Gå til innhold

Tormod har ingen å feire verken bursdag, jul, nyttår, 17. mai eller påske med. – Jeg kan bli en av dem som blir funnet død etter flere måneder.

Anbefalte innlegg

Står det at Tormod er psykisk syk da?

Han bor på Opsal altså.  Hvor det faktisk er både middagsservering for eldre og seniorsenter og gratis middag for gamle  rusmisbrukere og folk med psykiske problemer.  Det er kafé på senteret og uteservering på restaurant utenfor senteret.  Han burde jo kanskje prøve noen av stedene før han gikk til avisen og klaget.

Fortsetter under...

Everybody skrev (Akkurat nå):

Just be healthy bro. Just be rich. Just be attractive. It's that simple.

Så sarkastisk..

Anonymkode: 05647...eb7

kupton skrev (12 minutter siden):

Det er selvsagt trist for denne mannen, men hver gang jeg leser slike historier, spør jeg meg hvorfor personene ikke gjør en innsats for å endre livet sitt.

Hva vet du om hva som faktisk er grunnen til at denne personen lever i ensomhet? Sier du det samme til folk med schizofreni også, "Hvorfor gjør du ikke bare en innsats?" 

Anonymkode: 86f93...101

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om hva som faktisk er grunnen til at denne personen lever i ensomhet? Sier du det samme til folk med schizofreni også, "Hvorfor gjør du ikke bare en innsats?" 

Anonymkode: 86f93...101

Slik jeg forsto artikkelen hadde han vært i fullt arbeid. Også for personer med schizofreni er det mulig å få et sosialt fellesskap.

Når jeg ser en del av de bitre og grinete svarene i denne tråden skjønner jeg egentlig problemstillingen godt. 

Man kan ikke forvente å bli likt med en slik holdning i diskusjoner eller til livet generelt.

Annonse

Dorthe skrev (16 minutter siden):

Står det at Tormod er psykisk syk da?

Han bor på Opsal altså.  Hvor det faktisk er både middagsservering for eldre og seniorsenter og gratis middag for gamle  rusmisbrukere og folk med psykiske problemer.  Det er kafé på senteret og uteservering på restaurant utenfor senteret.  Han burde jo kanskje prøve noen av stedene før han gikk til avisen og klaget.

Det sto at han trodde det ville hjelpe med en kjæreste, men at han hadde gitt opp etter to dates..

Han snakket mye om veldig familiære ting som bursdag og jul osv.

Det er vel kanskje en dame eller to som vil "forbarme" seg over ham 😊

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det sto at han trodde det ville hjelpe med en kjæreste, men at han hadde gitt opp etter to dates..

Han snakket mye om veldig familiære ting som bursdag og jul osv.

Det er vel kanskje en dame eller to som vil "forbarme" seg over ham 😊

Haha, jeg kjenner noen single damer på hans alder som bor der jeg altså 😉

kupton skrev (34 minutter siden):

Det er selvsagt trist for denne mannen, men hver gang jeg leser slike historier, spør jeg meg hvorfor personene ikke gjør en innsats for å endre livet sitt.

Mange klarer ikke, for eksempel autister eller de med alvorlig psykisk sykdom.

Anonymkode: f497c...2f5

Dorthe skrev (3 minutter siden):

Haha, jeg kjenner noen single damer på hans alder som bor der jeg altså 😉

Du får leke amors hjelper 😄

Kashmir skrev (2 timer siden):

Kanskje mennene som er psykisk syke er som deg og ikke vil ha noen forhold? 

Og kvinnene vil? Eller kanskje det er lettere for kvinner å finne noen?

kupton skrev (55 minutter siden):

Akkurat denne fyren tror jeg har kjempet mer enn de fleste. Jeg har lest om han tidligere, og slik jeg husker det, så ble han sendt på spesialskole for evneveike barn som ti-åring og måtte bli der i åtte år, uten å få annet enn veldig elementær undervisning, som 18-åring hadde han kunnskapsnivå tilsvarende en tredjeklassing. Som attenåring kom han til Oslo, og klarte gradvis å få tatt fag etter fag - parallelt med vaskejobber og andre lavstatusjobber - og han klarte også å gjennomføre utdanning som sosionom. Han fikk imidlertid aldri jobb som sosionom, sannsynligvis fordi han hadde for lite kulturell kapital til å klare seg godt i intervjusituasjonen og fordi han møtte en del fordommer. Han har klart å bygge seg et liv - har jobbet og reist mye -  men sier selv at han aldri har fått til å fungere sosialt. 

