Gå til innhold

Kupton/ hva kan jeg si til legen?

Anbefalte innlegg

Har legetime fordi jeg ønsker å starte opp med mianserin først og fremst for søvnvansker. Går på ap, imovane og sobril. Har diagnose bipolar og ptsd. Hva kan jeg si til legen for å kunne starte med mianserin og er det en god ide?

Anonymkode: 86e74...456

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474530-kupton-hva-kan-jeg-si-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (4 timer siden):

Hvis du trenger søvnhjelp over tid, er det en god ide. Si at du ønsker å prøve noe som etterhvert gjør at du kan slutte med Imovane.

Det er argument som leger liker å høre på, men jeg synes det er viktig at det også følges opp i praksis.

Jeg har nå så godt som sluttet på Apodorm, til fordel for andre medisiner, og jeg skal så langt derifra si at jeg ikke strever med søvnen - men jeg tror, for min del, at Apodorm hadde mindre effekt enn hva jeg trodde. At hadde jeg ventet 30 minutter til uten sovemedisin, hadde jeg kanskje fått sove likevel.

Tror det er der en snakker om det falske nullpunkt eller regresjon mot normalen. At når noe blir ille nok, vil det til sist rette seg av seg selv, enten det gjelder søvn, hodepine, influensa, smerter, tankekjør etc.

kupton skrev (4 timer siden):

Hvis du trenger søvnhjelp over tid, er det en god ide.

Det er litt på siden av TS sitt spørsmål.. Vet du om det finnes noen forskning, norsk eller engelsk, som viser til at Sarotex virker mot PTSD-symptomer?

Jeg er generelt nysgjerrig. Jeg skal, og kan, ikke starte på den, og er uansett adekvat medisinert mot mine PTSD-symptomer. Men av hva jeg har hørt og lest, virker erfaringene der svært enten eller - enten har en effekt eller en har liten effekt mot PTSD-symptomene.

Beklager TS - jeg mener ikke å kuppe tråden din... Men Leste at du har PTSD.

Endret av Eva Sofie
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har legetime fordi jeg ønsker å starte opp med mianserin først og fremst for søvnvansker.

Anonymkode: 86e74...456

Jeg ønsker deg lykke til - god søvn er viktig for både fysisk og psykisk helse, og hvordan en møter morgendagen.

Jeg husker selv for lenge siden, nesten et kvart århundrede siden som jeg formulerte det i går 📠, brukte jeg lillebroren til Remeron (Tolvon), som et alternativ til Remeron. Men hva jeg husker ga Remeron en kraftigere søvndyssende effekt enn Tolvon.

I andre runde av mitt forsøk på Remeron, brukte jeg smeltetabletter av Remeron, for de hadde raskere virkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...