AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 I dag feirer 67-åringen alle høytidsdager alene. Han har ikke hatt besøk av noen i leiligheten på to år. – Alle klarer nok å være alene en julaften og nyttårsaften en gang iblant. Når man i tillegg er alene gjennom hele året også, går det på helsa løs. Jeg føler meg maktesløs og handlingslammet over min egen livssituasjon. Det hele opplevelses som et utmattelsessyndrom. Jeg ønsker bare å sove for å gjøre dagene kortere, forklarer han. Tormod tror hans ensomhet startet i barndommen. Han forteller at han der stadig fikk høre at han aldri ville få til noe i livet – verken på jobb eller på fritiden. – Å kommunisere er ikke så lett. Min sterke side er ikke å etablere langvarige relasjoner. Jeg har aldri klart å ta med meg relasjoner fra jobb og studier over til fritiden, sier Hilmen som pensjonerte seg fra jobben på NRK for to år siden. Da ble ensomheten kraftig forsterket. – Jeg hadde ikke forberedt livet som pensjonist. Det har ikke vært lett å fylle dette tomrommet med aktiviteter, sier han. – Man blir jo vant med å være alene på en måte, men når alle sitter og planlegger hva de skal gjøre på 17. mai, i påsken eller i julen så spinner tankene rundt at jeg er alene. Da kan jeg føle meg veldig ensom, sier han og ser ned. Han har prøvd å endre på livssituasjonen flere ganger. Han har vært med i kor, deltatt i kristne fellesskap og dratt på turer til over 100 land – ofte i regi av et reiseselskap der mange andre også deltar – både par og single. – Vi prater ofte om at vi må møtes når vi kommer hjem, men det blir nesten aldri noe av. Det blir bare snakk. Som en singel eldre mann med min bakgrunn føler jeg meg dømt til å tape på det sosiale området. Jeg ønsker jo ikke å trenge meg på. Samfunnet vårt er i hovedsak laget for par og familier, sier pensjonisten. Han tror en kvinne kunne endret på situasjonen, men etter to dater som ikke førte til noe mer i 2019, har han også gitt opp håpet om å finne en livsledsager. – Hvis man prøver og prøver å rekke hånden ut for å ta kontakt og aldri får respons så gir man til slutt opp, sier han. https://www.nettavisen.no/ensomhet/psykisk-helse/mann/den-eneste-bursdagsgaven-tormod-fikk-var-en-kaffepose-fra-jernia/f/5-95-1243350 Andre her som kjenner seg igjen? Anonymkode: f497c...2f5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Har min aller største sympati. De som er helt alene uten familie eller venner i årevis må ha det virkelig vondt. Og er jo ikke bare eldre mennesker som sitter alene dag ut og dag inn heller for er også mange unge mennesker som ikke har noen heller. Anonymkode: 86f93...101 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Hvis jeg overlever foreldrene mine så kan det hende ja. Anonymkode: bbe0c...e81 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg får så vondt av dette her. De aller, aller fleste har et stort behov for fellesskap. Vi er sosiale vesener. Likevel har vi lagt opp samfunnet på måter som gjør at vi sitter alene, blir isolert, føler oss fremmedgjort. Hvor mye psykisk lidelse kunne vært unngått, eller dempet, lindret, om vi i større grad hadde klart å samle oss i inkluderende fellesskap? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Hva om ingen har lyst til å være vennen din? Bestemmer man ikke selv hvem man vil være venn med? Skal andre tvinge seg selv til å være sosial med deg fordi du er ensom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Sokk skrev (24 minutter siden): Jeg får så vondt av dette her. De aller, aller fleste har et stort behov for fellesskap. Vi er sosiale vesener. Likevel har vi lagt opp samfunnet på måter som gjør at vi sitter alene, blir isolert, føler oss fremmedgjort. Hvor mye psykisk lidelse kunne vært unngått, eller dempet, lindret, om vi i større grad hadde klart å samle oss i inkluderende fellesskap? Hva mener du med hvordan samfunnet er lagt opp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Everybody skrev (37 minutter siden): Hva om ingen har lyst til