Gå til innhold

En tanke som sier at de vil at jeg skal ta selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke men jeg synes du tankene du har kunne blitt undersøkt av en lege. Skjønner ikke hvorfor du skal gå med dette alene. 

Anonymkode: fab2f...d2a

Ja, kanskje? Men jeg tror ikke at jeg tør å innrømme for helsepersonell at jeg har denne tanken om at de vil/ikke bryr seg jeg tar selvmord...

Anonymkode: 3c6d6...8b8

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har levert en stor pose medisiner der uten at noen har hevet et øyenbryn.

Anonymkode: b497f...87f

Åja. Hva sier man? At man ønsker levere det inn til destruksjon?

Ja, kanskje? Men jeg tror ikke at jeg tør å innrømme for helsepersonell at jeg har denne tanken om at de vil/ikke bryr seg jeg tar selvmord...

De har en jobb og sier du det du sier i tråden har de en plikt til å trå til! Kan du ikke gå ned på legevakten? Vi kan snakke med deg mens du er der ❤️

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har en jobb og sier du det du sier i tråden har de en plikt til å trå til! Kan du ikke gå ned på legevakten? Vi kan snakke med deg mens du er der ❤️

Jeg føler ikke at jeg har det ille nok til at det kan forsvares å dra på legevakten? Tror du? Uansett er det 45 min dit med bil og jeg har ikke råd til taxi. Men jeg tror jeg skal klare meg til mandag altså. Da får jeg snakket med fastlegen som jeg i det minste kjenner litt, i motsetning til legevaktslege som jeg aldri har møtt før. Tror det vil være bedre?

Jeg føler ikke at jeg har det ille nok til at det kan forsvares å dra på legevakten? Tror du? Uansett er det 45 min dit med bil og jeg har ikke råd til taxi. Men jeg tror jeg skal klare meg til mandag altså. Da får jeg snakket med fastlegen som jeg i det minste kjenner litt, i motsetning til legevaktslege som jeg aldri har møtt før. Tror det vil være bedre?

Jeg tror at du blir tatt på alvor❤️ jeg blir bekymret for deg når jeg leser smerten du bærer på. Alle som har kjent den smerten kan forstå. Jeg skulle ønske at du fikk hjelp. Av hele mitt hjertet. Det er lenge til mandag 😥

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at du blir tatt på alvor❤️ jeg blir bekymret for deg når jeg leser smerten du bærer på. Alle som har kjent den smerten kan forstå. Jeg skulle ønske at du fikk hjelp. Av hele mitt hjertet. Det er lenge til mandag 😥

Jeg får dårlig samvittighet når du bekymrer deg. Det går bra altså, ikke tenk på meg. Jeg er ganske så sikker på at jeg skal klare å holde ut til mandag. Reiser på besøk nå i kveld og lar medisinene bli liggende hjemme også drar jeg hjem søndags kveld og da er det bare en natt til mandag. Og skulle jeg føle at jeg mister kontrollen da så ringer jeg legevakten. Lover.

Annonse

Vendi skrev (5 minutter siden):

Synes det høres ut som en god plan 🙂 Hvis du tror du kan holde ut til mandag, så gjør det, og så snakker du med fastlegen da. 

Og klarer du det ikke, så er det legevakten. 

Bra du synes det er en god plan. Har bestemt meg for å reise på besøk, medisinene blir liggende hjemme og jeg klarer forhåpentligvis få tankene litt over på andre ting også. Men hva sier man egentlig i telefonen til legevakten? Har aldri ringt dit selv... Sier man rett ut at man har selvmordstanker og tenker man burde bli innlagt?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg får dårlig samvittighet når du bekymrer deg. Det går bra altså, ikke tenk på meg. Jeg er ganske så sikker på at jeg skal klare å holde ut til mandag. Reiser på besøk nå i kveld og lar medisinene bli liggende hjemme også drar jeg hjem søndags kveld og da er det bare en natt til mandag. Og skulle jeg føle at jeg mister kontrollen da så ringer jeg legevakten. Lover.

Veldig bra❤️ jeg håper at du er ærlig med de du reiser til og bruker dem❤️ glad du blir tatt vare på❤️

Veldig bra❤️ jeg håper at du er ærlig med de du reiser til og bruker dem❤️ glad du blir tatt vare på❤️

Jeg tror det som vil hjelpe meg mest er å få fokus vekk fra det jeg sliter med, så kommer nok ikke til å si noe om det jeg går igjennom akkurat nå. Jeg er vandt til å bare snakke med hjelpeapparatet og "holde det skjult" for alle andre i livet mitt. Det fungerer egentlig bra for meg, for å åpne opp om det innerste, mørkeste tør jeg ikke. Gjør det knapt for behandler som jeg har kjent lenge...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Åja. Hva sier man? At man ønsker levere det inn til destruksjon?

Hei! Jeg vil levere inn disse. Ok! Sa de bak disken.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bra du synes det er en god plan. Har bestemt meg for å reise på besøk, medisinene blir liggende hjemme og jeg klarer forhåpentligvis få tankene litt over på andre ting også. Men hva sier man egentlig i telefonen til legevakten? Har aldri ringt dit selv... Sier man rett ut at man har selvmordstanker og tenker man burde bli innlagt?

