Gå til innhold

Jeg gruer meg til psykepleier kommer kl 17, for hva om jeg blir innlagt?

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk i dag kl 17 og jeg gruer meg skikkelig, aller mest fordi jeg er redd for å bli innlagt. Hva kan jeg gjøre for å forberede meg best mulig? Og hva kan jeg gjøre for å grue meg mindre?

Anonymkode: 98996...1c8

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg får besøk i dag kl 17 og jeg gruer meg skikkelig, aller mest fordi jeg er redd for å bli innlagt. Hva kan jeg gjøre for å forberede meg best mulig? Og hva kan jeg gjøre for å grue meg mindre?

Hva ønsker du at skal komme ut av samtalen?

frosken skrev (Akkurat nå):

Hva ønsker du at skal komme ut av samtalen?

At hun kan gi meg noen flere mestringsstrategier, men det tviler jeg egentlig på... Sånn at jeg kan klare å holde ut bedre. For sånn som det er nå så er det ganske uutholdelig. Også det å bare få snakket ut om det som føles så vondt ut akkurat nå.

Husk at hun vil deg vel. Og at samtalen er en mulighet for å få hjelp og støtte med noe av det vonde. Psykepleier kan ikke tvangsinnlegge deg uansett, så det er ingen umiddelbar fare for at du blir innlagt om du ikke vil. 

Annonse

Sokk skrev (1 minutt siden):

Husk at hun vil deg vel. Og at samtalen er en mulighet for å få hjelp og støtte med noe av det vonde. Psykepleier kan ikke tvangsinnlegge deg uansett, så det er ingen umiddelbar fare for at du blir innlagt om du ikke vil. 

Ja, det har du rett i. Men er litt nervøs likevel, for hun kan jo ta meg med på legevakten...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke å si ja til innleggelse dersom hun foreslår det så ingenting å bekymre deg over. 

Anonymkode: 6bd2f...647

Jeg vet, men de kan jo tvinge en med for vurdering på legevakten, det kan man ikke si nei til.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet, men de kan jo tvinge en med for vurdering på legevakten, det kan man ikke si nei til.

Så unngå å si til dem at du skal ta livet ditt da så slipper du det styret..... 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så unngå å si til dem at du skal ta livet ditt da så slipper du det styret..... 

Men jeg vil jo ikke lyve? Og de vet alt at jeg er suicidal så snur jeg nå tror jeg ikke de kommer til å tro på meg...

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skulle hun tvinge deg? Har du ikke samtykke kompetanse? Jeg får bilder av filmen Elling når du sier hun kan tvinge deg. Det skal svært mye til før hun kan tvinge deg. 

Anonymkode: 68005...cee

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg vil jo ikke lyve? Og de vet alt at jeg er suicidal så snur jeg nå tror jeg ikke de kommer til å tro på meg...

Jeg tror ikke de kommer en til deg dersom de er bekymret for deg, da kommer de sikkert to. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle hun tvinge deg? Har du ikke samtykke kompetanse? Jeg får bilder av filmen Elling når du sier hun kan tvinge deg. Det skal svært mye til før hun kan tvinge deg. 

Man trenger ikke mangle samtykkekompetanse om det er fare for liv og helse.

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

At hun kan gi meg noen flere mestringsstrategier, men det tviler jeg egentlig på... Sånn at jeg kan klare å holde ut bedre. For sånn som det er nå så er det ganske uutholdelig. Også det å bare få snakket ut om det som føles så vondt ut akkurat nå.

Målet i dag må nok være at du ikke prøver å hinte om ting, men er tydelig på dine egne tanker om situasjonen. Dersom du får til det, så kan dere også bli enige om hva som er hensiktsmessig akkurat nå, enten det er å prøve litt lenger som nå eller noe annet. 

Lykke til. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke de kommer en til deg dersom de er bekymret for deg, da kommer de sikkert to. 

Ja, det kan jo hende. Har opplevd bare en før da men... men håper du har rett.

frosken skrev (Akkurat nå):

Målet i dag må nok være at du ikke prøver å hinte om ting, men er tydelig på dine egne tanker om situasjonen. Dersom du får til det, så kan dere også bli enige om hva som er hensiktsmessig akkurat nå, enten det er å prøve litt lenger som nå eller noe annet. 

Lykke til. 

Ja, du har rett i at jeg må være tydelig. Skal huske på det. Takk.

Det er forskjell på suicidal og suicidal da. Hvis du tror det er noen fare for at du handler på selvmordstankene dine så burde du jo bli innlagt. Men hvis det bare er tanker og du har kontroll så kan du si det også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...