Jeg håper han ikke vil bli utsatt for mye netthets som følge av sin ærlighet. Jeg er usikker på om det er riktig av nettavisen å publisere denne artikkelen slik den nå er. 

Endret av frosken
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og kvinnene vil? Eller kanskje det er lettere for kvinner å finne noen?

?

Annonse

Jeg vet selvsagt ikke noe om enkeltpersoner, og det finnes personer med PU og autister der det er forståelig. 
Tross det har jeg disse tankene før høytidene når det også er høytid for slike reportasjer. 

frosken skrev (9 minutter siden):

Akkurat denne fyren tror jeg har kjempet mer enn de fleste. Jeg har lest om han tidligere, og slik jeg husker det, så ble han sendt på spesialskole for evneveike barn som ti-åring og måtte bli der i åtte år, uten å få annet enn veldig elementær undervisning, som 18-åring hadde han kunnskapsnivå tilsvarende en tredjeklassing. Som attenåring kom han til Oslo, og klarte gradvis å få tatt fag etter fag - parallelt med vaskejobber og andre lavstatusjobber - og han klarte også å gjennomføre utdanning som sosionom. Han fikk imidlertid aldri jobb som sosionom, sannsynligvis fordi han hadde for lite kulturell kapital til å klare seg godt i intervjusituasjonen og fordi han møtte en del fordommer. Han har klart å bygge seg et liv - har jobbet og reist mye -  men sier selv at han aldri har fått til å fungere sosialt. 

Jeg håper han ikke vil bli utsatt for mye netthets som følge av sin ærlighet. 

Mennesker hetser ikke de som ikke virker truende på dem. Folk hetser på grunn av dårlig selvbilde, dårlig selvtillit og misunnelse samt mistrivsel med seg selv og eget liv. 

Veldig få hetser personer som Thormod. Mennesker er ikke psykopater ( med unntak )- de bare føler seg dårlig og derfor angriper.

ISW skrev (1 time siden):

Les annet svar og forklar det.

Menn med høy sosial status har alltid vært de attraktive forsørgerne. Men fordi kvinner i dag har en sterkere posisjon på arbeidsmarkedet og høyere sosioøkonomisk posisjon, vil de i sterkere grad ønske å finne en mann som kan matche dem i status.

Kvinner velger i økende grad en «pent brukt» mann med gode ressurser enn en «ubrukt» mann med dårligere ressurser. Derav begrepet ”resirkulering”. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Mennesker hetser ikke de som ikke virker truende på dem. 

Der tar du feil. Mange elsker å hetse og mobbe folk som er "svake", som skiller seg ut, som er lette å ta. Som gammelt mobbeoffer vet jeg det inderlig godt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der tar du feil. Mange elsker å hetse og mobbe folk som er "svake", som skiller seg ut, som er lette å ta. Som gammelt mobbeoffer vet jeg det inderlig godt.

Da handler det nok mest om yngre og barn. Empati kommer med årene og utvikler seg etterhvert. Da vil ingen normalt oppegående person hetse dem de oppfatter som svakere. Med mindre de er psykopater eller føler seg truet ved at den svake påminner om dem selv. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Da handler det nok mest om yngre og barn. Empati kommer med årene og utvikler seg etterhvert. Da vil ingen normalt oppegående person hetse dem de oppfatter som svakere. Med mindre de er psykopater eller føler seg truet ved at den svake påminner om dem selv. 

Ikke min erfaring. Husk at mobbing på arbeidsplassen er ganske vanlig.

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Da handler det nok mest om yngre og barn. Empati kommer med årene og utvikler seg etterhvert. Da vil ingen normalt oppegående person hetse de svakere. Med mindre de er psykopater eller føler seg truet ved at den svake påminner om dem selv. 

Jeg har møtt folk i 30-årene som elsker å mobbe de svake. Jeg tror de hadde narsissistiske eller psykopatiske trekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...