Gå til innhold

Selvsabotere med å slutte på medisiner

Anbefalte innlegg

Jeg har så sterk trang til å selvsabotere. Tenker på å slutte på medisiner. Hva tenker dere psykiater vil si om jeg sier jeg har bestemt meg for å slutte? Vet det er ganske så barnslig av meg, men klarer ikke la være ødelegge for meg selv. Skal selvfølgelig ikke nevne at det er å selvsabotere er grunnen, men.

Anonymkode: bf128...b50

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har så sterk trang til å selvsabotere. Tenker på å slutte på medisiner. Hva tenker dere psykiater vil si om jeg sier jeg har bestemt meg for å slutte? Vet det er ganske så barnslig av meg, men klarer ikke la være ødelegge for meg selv. Skal selvfølgelig ikke nevne at det er å selvsabotere er grunnen, men.

Kan du fortelle dette til behandler? Prøve å forklare at du har en trang til å selvsabbotere. Det kan hende dere sammen kan komme til en løsning?

Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Kan du fortelle dette til behandler? Prøve å forklare at du har en trang til å selvsabbotere. Det kan hende dere sammen kan komme til en løsning?

Jeg har ikke så lyst til å fortelle om trangen til selvsabotering selv om jeg burde. Hvilken løsning hadde du tenkt jeg og behandler kunne finne? Jeg tror ikke hun vil la meg slutte på medisiner for å selvsabotere.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke så lyst til å fortelle om trangen til selvsabotering selv om jeg burde. Hvilken løsning hadde du tenkt jeg og behandler kunne finne? Jeg tror ikke hun vil la meg slutte på medisiner for å selvsabotere.

Kanskje hun kan finne en måte å hjelpe å roe ned den selvsaboterings tanken?

Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Kanskje hun kan finne en måte å hjelpe å roe ned den selvsaboterings tanken?

Ja, det kan jo hende. Men så er der en side av meg som ikke vil ha hjelp til det og bare gå all in for å sabotere så mye som mulig.

Grusomme greier dette med å selvsabotere. 

Du kan tro jeg angrer på da jeg i mai hadde samme tvang og trang til å selvsabotere, bare at jeg gjorde det ved å sette meg i trøbbel med politiet. Må nå sone enten i fengsel eller rusbehandling. Det er jævlig kjipt når en har blitt stabil og ikke vil seg selv vondt lenger. 

Jeg håper du klarer å velge bedre enn hva jeg gjorde for deg selv. 

Endret av Glitter

Annonse

Glitter skrev (26 minutter siden):

Grusomme greier dette med å selvsabotere. 

Du kan tro jeg angrer på da jeg i mai hadde samme tvang og trang til å selvsabotere, bare at jeg gjorde det ved å sette meg i trøbbel med politiet. Må nå sone enten i fengsel eller rusbehandling. Det er jævlig kjipt når en har blitt stabil og ikke vil seg selv vondt lenger. 

Jeg håper du klarer å velge bedre enn hva jeg gjorde for deg selv. 

Leit at du også sliter med selvsabotering. Den største måten jeg har selvsabotert på er å slutte på medisiner og kuttet kontakt med hjelpeapparatet. Har gjort det to ganger. Sist gang, for 3 år siden, smalt det  virkelig. Og jeg angret, men samtidig følte jeg at det var det jeg fortjente. Egentlig synes jeg det er litt "utrolig" at jeg har klart å holde meg så lenge. Jeg selvsaboterer også forholdsvis ofte (eller av og til i alle fall) på mindre måter, men lister ikke opp noe her, er så kjipt å snakke om. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leit at du også sliter med selvsabotering. Den største måten jeg har selvsabotert på er å slutte på medisiner og kuttet kontakt med hjelpeapparatet. Har gjort det to ganger. Sist gang, for 3 år siden, smalt det  virkelig. Og jeg angret, men samtidig følte jeg at det var det jeg fortjente. Egentlig synes jeg det er litt "utrolig" at jeg har klart å holde meg så lenge. Jeg selvsaboterer også forholdsvis ofte (eller av og til i alle fall) på mindre måter, men lister ikke opp noe her, er så kjipt å snakke om. 

