AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 Glitter skrev (Akkurat nå): Håper du får det bedre snart da, og at vi sees igjen. ❤️ Tusen takk ❤️ Anonymkode: 4e2fe...d32 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4196385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Kjenner meg veldig igjen i den frykten der. Men min frykt gjelder egentlig alle andre enn terapeuten. Det er masse jeg skulle ha sagt, som jeg aldri kommer til å rekke, sånn sett hadde det bare vært kjekt om akkurat hen hadde lest noe av det jeg rabler fra meg. Det har faktisk hendt meg at noen jeg kjenner kjente meg igjen på forum og meldte meg til bv. Det er helt utrolig at jeg tør gjøre dette igjen. Men samtidig: saken ble henlagt. Jeg er ikke kriminell fordi jeg sliter psykisk og som alle andre ikke fungerer perfekt som forelder/ventilerer her og der. Det plager meg at jeg fortsatt ikke vet hvem og hvordan jeg ble gjenkjent, og at jeg ikke vet jeg fortsatt er i kontakt med disse menneskene som tydeligvis overvåker/overvåkte meg eller ikke. Det å ikke vite hvem eller fått mulighet til å forklare meg er det verste. Blir såpass påvirket av angst for ting jeg skriver her inne at jeg egentlig burde forby meg selv å være her. Periodevis mistenker jeg den ene og den andre for å være muldvarpen, eller hva jeg skal si, og det gjør jo at jeg kanskje kan ha hatt en fiendtlig innstilling og opptreden ovenfor noen som ikke ante noen ting. Jeg har hatt ulike mistenkte de siste to årene. Men jeg klarer ikke la være å outte meg litt for mye her, og må derfor leve med å være ganske mistenksom ovenfor ulike personer nesten daglig. Burde nesten bedt om å bli kastet ut. TS, terapeuten vet vel mye flaut uansett, eller? Har du tenkt over konsekvensen av at andre kjenner deg igjen? Jeg tror jeg hadde mista jobben kanskje, eller blitt hatet og ikke respektert der, om noen der visste. Nå har jeg bytta jobb siden den gang den blemma skjedde, men senest i dag følte jeg på at kollegaer gjennomskuer at jeg ikke er helt 100 mentalt... Anonymkode: 87398...413 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjenner meg veldig igjen i den frykten der. Men min frykt gjelder egentlig alle andre enn terapeuten. Det er masse jeg skulle ha sagt, som jeg aldri kommer til å rekke, sånn sett hadde det bare vært kjekt om akkurat hen hadde lest noe av det jeg rabler fra meg. Det har faktisk hendt meg at noen jeg kjenner kjente meg igjen på forum og meldte meg til bv. Det er helt utrolig at jeg tør gjøre dette igjen. Men samtidig: saken ble henlagt. Jeg er ikke kriminell fordi jeg sliter psykisk og som alle andre ikke fungerer perfekt som forelder/ventilerer her og der. Det plager meg at jeg fortsatt ikke vet hvem og hvordan jeg ble gjenkjent, og at jeg ikke vet jeg fortsatt er i kontakt med disse menneskene som tydeligvis overvåker/overvåkte meg eller ikke. Det å ikke vite hvem eller fått mulighet til å forklare meg er det verste. Blir såpass påvirket av angst for ting jeg skriver her inne at jeg egentlig burde forby meg selv å være her. Periodevis mistenker jeg den ene og den andre for å være muldvarpen, eller hva jeg skal si, og det gjør jo at jeg kanskje kan ha hatt en fiendtlig innstilling og opptreden ovenfor noen som ikke ante noen ting. Jeg har hatt ulike mistenkte de siste to årene. Men jeg klarer ikke la være å outte meg litt for mye her, og må derfor leve med å være ganske mistenksom ovenfor ulike personer nesten daglig. Burde nesten bedt om å bli kastet ut. TS, terapeuten vet vel mye flaut uansett, eller? Har du tenkt over konsekvensen av at andre kjenner deg igjen? Jeg tror jeg hadde mista jobben kanskje, eller blitt hatet og ikke respektert der, om noen der visste. Nå har jeg bytta jobb siden den gang den blemma skjedde, men senest i dag følte jeg på at kollegaer gjennomskuer at jeg ikke er helt 100 mentalt... Anonymkode: 87398...413 Det høres helt psycho ut å melde noen til bv på grunnlag av at man kjenner