Gå til innhold

Tormod har ingen å feire verken bursdag, jul, nyttår, 17. mai eller påske med. – Jeg kan bli en av dem som blir funnet død etter flere måneder.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det noens skyld. Det er politikk folk har stemt på (skattesystemet som tar fra menn og gir til kvinner, gjennom lovverket ikke gjennom ekteskap som før), pluss kulturen dere har pushet (seksuell "frigjøring"; hylling av kvinner som ligger rundt med elite mennene, isteden for 1 mann per kvinne er det, overdrevet sett, 99 kvinner på 1  mann, og 99 menn med 0 kvinner) , som har ført til dette.... Det kom ikke ut av luften....

Greit at dere ønsker dette, men dere får stå for både oppsider OG nedsider når dere pusher politikk. Tenk om jeg stemte på en slem tysker, fordi jeg ønsker Autobahn motorveien som jeg synes er flott. Da må jeg også stå for andre negative sider ved politikken han førte, jeg kan ikke bare ta oppsiden og se bort fra nedsiden. Det er kvinne-logikk å tenke sånn..... Dere bare ser de psoitive sidene (for dere) også stikker dere hodet i sanden og ikke "skjønner" hvorfor samfunnet går i dass samtidig...  🤣

Anonymkode: 75519...6ce

Nå har vel både menn og kvinner stemmerett? 

Fortsetter under...

Ingen av de psykisk syke mennene jeg kjenner har kjæreste, mens alle kvinnene har vært i flere forhold og da gjerne med menn uten psykiske lidelser. 🤔

Everybody skrev (2 minutter siden):

Ingen av de psykisk syke mennene jeg kjenner har kjæreste, mens alle kvinnene har vært i flere forhold og da gjerne med menn uten psykiske lidelser. 🤔

Kanskje mennene som er psykisk syke er som deg og ikke vil ha noen forhold? 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Kanskje mennene som er psykisk syke er som deg og ikke vil ha noen forhold? 

Ja, det kan hende. Men det har nok noe med at det er mennene som skal ta kontakt først med kvinner. Og siden mange psykisk syke menn kanskje har sosial angst osv blir det vanskelig. Da blir det jo de uten psykiske lidelser som blir sammen med kvinnene fordi mannen skal ta kontakt først.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig er det noens skyld. Det er politikk folk har stemt på (skattesystemet som tar fra menn og gir til kvinner, gjennom lovverket ikke gjennom ekteskap som før), pluss kulturen dere har pushet (seksuell "frigjøring"; hylling av kvinner som ligger rundt med elite mennene, isteden for 1 mann per kvinne er det, overdrevet sett, 99 kvinner på 1  mann, og 99 menn med 0 kvinner) , som har ført til dette.... Det kom ikke ut av luften....

Greit at dere ønsker dette, men dere får stå for både oppsider OG nedsider når dere pusher politikk. Tenk om jeg stemte på en slem tysker, fordi jeg ønsker Autobahn motorveien som jeg synes er flott. Da må jeg også stå for andre negative sider ved politikken han førte, jeg kan ikke bare ta oppsiden og se bort fra nedsiden. Det er kvinne-logikk å tenke sånn..... Dere bare ser de psoitive sidene (for dere) også stikker dere hodet i sanden og ikke "skjønner" hvorfor samfunnet går i dass samtidig...  🤣

Anonymkode: 75519...6ce

OK.

Men for å snakke litt mer praktisk her: Si at jeg i sum (jobb, intelligens, kunnskap, utseende, oppførsel, osv) er en terningkast 4 mann (nå tar jeg litt i 😅). Det du sier er at jeg kan ligge med ubegrenset antall terningkast 3, 2 og 1 kvinner, og alle de vil ligge med meg? 

Eller - sparer disse kvinnene seg til en terningkast 5 eller 6 mann, sånn at egentlig ingen andre enn terningkast 6 mennene får ligge med noen, og disse mennene gladelig ligger med en terningkast 1 kvinne?

Hvem ligger da terningkast 6 kvinnene med?

For øvrig tror jeg er bitterhet og overnevnte teorier, heller enn at kvinner er noen drittsekker, som er problemet.

Endret av ISW
Everybody skrev (4 minutter siden):

Ja, det kan hende. Men det har nok noe med at det er mennene som skal ta kontakt først med kvinner. Og siden mange psykisk syke menn kanskje har sosial angst osv blir det vanskelig. Da blir det jo de uten psykiske lidelser som blir sammen med kvinnene fordi mannen skal ta kontakt først.

Ja, det kan være et problem hvis de har sosial angst, men det er jo ingen sin feil. 

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Ja, det kan være et problem hvis de har sosial angst, men det er jo ingen sin feil. 

Jeg tror en stor del av problemet er at man leter på feil steder.

Ingen er interessert i meg på et dansegulv. Men veldig mange jeg snakker med, liker meg. På samme måte er det ikke sånn at alle MÅ møtes på Tinder. Eller at man skal gi opp etter hele 2 dater, som beskrives her. 

ISW skrev (23 minutter siden):

Jeg tror en stor del av problemet er at man leter på feil steder.

