Gå til innhold

Sliter med fysisk nærhet

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd for å tråkke over menneskers grenser, så jeg sliter veldig med å ta initiativ til nærhet. Det er ok så lenge de tar initiativet, men ikke ellers. Dette skaper litt problemer for noen ganger trenger man bare en klem, ikke sant? Jeg spør ofte om det er greit at jeg gir en klem, men det blir jo litt kleint, spesielt hvis man er veldig nær. Jeg er også veldig redd for å bli avvist i en sånn situasjon. Dette er jo litt tullete for det er jo ikke mine følelser som skal være i sentrum da. Jeg sliter også med å trøste andre mennesker. Jeg fikk ikke så mye trøst som liten, så det er mulig det forklarer noe. Jeg føler meg bare så kald som ikke får det til! Jeg prøver å være trøstende i ord og handling, men det hjelper jo ikke så mye. Jeg kan begynne å gråte når andre gråter og jeg føler med dem. Jeg har bare veldig vanskelig for å uttrykke det og jeg får kjempe dårlig samvittighet for at jeg er som jeg er. Hvordan løser man dette? 

Anonymkode: 969a9...d5b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474551-sliter-med-fysisk-n%C3%A6rhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel skrev (6 timer siden):

Er du redd for avvisning kanskje? Redd for å trenge deg på?

Ja, veldig. Det er jo ikke alle som liker nærhet heller. Jeg har opplevd avvisning i forhold til nærhet tidligere og er nok i overkant fokusert på å ikke bli avvist🙈 

Anonymkode: 969a9...d5b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...