AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Glitter skrev (8 minutter siden): Jo det forstår jeg. Men det er en nødvendig prosess. Før var alle innleggelsene mine tvangsinnleggelser. Stort sett i hvert fall. Både fordi jeg var mer dårlig da, men også fordi jeg hadde bare ikke språk eller evner til å si selv at nå trenger jeg hjelp. Ubevisst ventet jeg til andre tok det valget for meg. I lengden er ikke det særlig fruktbart. Da trenger en å pushes til å si ifra selv under rolige forhold. Det pushet min behandler meg til og gradvis var færre og færre innleggelser på tvang. Du må slutte å følge skammen og mindreverdighetssfølelsen hvor du ikke uttrykker dine behov. Du trenger å fortelle hva DU har behov for. Ja, du har jo rett. Jeg skal tenke på hva jeg vil... hva tenker du jeg burde valgt mellom innleggelse og klare meg hjemme? Jeg sliter med å velge... Anonymkode: 98996...1c8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474544-jeg-gruer-meg-til-psykepleier-kommer-kl-17-for-hva-om-jeg-blir-innlagt/page/3/#findComment-4195988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, du har jo rett. Jeg skal tenke på hva jeg vil... hva tenker du jeg burde valgt mellom innleggelse og klare meg hjemme? Jeg sliter med å velge... Anonymkode: 98996...1c8 Dette er et spørsmål som vil gi ulikt svar ut ifra hver person sine erfaringer med å være innlagt. Jeg personlig når jeg er så dårlig så vil jeg ønske innleggelse for å hente meg inn. Har også blitt "opplært" til det i den grad at jeg oppfordres til å be om stabiliserende innleggelse før jeg blir så dårlig at jeg handler på det. Dvs dra til fastlegen og be om akuttinnleggelse FØR jeg gjør noe som kan skade meg eller få meg innlagt. Nå har du plagdes og prøvd å stå i det så lenge at det må være innafor å be om innleggelse? Andre har kanskje et negativt bilde av innleggelse og hater alt som har med det å gjøre. De vil nok si at de skal klare seg selv. Min oppfatning av deg er at du sier en ting (redd for å bli innlagt), men innerst inne vil en annen (å bli innlagt). Men det ser ut til at du må ta tydelig initiativ til dette selv. Endret 15. august 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474544-jeg-gruer-meg-til-psykepleier-kommer-kl-17-for-hva-om-jeg-blir-innlagt/page/3/#findComment-4196000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.