Gå til innhold

@kupton- vedlikeholds ECT

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjenner du til eventuell hyppighet og effekt av dette? Det vil jo selvsagt være individuelt. Behandleren min kunne ikke nok om dette sa han (skulle sjekke opp). 

Anonymkode: 4e563...0e0

Må man innlegges for et døgn?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man innlegges for et døgn?

Det kan som regel gjøres uten innleggelse.

Unntaket er eldre. I alle fall er det praksis ved alderspsykiatrisk avdeling på sykehuset jeg sokner til. De er innlagt et døgn. 

Vanligvis fortsetter en etter en vanlig serie ved at en forlenger intervallene f.eks.

Ukentlig i 4 uker, deretter hver andre uke.

En trenger ikke innlegges, men må møte fastende (ikke spise eller drikke etter kl 24).

Noen med lang reisevei kommer kvelden før og overnatter på avdelingen.

Nei, jeg er ikke vant til det. Ved ECT er det et poeng å utløse et kort epileptisk anfall. Flere stemningsstabiliserende medisiner er også antiepileptika som f.eks. Lamictal og Orfiril. Derfor er jeg vant til å hoppe over en døgndose av disse før ECT.

Annonse

kupton skrev (17 minutter siden):

Nei, jeg er ikke vant til det. Ved ECT er det et poeng å utløse et kort epileptisk anfall. Flere stemningsstabiliserende medisiner er også antiepileptika som f.eks. Lamictal og Orfiril. Derfor er jeg vant til å hoppe over en døgndose av disse før ECT.

Berit det at de som er ekte epileptikere aldri er deprimerte? 

Anonymkode: 0a00a...360

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vil det kunne være hensiktsmessig å bytte Lamictal (pga bivirkninger som tomhet bla) og heller sikte seg inn på vedlikeholds-ECT? Eller rimer det ikke?

Nå blir det så spesifikt for deg at jeg ikke kan/vil svare på grunnlag av noen setninger på DOL. Her må den psykiateren som kjenner deg i RL diskutere dette med deg.

Også epileptikere kan bli deprimerte.

kupton skrev (17 timer siden):

Vanligvis fortsetter en etter en vanlig serie ved at en forlenger intervallene f.eks.

Ukentlig i 4 uker, deretter hver andre uke.

En trenger ikke innlegges, men må møte fastende (ikke spise eller drikke etter kl 24).

Noen med lang reisevei kommer kvelden før og overnatter på avdelingen.

Man kan komme alene og uten følge av helsepersonell?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...