igjen noen på et forum. Det høres veldig stalker-aktig ut. Bra at saken ble henlagt. Skjønner godt at det er ubehagelig ikke å vite hvem som gjorde det mot deg. TS her. Nei, altså hvorfor er det så skummelt at terapeuten får vite at jeg er her? Det er vel fordi jeg tenker det er mest sannsynlig at terapeuten eller folk jeg har møtt i psykiatrien skal henge her. Tror ikke folk på jobben, eller andre i min omgangskrets, henger mye inne på DOL 😅 Føler for øvrig at alle jeg går forbi på gata kan se at jeg ikke fungerer normalt… Så da blir det mindre tid virkeligheten og mer på nett bla. Tror jeg har litt frykt for å bli gjenkjent på nett fordi jeg har klart å gjenkjenne andre tidligere. Og det var på mye «farligere» steder av nettet enn DOL. Terapeuten vet mye flaut, men det er veldig mye mer å ta av, haha! Det er en uuttømmelig kilde. Synes også det er flaut at jeg synser og mener ting om emner som jeg sikkert ikke burde blande meg borti. Og det at jeg henger her er jo et bevis for at psykiatri tar en viss plass i livet mitt og det skammer jeg meg litt over. Vet ikke om det er så lurt. Men jeg synes DOL er koselig og det er hyggelig å henge her når jeg føler meg fremmedgjort og avskåret fra resten av verden. ❤️ Bare så synd at så utrolig mange småting er så gjenkjennelig at det kan gi opphav til litt milde følelser av Truman-show… 😱 Anonymkode: 3c7c5...109 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Apropos dol-paranoia... Nå er jeg faktisk engstelig for at noen opprettet den tråden om overdose på litium fordi jeg har skrevet nylig at jeg har begynt på litium. Får tanker om at det ble gjort for å få meg til å virke suicidal, noe jeg ikke er. Jeg skal prøve å legge de tankene bort og ta en pause fra dol resten av kvelden. Anonymkode: 003b0...919 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Apropos dol-paranoia... Nå er jeg faktisk engstelig for at noen opprettet den tråden om overdose på litium fordi jeg har skrevet nylig at jeg har begynt på litium. Får tanker om at det ble gjort for å få meg til å virke suicidal, noe jeg ikke er. Jeg skal prøve å legge de tankene bort og ta en pause fra dol resten av kvelden. Anonymkode: 003b0...919 Jeg kan ikke vite noe om folks intensjon, men jeg ville aldri trodd at du laget en så teit tråd! Anonymkode: 3c7c5...109 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kan ikke vite noe om folks intensjon, men jeg ville aldri trodd at du laget en så teit tråd! Anonymkode: 3c7c5...109 Vet du hvem jeg er? (nicket mitt?) Bra du ikke tror det om meg da. Nå får jeg uansett straks helgebesøk, så greit å logge av litt 🙂 Anonymkode: 003b0...919 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vet du hvem jeg er? (nicket mitt?) Bra du ikke tror det om meg da. Nå får jeg uansett straks helgebesøk, så greit å logge av litt 🙂 Anonymkode: 003b0...919 Ja, tror det. Men du vil vel ikke at jeg skal skrive nicket? 😊 God helg! Anonymkode: 3c7c5...109 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Apropos dol-paranoia... Nå er jeg faktisk engstelig for at noen opprettet den tråden om overdose på litium fordi jeg har skrevet nylig at jeg har begynt på litium. Får tanker om at det ble gjort for å få meg til å virke suicidal, noe jeg ikke er. Jeg skal prøve å legge de tankene bort og ta en pause fra dol resten av kvelden. Anonymkode: 003b0...919 Det er mange på DOL som bruker Litium. Tror ikke noen har tenkt at det var du som skrev den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, tror det. Men du vil vel ikke at jeg skal skrive nicket? 