Gå til innhold

Er søndagsåpent apotek for alle eller bare for det som haster?

Anbefalte innlegg

Er søndagsåpent apotek for alle eller bare for det som haster? Prøvde google men fant ikke noe om akkurat dette.

Jeg har ikke vert å hentet ut medisiner, men en gang ringte jeg til apoteket på en søndag og da sa hun at hun ikke kunne hjelpe meg og at jeg måtte ringe tilbake på mandag (var spørsmål om faktura).

Anonymkode: b4ebc...df1

Fortsetter under...

Vil da tro det gjelder alle. Skal de liksom stoppe folk i døra? 

Spørsmål om faktura må muligens adresseres til lederen vil jeg anta så derfor ble du bedt om å ringe mandag. 

I min by er det ingen søndags eller nattåpene apotek. 

Glitter skrev (1 time siden):

Vil da tro det gjelder alle. Skal de liksom stoppe folk i døra? 

Spørsmål om faktura må muligens adresseres til lederen vil jeg anta så derfor ble du bedt om å ringe mandag. 

I min by er det ingen søndags eller nattåpene apotek. 

Hæ? Hvor blir nærmeste apotek? Alle byer må ha søndagsåpne apotek? 

Anonymkode: 08f28...427

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, nei virkelig ikke, er du klar over hvordan Norge fungerer eller? Her jeg bor tenker jeg at det er ca. 15 mil til et søndagsåpent apotek. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er søndagsåpent apotek for alle eller bare for det som haster? Prøvde google men fant ikke noe om akkurat dette.

Jeg har ikke vert å hentet ut medisiner, men en gang ringte jeg til apoteket på en søndag og da sa hun at hun ikke kunne hjelpe meg og at jeg måtte ringe tilbake på mandag (var spørsmål om faktura).

Anonymkode: b4ebc...df1

Jeg tenker at dette skyldtes at du ringe i forbindelse med en faktura, det er ikke nødvendig på en søndag.

Lady HM skrev (3 minutter siden):

Haha, nei virkelig ikke, er du klar over hvordan Norge fungerer eller? Her jeg bor tenker jeg at det er ca. 15 mil til et søndagsåpent apotek. 

Hæææ? Hvor lang tid tar 15 mil? Hva gjør du hvis du blir syk? 

Annonse

Men du må da tulle nå, ikke sant? Du skjønner at Norge er mer enn Oslo, Bergen og Trondheim?

15 mil tar i overkant av 2 timer å kjøre - men jeg kjører ikke for å finne et søndagsåpent apotek altså. Hvis jeg blir syk, venter jeg til mandag med å hente medisiner.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må kjøre ganske langt for det. Bodø er en endestasjon så en må først kjøre mot Fauske kommune eller mot Gildeskål kommune. Det er ca 1 time og 20 min til begge. Ingen av de har søndagsåpent apotek for å si det sånn. Tipper du må helt til Trondheim (10 timer med tog) for å finne et apotek som er søndagsåpent. 

Vi her i nord og ikke storbyer vet dette. Så vi har paracet og ibux liggende. Ikke minst soppmiddel og angrepille. ;) Ellers kan alt vente til mandag. 

Endret av Glitter
Lady HM skrev (27 minutter siden):

Men du må da tulle nå, ikke sant? Du skjønner at Norge er mer enn Oslo, Bergen og Trondheim?

15 mil tar i overkant av 2 timer å kjøre - men jeg kjører ikke for å finne et søndagsåpent apotek altså. Hvis jeg blir syk, venter jeg til mandag med å hente medisiner.

Nei jeg tuller ikke. Hvordan skal jeg vite hvor mye 15 mil er??

Glitter skrev (14 minutter siden):

Må kjøre ganske langt for det. Bodø er en endestasjon så en må først kjøre mot Fauske kommune eller mot Gildeskål kommune. Det er ca 1 time og 20 min til begge. Ingen av de har søndagsåpent apotek for å si det sånn. Tipper du må helt til Trondheim (10 timer med tog) for å finne et apotek som er søndagsåpent. 

Vi her i nord og ikke storbyer vet dette. Så vi har paracet og ibux liggende. Ikke minst soppmiddel og angrepille. ;) Ellers kan alt vente til mandag. 

Har dere sommer i nord? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er 150 km mener jeg. Fartsgrensen i Norge er på riksveier 50-90 km/t mener jeg. Det er formler i matte for å regne ut hvor lang tid det tar å kjøre 20 km i 60 km/t. Så det kan du regne ut. :) Husker det ikke selv.

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere sommer i nord? 

Selvfølgelig. Vi har hatt ukesvis med fint være. Uvanlig god sommer i nord da. Jeg bor da i Bodø. Såvidt det ikke er midtnorge. 

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er 15 km. Fartsgrensen i Norge er på riksveier 50-90 km/t mener jeg. Det er formler i matte for å regne ut hvor lang tid det tar å kjøre 20 km i 60 km/t. Så det kan du regne ut. :) Husker det ikke selv.

Jeg vet det. Men jeg gidder ikke regne det ut fordi hjernen funker ikke 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det. Men jeg gidder ikke regne det ut fordi hjernen funker ikke 

Og jeg glemte først en 0 og skrev 15. Jeg mente 150 km. Alt ettersom 1 mil er 10 km. :) Så min hjerne funket ikke heller. 

Glitter skrev (4 minutter siden):

Det er 15 km. Fartsgrensen i Norge er på riksveier 50-90 km/t mener jeg. Det er formler i matte for å regne ut hvor lang tid det tar å kjøre 20 km i 60 km/t. Så det kan du regne ut. :) Husker det ikke selv.

Å ja. Alt er så kjipt 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenkte mer på at du ikke visste at det ikke er normalt med søndagsåpne apoteker overalt i landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...