Kan du bruke det at du angret sist til at du ikke på nytt skal gjøre det? 

Hvorfor skulle du fortjene det noe mer (å skape lidelse) enn andre? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner det på akkurat samme måte. Jeg gjorde det i sommer og fortalte det til behandler da jeg var tilbake fra ferie. Hun sa ikke annet enn at hun spurte hvorfor/hva jeg tenkte rundt det og om jeg ville begynne på de igjen (blitt dårligere etterpå). Hun sa også at det nok var litt brått.

Anonymkode: d31d8...3fa

Everybody skrev (1 minutt siden):

Don't do it bro. Take your medicine.

Kommer du på grunnen til at du vil selvsabotere? Er det fordi at du kjeder deg? At du føler at du ikke fortjener å ha det bra?

Den vanlige grunnen til at noen vil selvsabotere er fordi de er redd for at når de blir bedre så vil de miste den hjelpen/omsorgen/menneskene de har i livet nå pga psykdommen. Derfor slutter de med medisiner og sånn for å prøve å bli verre. 

Anonymkode: e4ca6...2b3

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den vanlige grunnen til at noen vil selvsabotere er fordi de er redd for at når de blir bedre så vil de miste den hjelpen/omsorgen/menneskene de har i livet nå pga psykdommen. Derfor slutter de med medisiner og sånn for å prøve å bli verre. 

Anonymkode: e4ca6...2b3

Mhm. Det kan være en mulig årsak ja.

Glitter skrev (4 timer siden):

Kan du bruke det at du angret sist til at du ikke på nytt skal gjøre det? 

Hvorfor skulle du fortjene det noe mer (å skape lidelse) enn andre? 

Ja, det var en god ide, det skal jeg forsøke. 

Jeg er bare en fæl person. Fortjener ikke leve.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner det på akkurat samme måte. Jeg gjorde det i sommer og fortalte det til behandler da jeg var tilbake fra ferie. Hun sa ikke annet enn at hun spurte hvorfor/hva jeg tenkte rundt det og om jeg ville begynne på de igjen (blitt dårligere etterpå). Hun sa også at det nok var litt brått.

Anonymkode: d31d8...3fa

Begynte du på medisiner igjen?

Everybody skrev (2 timer siden):

Don't do it bro. Take your medicine.

Kommer du på grunnen til at du vil selvsabotere? Er det fordi at du kjeder deg? At du føler at du ikke fortjener å ha det bra?

Fordi jeg ikke fortjener å ha det bra.

Vendi skrev (7 minutter siden):

Jeg lærer meg nå i terapi å tenke at jeg faktisk fortjener å ha det bra. Jeg må snu tankene rundt når jeg får sånne negative tanker om meg selv: "Jeg er like mye verdt som alle andre", "Jeg fortjener å ha det bra", "Jeg fortjener å ta medisinene mine for at jeg skal ha det bra", "Jeg fortjener å spise sunn mat og gå ned i vekt for at jeg skal ha det bra", osv. 

Ikke lett å jobbe med på egenhånd, men du kan få hjelp til å snu den negative tankegangen i terapi. 

Hvordan jobber du med det sånn helt konkret? Er det bare å gjenta positive tanker igjen og igjen? Jeg klarer det, men jeg klarer ikke tro på det. Om du skjønner hva jeg mener?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanskelig å forklare. "Det er bare sånn" på en måte...

Så klart du ikke fortjener å ha det dårlig...ingen fortjener det.

Skjønner at det kan være vanskelig å forklare, men prøv (iallefall til psykologen, hvis du har en) Kanskje du greier det og da kan få det bedre.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herregud så umodent. Og dårlig gjort mor alle som stør i behandlingskø og ikke får hjelp pga pasienter som bruker hjelpeapparatets tid og krefter på måten du beskriver her. 

Anonymkode: d745c...7f1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...