😊 God helg! Anonymkode: 3c7c5...109 Synes dette var ekstremt unødvendig av deg, først påpeke at du vet hvem som har skrevet tråden og så skrive at tråden er teit. Så teit! Anonymkode: e6e50...961 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes dette var ekstremt unødvendig av deg, først påpeke at du vet hvem som har skrevet tråden og så skrive at tråden er teit. Så teit! Anonymkode: e6e50...961 Da har du nok misforstått. Vedkommende skrev det som en oppmuntrende kommentar til meg som ikke er trådstarter. Anonymkode: 003b0...919 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjenner meg veldig igjen i den frykten der. Men min frykt gjelder egentlig alle andre enn terapeuten. Det er masse jeg skulle ha sagt, som jeg aldri kommer til å rekke, sånn sett hadde det bare vært kjekt om akkurat hen hadde lest noe av det jeg rabler fra meg. Det har faktisk hendt meg at noen jeg kjenner kjente meg igjen på forum og meldte meg til bv. Det er helt utrolig at jeg tør gjøre dette igjen. Men samtidig: saken ble henlagt. Jeg er ikke kriminell fordi jeg sliter psykisk og som alle andre ikke fungerer perfekt som forelder/ventilerer her og der. Det plager meg at jeg fortsatt ikke vet hvem og hvordan jeg ble gjenkjent, og at jeg ikke vet jeg fortsatt er i kontakt med disse menneskene som tydeligvis overvåker/overvåkte meg eller ikke. Det å ikke vite hvem eller fått mulighet til å forklare meg er det verste. Blir såpass påvirket av angst for ting jeg skriver her inne at jeg egentlig burde forby meg selv å være her. Periodevis mistenker jeg den ene og den andre for å være muldvarpen, eller hva jeg skal si, og det gjør jo at jeg kanskje kan ha hatt en fiendtlig innstilling og opptreden ovenfor noen som ikke ante noen ting. Jeg har hatt ulike mistenkte de siste to årene. Men jeg klarer ikke la være å outte meg litt for mye her, og må derfor leve med å være ganske mistenksom ovenfor ulike personer nesten daglig. Burde nesten bedt om å bli kastet ut. TS, terapeuten vet vel mye flaut uansett, eller? Har du tenkt over konsekvensen av at andre kjenner deg igjen? Jeg tror jeg hadde mista jobben kanskje, eller blitt hatet og ikke respektert der, om noen der visste. Nå har jeg bytta jobb siden den gang den blemma skjedde, men senest i dag følte jeg på at kollegaer gjennomskuer at jeg ikke er helt 100 mentalt... Anonymkode: 87398...413 Helt utrolig at det ble en sak i utganspunktet. Regner med at den som meldte deg meldte deg anonymt. Hvis dette er tilfelle og grunnlaget var hva du hadde skrevet på et nettforum så er det fader ikke rart bv får så mye kritikk som de gjør… forstår godt du er skeptisk men helt seriøst ikke bry deg om de som evt ville deg så vondt! Anonymkode: e6e50...961 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 Glitter skrev (7 minutter siden): Det er mange på DOL som bruker Litium. Tror ikke noen har tenkt at det var du som skrev den. Du har sikkert rett. Jeg kan bli litt mistenksom av og til, men tenker ikke lenger på det nå. Det er glemt Anonymkode: 003b0...919 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Synes dette var ekstremt unødvendig av deg, først påpeke at du vet hvem som har skrevet tråden og så skrive at tråden er teit. Så teit! Anonymkode: e6e50...961 TS her. Jeg tror du misforstod. En annen bruker skrev i tråden her at hen kjente seg igjen i fenomenet DOL paranoia, og hen var redd for at noen skulle tro at en annen tråd var skrevet av hen. Den tråden handlet om litium overdose og det ser ut til at den nå er slettet? Jeg vet ikke hvem som sto bak den tråden. Jeg står fast ved at det er «teit», kunne sikkert brukt mye sterkere ord også, å opprette en tråd som spør om info som ser ut til å skulle brukes til å planlegge selvskading ved overdose. Det er faktisk ikke greit å bruke forumet til det, for her er det masse suicidale og selvdestruktive folk som strever med psyken, og ikke bare aktive brukere. Det er også mange som bare leser. Jeg skjønner godt at den aktuelle brukeren ble stressa og ikke ville identifiseres med den tråden. Så jeg ville berolige brukeren med at jeg i hvert fall ikke ville komme til å tro at tråden var startet av hen. Gir det mening? 😊 Anonymkode: 3c7c5...109 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474584-dol-paranoia/page/2/#findComment-4197373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.