å være vennen din? Bestemmer man ikke selv hvem man vil være venn med? Skal andre tvinge seg selv til å være sosial med deg fordi du er ensom? Sant nok. Forstår godt at ingen vil være venn med meg. Anonymkode: f497c...2f5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Han kan skaffe seg en hund eller katt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Everybody skrev (16 minutter siden): Han kan skaffe seg en hund eller katt? Ja hund eller katt er bra, men det blir aldri like bra som et menneske man kan snakke, samhandle og gjøre aktiviteter med. Anonymkode: 86f93...101 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kashmir skrev (34 minutter siden): Hva mener du med hvordan samfunnet er lagt opp? Ja, hva mener jeg egentlig. Måtte tenke litt. Det er noe med at alt er veldig individualistisk. Du skal finne deg en jobb, kanskje ta en utdanning først. Og hvis du er heldig, finne deg en partner og stifte familie. Men alt dette skjer liksom i parallell med andre mennesker. Jeg har en følelse av at vi sitter rett ved siden av hverandre og er ensomme. Så kanskje man finner et fellesskap på jobben, men ikke nødvendigvis, og relasjonene man bygger der blir veldig knyttet til jobben. Så går vi hjem og lager middag alene. Og hele familieprosjektet er også veldig sånn i parallell, at man kjører i kø etter hverandre til hytta og folk stresser og strever med det samme, men vi finner ikke sammen. Vi sitter på hver vår tue og kikker bort på naboen og forsøker å klare oss selv. Kanskje jeg er alene om å oppleve det sånn. Klarer ikke helt å forklare det, kanskje jeg er i litt overkant filosofisk hjørne i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Sokk skrev (11 minutter siden): Ja, hva mener jeg egentlig. Måtte tenke litt. Det er noe med at alt er veldig individualistisk. Du skal finne deg en jobb, kanskje ta en utdanning først. Og hvis du er heldig, finne deg en partner og stifte familie. Men alt dette skjer liksom i parallell med andre mennesker. Jeg har en følelse av at vi sitter rett ved siden av hverandre og er ensomme. Så kanskje man finner et fellesskap på jobben, men ikke nødvendigvis, og relasjonene man bygger der blir veldig knyttet til jobben. Så går vi hjem og lager middag alene. Og hele familieprosjektet er også veldig sånn i parallell, at man kjører i kø etter hverandre til hytta og folk stresser og strever med det samme, men vi finner ikke sammen. Vi sitter på hver vår tue og kikker bort på naboen og forsøker å klare oss selv. Kanskje jeg er alene om å oppleve det sånn. Klarer ikke helt å forklare det, kanskje jeg er i litt overkant filosofisk hjørne i dag. Jo, men alt står jo på oss selv? Jeg ser jo at Thormod i artikkelen også sier det- at samfunnet er laget for par og familier. Og jeg klarer ikke å se det. Det er absolutt ingenting jeg ikke kan gjøre som singel som jeg kunne da jeg var gift. Jeg er også litt undrende til det å ra med seg relasjoner fra jobb osv over til det private. Jeg ville ikke like om det ble vanlig å invitere kollegaer hjem og slikt. Jeg vet ikke engang om det er spesielt lurt. I såfall bør sånt skje naturlig- at man bare finner kjemien med en og annen. Nå har jo Tormod deltatt på mye, så hvorfor sluttet han i kor, å være med de kristne osv? Hvorfor ga han opp etter kun to dates for 4 år siden? Jeg skjønner selvfølgelig at ensomhet er helt jøvli, men det er jo ikke samfunnet sin skyld, eller hvordan det er laget?? Endret 14. august 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kashmir skrev (Akkurat nå): Jo, men alt står jo på oss selv? Jeg ser jo at Thormod i artikkelen også sier det- at samfunnet er laget for par og familier. Og jeg klarer ikke å se det. Det er absolutt ingenting jeg ikke kan gjøre som singel som jeg kunne da jeg var gift. Jeg er også litt undrende til det å ra med seg relasjoner fra jobb osv over til det private. Jeg ville ikke like om det ble vanlig å invitere kollegaer hjem og slikt. Jeg vet ikke engang om der er spesielt lurt. I såfall bør sånt skje