Gå til innhold

En tanke som sier at de vil at jeg skal ta selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med "hva skal du uansett gjøre med den informasjonen?" - mener du da den informasjonen at de ikke bryr seg om at jeg dør? Jeg vet egentlig ikke helt. På en måte føles det nesten ut som en utfordring fra deres side. Jeg føler jeg bare surrer meg mer og mer inn i dette og jeg vet det ikke er bra og ja, som du sier, så klarer jeg å tenke "sannheten" - at de ønsker meg det beste/ønsker meg i live. Likevel så tviler jeg også. Det er så vanskelig dette... 

Anonymkode: 3c6d6...8b8

Mente hva om det var sant? Noe det ikke er. Men hva om. Og du svarer jo på det i innlegget ditt. 

Fortsetter under...

Glitter skrev (Akkurat nå):

Mente hva om det var sant? Noe det ikke er. Men hva om. Og du svarer jo på det i innlegget ditt. 

Åja. Skjønner. Nå må jeg bare klare å komme meg ut av dette... 

Jeg tror heller virkelig ikke at teamet ditt ønsker det død❤️ Men det er nok den sære greia med å ta ansvar selv osv. Det inngår jo faktisk en viss risiko der, for at noe skjer om man ikke klarer det ansvaret. På den måten betyr det jo faktisk at man tar restrisikoen for at det KAN skje noe på kjøpet, men at man håper det ikke gjør det.. så brutalt er det. 

Det er vondt å tenke slik. Det er jo ikke sånn at det er urasjonelt heller. Det ER en viss risiko de inngår. Men til syvende og sist er det virkelig opp til en selv. Og at de "ønsker" deg død, stemmer nok ikke. 

Anonymkode: d37be...501

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror heller virkelig ikke at teamet ditt ønsker det død❤️ Men det er nok den sære greia med å ta ansvar selv osv. Det inngår jo faktisk en viss risiko der, for at noe skjer om man ikke klarer det ansvaret. På den måten betyr det jo faktisk at man tar restrisikoen for at det KAN skje noe på kjøpet, men at man håper det ikke gjør det.. så brutalt er det. 

Det er vondt å tenke slik. Det er jo ikke sånn at det er urasjonelt heller. Det ER en viss risiko de inngår. Men til syvende og sist er det virkelig opp til en selv. Og at de "ønsker" deg død, stemmer nok ikke. 

Anonymkode: d37be...501

Ja, det er rart det å bli forventet å skulle ta ansvaret selv. Jeg er ikke klar for det. Hva kan jeg gjøre? Når de ikke vil ta medisinene?

Everybody skrev (11 minutter siden):

Nei de vil nok ikke at du skal ta selvmord. Tror det går inn på de som jobber i psykiatrien når noen de har hatt med å gjøre dør.

Ja, det gjør kanskje det? Men det bare gir ikke mening for meg at de skal bry seg om akkurat meg. Om du skjønner? Jeg er ubetydelig.

Annonse

Vendi skrev (11 minutter siden):

Det er en stund siden du stilte meg det spørsmålet (uthevet), og du har fått en del svar fra andre i mellomtiden. Men jeg tenker at det ikke er veldig rart hvis ikke du ba dem om det. Var du tydelig på at du ville de skulle gjøre det? Som flere har sagt til deg før, så er ingen tankelesere, heller ikke helsepersonell. Du må selv klart og tydelig formidle dine ønsker og behov til dem. Da får du best hjelp. 

Jeg synes det er rart selvom jeg ikke ba om det. Fordi de bruker alltid tilby det. Hun som leverte medisinene til meg har spurt om det mange ganger før, men ikke denne gangen. Men hva kan jeg gjøre nå? Jeg føler ikke at jeg klarer å ha medisinene selv. Har ingen familie eller venner som kan ha dem.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er rart selvom jeg ikke ba om det. Fordi de bruker alltid tilby det. Hun som leverte medisinene til meg har spurt om det mange ganger før, men ikke denne gangen. Men hva kan jeg gjøre nå? Jeg føler ikke at jeg klarer å ha medisinene selv. Har ingen familie eller venner som kan ha dem.

Lever de på apoteket da?

Anonymkode: e797e...dd2

Vendi skrev (8 minutter siden):

Hvis du klarer deg gjennom kvelden og natta nå, så kan du levere medisinene på apoteket i morgen. Så får det komme på plass en ny ordning med hjemmesykepleien til uka. Om det innebærer at du da vil gå noen dager uten medisin, så er det vel tross alt bedre enn at du tar overdose?

Edit: Tenkte nå at du kan få hjelp på apoteket til å spare det du skal bruke de neste dagene, og med det ikke gi fra deg alt. Er jo ikke bra å gå uten medisiner heller, selv om det bare er for noen dager. Så tar du kontakt med fastlegen på mandag. 

Tror du jeg må forklare på apoteket hvorfor jeg ønsker å levere de fra meg? Har ikke så lyst til å si at det er pga fare for selvmord. De ville jo sikkert bli bekymret såfall da?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lever de på apoteket da?

Tror du jeg må forklare på apoteket hvorfor jeg ønsker å levere de fra meg? Har ikke så lyst til å si at det er pga fare for selvmord. De ville jo sikkert bli bekymret såfall da?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke oppsøke legevakten? Du er alltid velkommen der! 

Anonymkode: fab2f...d2a

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke de vil be om en forklaring. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke oppsøke legevakten? Du er alltid velkommen der! 

Tenker du da for å levere medisinene eller for å bli vurdert for innleggelse?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva kan jeg si om de spør?

Si at du ikke trenger medisinene lenger. Er du helt hjelpesløs eller du klarer vel å tenke litt selv? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Si at du ikke trenger medisinene lenger. Er du helt hjelpesløs eller du klarer vel å tenke litt selv? 

Jeg tenkte jeg kanskje kom til å få problemer med å hente ut nye medisiner om jeg sa det?

Sokk skrev (10 minutter siden):

Disse tankene stemmer ikke ❤️

Ett ord: Innleggelse. Jeg tenker du kan ha godt av omsorg og ivaretakelse akkurat nå, det i seg selv kan jo ha god effekt. Brukerstyrt plass om du kan vente, hvis ikke, legevakt og akutt. 

Jeg er utrolig ambivalent til innleggelse. Klarer rett og slett ikke bestemme meg. Jeg er redd for å åpne opp og si direkte hva jeg vil og jeg er redd for å ikke oppfattes som dårlig nok. Også er jeg i utgangspunktet ikke så glad i å innlegges heller. Men det kan kanskje være verdt ett forsøk? Så kan jeg bare skrive meg ut om det ikke går å være der? Har dog opplevd en gang å bli tvangsinnlagt på akuttpost fra DPS da, men... får håpe det ikke skjer nå. Men så er det det å tørre be om innleggelse da. 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tenker du da for å levere medisinene eller for å bli vurdert for innleggelse?

Jeg vet ikke men jeg synes du tankene du har kunne blitt undersøkt av en lege. Skjønner ikke hvorfor du skal gå med dette alene. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, jeg har levert en stor pose medisiner der uten at noen har hevet et øyenbryn.

Anonymkode: b497f...87f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...