Gå til innhold

Regne ut promille vekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil kalkulator på nett være riktig? 

Anonymkode: 23022...942

Det finnes mest sannsynlig flere kalkulatorer med ulik nøyaktighet...

Jeg ville mer tenke - hva er målet med å regne ut promillen?

To ulike personer med 2,1 i promille, kan fremstå vidt forskjellig... Selv om de har enten samme vekt eller ulik vekt...

Hvor høy promille man faktisk tåler varierer også. En som drikker tett kan stå på beina med en promille som kunne tatt livet av en som drikker seg full nå og da. 

Hvis det er viktig å finne ut mtp f.eks bilkjøring er nok bedre å skaffe seg et alkometer, eller kort og godt droppe planer om bilkjøring morgenen derpå. 

Endret av FjellOgDalar
Eva Sofie skrev (11 timer siden):

Det finnes mest sannsynlig flere kalkulatorer med ulik nøyaktighet...

Jeg ville mer tenke - hva er målet med å regne ut promillen?

To ulike personer med 2,1 i promille, kan fremstå vidt forskjellig... Selv om de har enten samme vekt eller ulik vekt...

For å finne ut om jeg kan drikke . Og hvor mye jeg tåler. 

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Jaha ja... 🐪 😍

Struts passer bedre. Men uansett hadde det vært viktig for meg å finne ut fordi jeg ikke vil kjenne på det jeg kjenner på. Men jeg skjønner du ikke vil hjelpe meg med det…..! Jaja. 

Annonse

FjellOgDalar skrev (4 timer siden):

Hvor høy promille man faktisk tåler varierer også. En som drikker tett kan stå på beina med en promille som kunne tatt livet av en som drikker seg full nå og da. 

Hvis det er viktig å finne ut mtp f.eks bilkjøring er nok bedre å skaffe seg et alkometer, eller kort og godt droppe planer om bilkjøring morgenen derpå. 

Hvor mye bør jeg legge ut for det? Altså alkometer? Det er flaut å spørre om det i butikken. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor mye tilsvarer 45 mg sobril i promille? Er det noen kalkulator for det?

Anonymkode: 2238c...b4c

45 mg Sobril tilsvarer ikke "promille". Du må vite serumkonsentrasjonen av oxazepam, også kan den sammenlignes med promille etter en standardisert tabell. 300 nmol/l tilsvarer ca 0,1 i promille, og så kan man regne seg oppover.

Inntak gjennom munnen er mer sammenlignbart med antall vinglass du drikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...