Ingen er interessert i meg på et dansegulv. Men veldig mange jeg snakker med, liker meg. På samme måte er det ikke sånn at alle MÅ møtes på Tinder. Eller at man skal gi opp etter hele 2 dater, som beskrives her. 

Det er sant. 

ISW skrev (52 minutter siden):

Hvis det du sier skal være riktig, og det er like mange kvinner som menn, så må det enten finnes flerkoneri og / eller så er de aller beste kvinnene evig single.

Det er de beste mennene som går på rundgang.

Anonymkode: f58bb...0de

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er de beste mennene som går på rundgang.

Les annet svar og forklar det.

Kashmir skrev (1 time siden):

Ensomhet føles nok like vanskelig uavhengig av kjønn og hvor mange som deler skjebne. Tenker jeg. 

Men det er ikke det som det dreier seg om. Si meg, leser du overhodet innleggene du svarer på?

Det er en stadig økende andel menn det går rett utfor med. En andel som blir syke, ensomme og som dør tidligere. Dette er i ferd med å bli et samfunnsproblem.

https://www.nettavisen.no/ensomhet/menn/samliv/mennene-som-velges-bort/f/5-95-755852

Mennene ønsker seg barn, men de får ingen, fordi kvinner ikke vil ha barn med dem. Det finnes noen statistiske kjennetegn ved disse mennene. De har lite utdannelse og liten inntekt, de bor ikke urbant, de har ikke så mye seksuell kapital.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke det som det dreier seg om. Si meg, leser du overhodet innleggene du svarer på?

Det er en stadig økende andel menn det går rett utfor med. En andel som blir syke, ensomme og som dør tidligere. Dette er i ferd med å bli et samfunnsproblem.

https://www.nettavisen.no/ensomhet/menn/samliv/mennene-som-velges-bort/f/5-95-755852

Mennene ønsker seg barn, men de får ingen, fordi kvinner ikke vil ha barn med dem. Det finnes noen statistiske kjennetegn ved disse mennene. De har lite utdannelse og liten inntekt, de bor ikke urbant, de har ikke så mye seksuell kapital.

Jeg er ikke glad i selvmedlidenhet og offermentalitet. Sorry, jeg takler bare ikke den ansvarsfraskrivelsen ved å skylde på andre, og kreve at andre må endre på ting. Jeg er nok ikke den rette å diskutere dette med..

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke glad i selvmedlidenhet og offermentalitet. Sorry, jeg takler bare ikke den ansvarsfraskrivelsen ved å skylde på andre, og kreve at andre må endre på ting. Jeg er nok ikke den rette å diskutere dette med..

Nei, feminister like ikke at man snakker om dette.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, feminister like ikke at man snakker om dette.

Nei mulig det, og de blir sikkert ikke mer villige til å snakke når de blir møtt med hersketeknikker heller 🙃

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei mulig det, og de blir sikkert ikke mer villige til å snakke når de blir møtt med hersketeknikker heller 🙃

Ser ingen hersketeknikker her. Bare folk som stikker hodet i sanden og ikke vil diskutere fakta.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor er det dumt med lite utdannelse, liten inntekt og ingen seksuell kapital?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er kjent sak og det er mange i Tormod sin båt dessverre. Likevel vil jeg si det er ting Tormod kan gjøre. Jeg kan nevne noen eksempler hvis andre kjenner på det samme som Tormod i artikkelen :) når man føler at man har prøvd alt så finnes det likevel løsninger. Det er mange pensjonister som eks blir følgesvenn på sykehuser som går ut på å følge nye pasienter rundt på sykehuset, på den måten blir man kjent på pensjonister på samme alder. Man kan bli besøksvenn for en i samme båt, man kan være seg som frivillig andre steder men må nok jobbe ekstra hardt for å bygge relasjoner hvis andre trekker seg bort. Være positiv og imøtekommen. Så kan man feire høytider f eks i kirken med andre, eller andre arrangementer hvor det er flere i samme båt. 

Anonymkode: 05647...eb7

Men ofte er det ikke bare å bli en besøksvenvenn eller jobbe frivillig. Noen er rett og slett så psykisk syke at de ikke greier noe av sånt. 

Anonymkode: 86f93...101

Det er selvsagt trist for denne mannen, men hver gang jeg leser slike historier, spør jeg meg hvorfor personene ikke gjør en innsats for å endre livet sitt.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men ofte er det ikke bare å bli en besøksvenvenn eller jobbe frivillig. Noen er rett og slett så psykisk syke at de ikke greier noe av sånt. 

Anonymkode: 86f93...101

Nei men det sa jeg ikke? Jeg kom med forslag hvis noen er som Tormod og er ensom. 

Anonymkode: 05647...eb7

kupton skrev (9 minutter siden):

Det er selvsagt trist for denne mannen, men hver gang jeg leser slike historier, spør jeg meg hvorfor personene ikke gjør en innsats for å endre livet sitt.

Åja! For en genial idè! La oss alle bare endre livet våres for å få det bedre!🤔

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...