Ja, bare fortell dem akkurat det. Jeg ble dessverre avvist da jeg var på legevakten helt i oppløsning og dårlig. Men har du ikke behandler?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det som vil hjelpe meg mest er å få fokus vekk fra det jeg sliter med, så kommer nok ikke til å si noe om det jeg går igjennom akkurat nå. Jeg er vandt til å bare snakke med hjelpeapparatet og "holde det skjult" for alle andre i livet mitt. Det fungerer egentlig bra for meg, for å åpne opp om det innerste, mørkeste tør jeg ikke. Gjør det knapt for behandler som jeg har kjent lenge...

Har du traumer?

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, bare fortell dem akkurat det. Jeg ble dessverre avvist da jeg var på legevakten helt i oppløsning og dårlig. Men har du ikke behandler?

Så leit å høre at du måtte oppleve det. Jeg har behandler men hun har ferie nå.

Er det du som har bp2? Du virker deppa. Får du nok medisiner for depresjon nå? Og noe som tar tankekjør? 

Jeg tror du skal legge fra deg at noen ønsker deg død. Heller kan du forsøke å se at det er litt selvsentrert av deg å i det hele tatt forestille deg at folk tenker så mye på akkurat deg og lager store konspirasjoner som angår deg. Det har ikke folk tid eller kapasitet til. Det er normalt å ha litt sånne selvhøytidelige forestillinger i sykdom, du er bare syk. Og det kan medisineres fint bort om du sliter med bp2.  Du må også la være å mene at helsetjenester har ansvaret for å lese dine tanker. Det du ikke sier eller skriver kan de ikke vite. Derfor blir det ditt ansvar i ditt liv å kommunisere helt tydelig så du kan få rett hjelp. Ingen kan vite at du ønsker å bli ringt i helgen hvis det ikke er snakket om. Osv. 

Anonymkode: 47fe9...9b4

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så mulig det jeg nå skriver har vært sagt av andre allerede. Jeg synes det er leit å lese om hvordan du blir gående å tolke hva andre gjør, mer enn at du klarer å formidle hvordan du har det. Men jeg tenker også at lite gjennomtenkt fra hjemmetjenestens side å bare levere tilbake medikamenter, du har bedt dem hente, uten at dere har en ordentlig samtale om dette. 

Du har jo hatt det vanskelig noen uker nå,  men jeg er enig med deg i at det er mye bedre om du snakker med fastlegen på mandag enn en tilfeldig legevaktslege nå i helgen. Synes du skal prøve å forberede samtalen med fastlegen godt. Ta sjansen på å være eksplisitt og ikke hint eller vent på at legen skal ta initiativ. Slik jeg har forstått det, så er situasjonen slik at du 

- er ambivalent mht om innleggelse vil være bra eller ikke, men at du trenger mer hjelp enn du får nå for å komme ut av den vanskelige perioden du er inne i

- at det oppleves som litt tilfeldig hva slags hjelp du får fra hjemmetjenesten, og at du synes det er rart og sårende at de ikke er litt mer opptatt av hvordan du har det

- at du er redd for å si eksplisitt hva du selv tror du kan ha godt av, da du er redd for at helsepersonell vil tenke at du ikke er dårlig nok til f.eks. en innleggelse. 

Jeg oppfatter det som at du er var for avvisning og at det er en av de tingene som holder deg tilbake fra å si mer direkte hva du trenger eller skulle ønske. 

Håper du kommer deg gjennom helgen på en god måte.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, hva er grunnen til at du tenker det?

Det var på bakgrunn av at du skrev at ingen visste om det mørkeste i deg? Hva er det?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det du som har bp2? Du virker deppa. Får du nok medisiner for depresjon nå? Og noe som tar tankekjør? 

Jeg tror du skal legge fra deg at noen ønsker deg død. Heller kan du forsøke å se at det er litt selvsentrert av deg å i det hele tatt forestille deg at folk tenker så mye på akkurat deg og lager store konspirasjoner som angår deg. Det har ikke folk tid eller kapasitet til. Det er normalt å ha litt sånne selvhøytidelige forestillinger i sykdom, du er bare syk. Og det kan medisineres fint bort om du sliter med bp2.  Du må også la være å mene at helsetjenester har ansvaret for å lese dine tanker. Det du ikke sier eller skriver kan de ikke vite. Derfor blir det ditt ansvar i ditt liv å kommunisere helt tydelig så du kan få rett hjelp. Ingen kan vite at du ønsker å bli ringt i helgen hvis det ikke er snakket om. Osv. 

Anonymkode: 47fe9...9b4

Jeg har bp2 ja. Jeg får medisiner både for depresjon og tankekjør, og de har tidligere fungert bra. Men kanskje mulig jeg må se på å bytte? Jeg vet ikke... 

Skjønner hva du mener, og ja du har rett i at det er mitt ansvar å kommunisere tydelig. Det er bare vanskelig for meg. Er redd for å gjøre meg selv sårbar og bli avvist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...