ett døgn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke symptomer får du? Jeg har lyst til å slutte med AP, men vet ikke om jeg tør. Bp2

Anonymkode: bd657...9e4

Har du slitt med psykosesymptomer da? Antipsykotisk hjelper mot hypomani, men har man ikke tilbøyelighet til psykose så vil det jo sannsynligvis ikke skje av å slutte på AP. 

Det var noen her på forumet som sa at psykotiske symptomer ekskluderer at det er hypomani. Da er det mani og ikke BP2, men BP1. Selv har jeg fått psykotiske symptomer i en episode som BP2. Men jeg tenker det kom av søvnmangel slik som ved bruk av rusmidler som holder meg våken. 

Glitter skrev (12 minutter siden):

Har du slitt med psykosesymptomer da? Antipsykotisk hjelper mot hypomani, men har man ikke tilbøyelighet til psykose så vil det jo sannsynligvis ikke skje av å slutte på AP. 

Det var noen her på forumet som sa at psykotiske symptomer ekskluderer at det er hypomani. Da er det mani og ikke BP2, men BP1. Selv har jeg fått psykotiske symptomer i en episode som BP2. Men jeg tenker det kom av søvnmangel slik som ved bruk av rusmidler som holder meg våken. 

Kun nær-psykotiske opplevelser. Jeg tror jeg får AP mot tankekjør som forøvrig det er et vannvittig trykk i. Så AP kan ikke hjelpe stort.

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kun nær-psykotiske opplevelser. Jeg tror jeg får AP mot tankekjør som forøvrig det er et vannvittig trykk i. Så AP kan ikke hjelpe stort.

Da er det jo ingen grunn til å tro at du skulle få psykose slik tråden handler om. Det handler vel mer om å unngå hypomani som kan føre til psykotiske symptomer uten at det er psykose. Hvis det er tankekjør du får det mot som indikasjon så må du tenke over hvor mye tankekjør hadde du før og etter oppstart? Og hva sier behandlerapparatet om å seponere? Går du på annen stemningsstabiliserende i tillegg som Lamictal eller Litium? For med BP2 er det ikke noen spesiell risiko mot psykose så lenge en ikke blir sterkt hypoman. Hvis man blir manisk og psykotisk er det BP1. Hvis man får symptomer utenom episoder er det schizoaffektiv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...