naturlig- at man bare finner kjemien med en og annen. Nå har jo Tormod deltatt på mye, så hvorfor sluttet han i kor, å være med de kristne osv? Hvorfor ga han opp etter kun to dates for 4 år siden? Jeg skjønner selvfølgelig at ensomhet er helt jøvli, men det er jo ikke samfunnet sin skyld, eller hvordan det er laget?? Samfunnet har blitt slik at "tapermenn" blir ensomme tapere. Kvinner velger oppover på rangstigen, og da blir mange menn veiet og funnet for lette. Det er selvfølgelig fint at kvinner tar lang utdanning og tjener mye, men når biologien forsatt er som den er og har vært i millioner av år, blir altfor mange menn skjøvet ut i kulden. Kan ikke både være likestilte og være overrepresentert i høyere utdanning og kreve at en mann har høyere utdanning /lønn enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp. Derfor er det rekordmange ensomme menn som ingen vil ha. Anonymkode: f58bb...0de 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag feirer 67-åringen alle høytidsdager alene. Han har ikke hatt besøk av noen i leiligheten på to år. – Alle klarer nok å være alene en julaften og nyttårsaften en gang iblant. Når man i tillegg er alene gjennom hele året også, går det på helsa løs. Jeg føler meg maktesløs og handlingslammet over min egen livssituasjon. Det hele opplevelses som et utmattelsessyndrom. Jeg ønsker bare å sove for å gjøre dagene kortere, forklarer han. Tormod tror hans ensomhet startet i barndommen. Han forteller at han der stadig fikk høre at han aldri ville få til noe i livet – verken på jobb eller på fritiden. – Å kommunisere er ikke så lett. Min sterke side er ikke å etablere langvarige relasjoner. Jeg har aldri klart å ta med meg relasjoner fra jobb og studier over til fritiden, sier Hilmen som pensjonerte seg fra jobben på NRK for to år siden. Da ble ensomheten kraftig forsterket. – Jeg hadde ikke forberedt livet som pensjonist. Det har ikke vært lett å fylle dette tomrommet med aktiviteter, sier han. – Man blir jo vant med å være alene på en måte, men når alle sitter og planlegger hva de skal gjøre på 17. mai, i påsken eller i julen så spinner tankene rundt at jeg er alene. Da kan jeg føle meg veldig ensom, sier han og ser ned. Han har prøvd å endre på livssituasjonen flere ganger. Han har vært med i kor, deltatt i kristne fellesskap og dratt på turer til over 100 land – ofte i regi av et reiseselskap der mange andre også deltar – både par og single. – Vi prater ofte om at vi må møtes når vi kommer hjem, men det blir nesten aldri noe av. Det blir bare snakk. Som en singel eldre mann med min bakgrunn føler jeg meg dømt til å tape på det sosiale området. Jeg ønsker jo ikke å trenge meg på. Samfunnet vårt er i hovedsak laget for par og familier, sier pensjonisten. Han tror en kvinne kunne endret på situasjonen, men etter to dater som ikke førte til noe mer i 2019, har han også gitt opp håpet om å finne en livsledsager. – Hvis man prøver og prøver å rekke hånden ut for å ta kontakt og aldri får respons så gir man til slutt opp, sier han. https://www.nettavisen.no/ensomhet/psykisk-helse/mann/den-eneste-bursdagsgaven-tormod-fikk-var-en-kaffepose-fra-jernia/f/5-95-1243350 Andre her som kjenner seg igjen? Anonymkode: f497c...2f5 Dette er kjent sak og det er mange i Tormod sin båt dessverre. Likevel vil jeg si det er ting Tormod kan gjøre. Jeg kan nevne noen eksempler hvis andre kjenner på det samme som Tormod i artikkelen når man føler at man har prøvd alt så finnes det likevel løsninger. Det er mange pensjonister som eks blir følgesvenn på sykehuser som går ut på å følge nye pasienter rundt på sykehuset, på den måten blir man kjent på pensjonister på samme alder. Man kan bli besøksvenn for en i samme båt, man kan være seg som frivillig andre steder men må nok jobbe ekstra hardt for å bygge relasjoner hvis andre trekker seg bort. Være positiv og imøtekommen. Så kan man feire høytider f eks i kirken med andre, eller andre arrangementer hvor det er flere i samme båt. Anonymkode: 05647...eb7 