Gå til innhold

Jeg tror jeg liker å være nede

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sikkert ikke noe problem å være "nede" dersom nede fortsatt betyr at du kan gjøre aktiviteter, møte venner osv. Men dersom nede betyr bare ligge i sengen og eneste du står opp for å gjøre er å gå på do så skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 194c0...31b

Gjest Krøll47

Vet ikke om jeg skjønner hva du mener, men noe jeg "setter pris på" ved å være nede, er at jeg har en klar retning.  Jeg har allerede gitt opp liksom. 

Vanskeligst er perioder hvor det går både opp og ned, og veldig raskt humørbytte. Det er ofte kombinert med å være aggressiv, ikke "utført", men verbalt og følelsesmessig. 

Det beste er å være på topp. Mulig det bare er normaltilstand for andre, men for meg må jeg nesten tro at det er hypomani når alt går på skinner. 

Endret av Krøll47
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo det jeg kjenner best. Og tilfriskning virker litt skummelt. For hvem er jeg hvis jeg ikke er deppa? 

Anonymkode: 532f6...d46

Det skjønner jeg utmerket. Det kan være ganske skummelt å skulle bli kjent med nye sider av seg selv.

Annonse

Krøll47 skrev (18 minutter siden):

Vet ikke om jeg skjønner hva du mener, men noe jeg "setter pris på" ved å være nede, er at jeg har en klar retning.  Jeg har allerede gitt opp liksom. 

Vanskeligst er perioder hvor det går både opp og ned, og veldig raskt humørbytte. Det er ofte kombinert med å være aggressiv, ikke "utført", men verbalt og følelsesmessig. 

Det beste er å være på topp. Mulig det bare er normaltilstand for andre, men for meg må jeg nesten tro at det er hypomani når alt går på skinner. 

Det du skriver får meg til å tenke på bipolar lidelse. Har du det? 

Glitter skrev (10 timer siden):

Frykt for å bli bedre er ikke så uvanlig det. Endring er skummelt. Man vet hva man har, ikke hva man får. Det er sånt man kan jobbe med sammen med behandler slik at en klarer å bestemme seg for å gå veien mot tilfriskning. :)

Det er sant. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva liker du ved å være nede da?

Anonymkode: 0ea67...aaf

Liker det daffe livet uten krav. For krav orker jeg ikke. Jeg orker ikke tanken på å skulle være i mer aktivitet, for jeg orker ingenting. Derfor trives jeg med sånn jeg har det. Være for meg selv, styre dagen min selv, ligge på sofaen når jeg vil og hvor lenge jeg vil osv. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du skriver får meg til å tenke på bipolar lidelse. Har du det? 

Tentativt. Og eupf tentativt. Slik har det vært i tre år. Men jeg kjenner mye igjen, samtidig som jeg aktivt ofte forsøker å fremprovosere en hypomani etter noen ganske bra opplevelser - men så skjer det ikke... så er ikke sikker selv heller. Mulig det jeg har opplevd som hypomani bare er normalt liv for andre. Så hvem vet . Jeg håper litt på at Cipralexen utløser noe hvis jeg får prøvd det. Jeg er ikke redd for mani, sidne jeg aldri tror jeg har vært direkte manisk eller psykotisk før. Har bare opplevd å ha det bra i noen få dager eller uker her og der... blir "spennende" å se. Det jeg frykter er økt apetitt. 

Anonymkode: f6cb6...29e

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tentativt. Og eupf tentativt. Slik har det vært i tre år. Men jeg kjenner mye igjen, samtidig som jeg aktivt ofte forsøker å fremprovosere en hypomani etter noen ganske bra opplevelser - men så skjer det ikke... så er ikke sikker selv heller. Mulig det jeg har opplevd som hypomani bare er normalt liv for andre. Så hvem vet . Jeg håper litt på at Cipralexen utløser noe hvis jeg får prøvd det. Jeg er ikke redd for mani, sidne jeg aldri tror jeg har vært direkte manisk eller psykotisk før. Har bare opplevd å ha det bra i noen få dager eller uker her og der... blir "spennende" å se. Det jeg frykter er økt apetitt. 

Ser jeg glemte anonymknappen i stad 🤣 så jaja. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...