Gå til innhold

Valget mellom innleggelse og det å klare seg hjemme, hvordan velge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har legen din sagt du kan velge og at begge alternativene er like bra? Hvis ikke spør du din behandler om hvilket behandlingsalternativ som anbefales din situasjon for å bli friskest mulig 

Anonymkode: 883cb...dd6

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Egentlig er det ikke du som bare kan velge å vrake om du vil det, men legen som bestemmer. Du kan legge inn et ønske da. 

Anonymkode: 44666...e9a

Nei, så klart ikke. Men jeg har vert mye innlagt og har vert innlagt når jeg har vert bedre enn jeg er nå så er ganske sikker på at om det blir søkt om innleggelse så får jeg det.

Anonymkode: 9d88f...405

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har legen din sagt du kan velge og at begge alternativene er like bra? Hvis ikke spør du din behandler om hvilket behandlingsalternativ som anbefales din situasjon for å bli friskest mulig 

Har ikke snakket med fastlegen om det, men det var hun en som følger meg opp i kommunen som foreslo det. Behandler er ikke på jobb for tiden.

Anonymkode: 9d88f...405

Jeg er bipolar selv og er ca aldri innlagt, selv ikke når jeg er vurdert som alvorlig deprimert. Men det er min preferanse da jeg ikke trives som innlagt. Det er ikke nødvendigvis mer nyttig å være innlagt med mindre man er så alvorlig syk at man ikke får til å passe på seg selv.

Hadde ikke orket å være innlagt kun for oppbevaring. Har følt meg ille rastløs og urolig av hele situasjonen og ble ikke bedre av det. 

Hvis det er i forbindelse med et behandlingstilbud ville jeg vurdert det. 

Men det er jo forskjell fra person til person hva som er best for dem. 

Anonymkode: 930e7...5af

Slik jeg oppfatter deg så ønsker du egentlig innleggelse, det er bare det å tørre å be om det som hindrer deg. Derfor tenker jeg du bør bruke dette som mulighet til å øve på å be om det du trenger selv. Det er bedre å be om det nå før du evt er så dårlig at du ikke er i stand til å be om det også går ting galt. 

Pluss at å vente til helsepersonell selv sier at nå er det tif for innleggelse fordi du bare blir verre bidrar bare til å opprettholde at du ikke skal ta ansvar og be om hjelp selv. 

Jeg er sikker på at du klarer å be om denne hjelpen hvis det nå er det du ønsker. Du kan jo sende melding til legekontoret ditt og skrive at du føler deg veldig dårlig nå og ønsker derfor time slik at du kan henvises til innleggelse. Da vet legen litt om hva timen gjelder når du kommer dit. Husk å presisere at det er i morgen på onsdag du ønsker time da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...