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samfunnet har blitt slik at "tapermenn" blir ensomme tapere. Kvinner velger oppover på rangstigen, og da blir mange menn veiet og funnet for lette. Det er selvfølgelig fint at kvinner tar lang utdanning og tjener mye, men når biologien forsatt er som den er og har vært i millioner av år, blir altfor mange menn skjøvet ut i kulden. Kan ikke både være likestilte og være overrepresentert i høyere utdanning og kreve at en mann har høyere utdanning /lønn enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp. Derfor er det rekordmange ensomme menn som ingen vil ha. Anonymkode: f58bb...0de Javel. Og du tenker at det bare er menn som blir ensomme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kashmir skrev (2 minutter siden): Javel. Og du tenker at det bare er menn som blir ensomme? Nei, men dette gjelder LANGT flere menn. Anonymkode: f58bb...0de 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men dette gjelder LANGT flere menn. Anonymkode: f58bb...0de Ensomhet føles nok like vanskelig uavhengig av kjønn og hvor mange som deler skjebne. Tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kashmir skrev (2 minutter siden): Ensomhet føles nok like vanskelig uavhengig av kjønn og hvor mange som deler skjebne. Tenker jeg. Sånn lyder det alltid fra feministene når samfunnsutvikingen går i disfavør av menn. Anonymkode: f58bb...0de 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn lyder det alltid fra feministene når samfunnsutvikingen går i disfavør av menn. Anonymkode: f58bb...0de Jeg kjenner da menn som bor alene også. Uten å sitte og synes synd på seg selv eller være sinte på kvinner. De vet jo også at det ikke er noen sin skyld at de ikke har familie. Endret 14. august 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Samfunnet har blitt slik at "tapermenn" blir ensomme tapere. Kvinner velger oppover på rangstigen, og da blir mange menn veiet og funnet for lette. Det er selvfølgelig fint at kvinner tar lang utdanning og tjener mye, men når biologien forsatt er som den er og har vært i millioner av år, blir altfor mange menn skjøvet ut i kulden. Kan ikke både være likestilte og være overrepresentert i høyere utdanning og kreve at en mann har høyere utdanning /lønn enn seg selv. På sikt går ikke regnestykket opp. Derfor er det rekordmange ensomme menn som ingen vil ha. Anonymkode: f58bb...0de Hvis det du sier skal være riktig, og det er like mange kvinner som menn, så må det enten finnes flerkoneri og / eller så er de aller beste kvinnene evig single. Endret 14. august 2023 av ISW 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kashmir skrev (3 minutter siden): De vet jo også at det ikke er noen sin skyld at de ikke har familie. Selvfølgelig er det noens skyld. Det er politikk folk har stemt på (skattesystemet som tar fra menn og gir til kvinner, gjennom lovverket ikke gjennom ekteskap som før), pluss kulturen dere har pushet (seksuell "frigjøring"; hylling av kvinner som ligger rundt med elite mennene, isteden for 1 mann per kvinne er det, overdrevet sett, 99 kvinner på 1 mann, og 99 menn med 0 kvinner) , som har ført til dette.... Det kom ikke ut av luften.... Greit at dere ønsker dette, men dere får stå for både oppsider OG nedsider når dere pusher politikk. Tenk om jeg stemte på en slem tysker, fordi jeg ønsker Autobahn motorveien som jeg synes er flott. Da må jeg også stå for andre negative sider ved politikken han førte, jeg kan ikke bare ta oppsiden og se bort fra nedsiden. Det er kvinne-logikk å tenke sånn..... Dere bare ser de psoitive sidene (for dere) også stikker dere hodet i sanden og ikke "skjønner" hvorfor samfunnet går i dass samtidig... 🤣 Anonymkode: 75519...6ce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474547-tormod-har-ingen-%C3%A5-feire-verken-bursdag-jul-nytt%C3%A5r-17-mai-eller-p%C3%A5ske-med-%E2%80%93-jeg-kan-bli-en-av-dem-som-blir-funnet-d%C3%B8d-etter-flere-m%C3%A5neder/#findComment-4195595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.