Gå til innhold

Kan ikke psykolog sette psykosediagnose alene?

Anbefalte innlegg

Fordi psykologen min har sagt at jeg og hun psykologen min skal ha møte med en psykiater for å snakke om stemmer og hallisene. Men hvorfor kunne jeg ikke bare snakket med det om med psykologen min bare istedenfor at det må være med en ukjent psykiater jg bare har møtt 1 gang før for lenge siden? 

Anonymkode: 8e2a3...733

Fortsetter under...

kupton skrev (2 timer siden):

Etter min mening skal mer alvorlige diagnoser som schizofreni, psykoser generelt, bipolar lidelse og pf settes av spesialister (psykiatri/psykologi). Om begge er involvert, er det klart en fordel.

Kan fastleger sette slike diagnoser? Jeg trodde det var slik at den type diagnoser skal settes av psykologspesialist eller psykiater.

Annonse

Glitter skrev (14 minutter siden):

Kan fastleger sette slike diagnoser? Jeg trodde det var slik at den type diagnoser skal settes av psykologspesialist eller psykiater.

Et det ikke nettopp det han sier? 

Anonymkode: 952c8...621

Glitter skrev (21 minutter siden):

Fastlegen har aldri blandet seg inn i det psykiske hos meg, diagnoser har psykiatrien tatt seg av. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Fastlegen har aldri blandet seg inn i det psykiske hos meg, diagnoser har psykiatrien tatt seg av. 

Samme her. Min fastlege er sitt ansvarsområde bevisst og det vil si at han henviser til rett instans når noe er en spesialistoppgave.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...