Gå til innhold

Leser av flere som skriver om innleggelse opplevd kun som oppbevaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det slik dere har/opplever det?

Anonymkode: 79569...a8b

Nel. Jeg har hatt samtaler hver ukedag med behandler og daglig med dagskontakten min. Dette i akuttpsykiatrien. På DPS har det vært samtale 2-3 dager i uken med behandler og daglig med kontakt i teamet mitt. Samt andre grupper og aktiviteter. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken diagnose har du og hvorfor får du ikke omsorg og støtte?

Omsorg og støtte? Jeg ønsket ikke det de gangene jeg var innlagt. Jeg ønske å lære å klare meg selv.  Er ca 8 år siden jeg har vært innlagt. Husker det som en lukket bygning der ingen kunne gå ut alene.

Anonymkode: 306ef...73a

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Omsorg og støtte? Jeg ønsket ikke det de gangene jeg var innlagt. Jeg ønske å lære å klare meg selv.  Er ca 8 år siden jeg har vært innlagt. Husker det som en lukket bygning der ingen kunne gå ut alene.

Anonymkode: 306ef...73a

Denne ble anonym ved en feil.

Annonse

Everybody skrev (1 minutt siden):

En innleggelse i psykiatrien har egentlig ikke så mye for seg. Det kan være at man trenger å få rutiner i hverdagen, teste ut medisiner, er farlig for andre og seg selv osv.

Det har jo noe for seg når man er alvorlig deprimert og suicidal? Eller manisk?

Et nært familiemedlem ble innlagt med akutt depresjon og angst med selvmordstanker. Husker vi var veldig oppgitt over at innleggelsen var mest oppbevaring; det var ganske lite terapi og samtaler. Men tiden jobbet for oss/hen, og innleggelsen var hensiktsmessig likevel. Det skjønte vi vel først i ettertid.

Anonymkode: 137e4...a6a

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja det er mest oppbevaring. På akuttpsykiatrisk er det ikke tv en gang fordi pasientene er veldig veldig dårlig når de havner der. 

Anonymkode: 9094a...acf

Det er TV på alle de tre akuttpsykiatriske avdelingene her jeg bor. Ikke inne på rommet så klart, men fellesområdet. 

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et nært familiemedlem ble innlagt med akutt depresjon og angst med selvmordstanker. Husker vi var veldig oppgitt over at innleggelsen var mest oppbevaring; det var ganske lite terapi og samtaler. Men tiden jobbet for oss/hen, og innleggelsen var hensiktsmessig likevel. Det skjønte vi vel først i ettertid.

Anonymkode: 137e4...a6a

Det er nettopp det - at ved ro, søvn, måltider + medisiner, samt det å være på et sted hvor det er trygt å være, kan ha mye å si.

Jeg har selv vært på det jeg har følt som "oppbefaringsopphold", men de hadde sin virkning. Noen tar lengre tid og noen tar kortere tid.

Men, jeg har vært innlagt på to-tre steder hvor det har vært mye aktivitet og så langt ifra oppbevaring, men dit må en gjerne søkes til. Det er ingen akuttavdeling. Men det er godt mulig at disse bygges ned. Jeg vet at én av avdelingene er nå lagt ned og en annen er omorganisert. Det er konsekvensen av å presse flere mennesker inn i et færre antall pasientsenger på helst kortere og kortere opphold de siste 15-20 årene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...