Gå til innhold

En tanke som sier at de vil at jeg skal ta selvmord

Anbefalte innlegg

frosken skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, så mulig det jeg nå skriver har vært sagt av andre allerede. Jeg synes det er leit å lese om hvordan du blir gående å tolke hva andre gjør, mer enn at du klarer å formidle hvordan du har det. Men jeg tenker også at lite gjennomtenkt fra hjemmetjenestens side å bare levere tilbake medikamenter, du har bedt dem hente, uten at dere har en ordentlig samtale om dette. 

Du har jo hatt det vanskelig noen uker nå,  men jeg er enig med deg i at det er mye bedre om du snakker med fastlegen på mandag enn en tilfeldig legevaktslege nå i helgen. Synes du skal prøve å forberede samtalen med fastlegen godt. Ta sjansen på å være eksplisitt og ikke hint eller vent på at legen skal ta initiativ. Slik jeg har forstått det, så er situasjonen slik at du 

- er ambivalent mht om innleggelse vil være bra eller ikke, men at du trenger mer hjelp enn du får nå for å komme ut av den vanskelige perioden du er inne i

- at det oppleves som litt tilfeldig hva slags hjelp du får fra hjemmetjenesten, og at du synes det er rart og sårende at de ikke er litt mer opptatt av hvordan du har det

- at du er redd for å si eksplisitt hva du selv tror du kan ha godt av, da du er redd for at helsepersonell vil tenke at du ikke er dårlig nok til f.eks. en innleggelse. 

Jeg oppfatter det som at du er var for avvisning og at det er en av de tingene som holder deg tilbake fra å si mer direkte hva du trenger eller skulle ønske. 

Håper du kommer deg gjennom helgen på en god måte.

Ja, jeg synes også det ble dumt at vi ikke hadde en ordentlig samtale rundt medisinene når de leverte dem tilbake til meg, det hadde nok gjort det lettere om vi hadde hatt det. 

Jeg håper på at det blir en ok samtale med fastlegen på mandag. Og du har helt rett i de punktene du lister opp. Det er akkurat sånn det er... 

Takk for det. Jeg tror jeg skal komme meg igjennom det på en god måte.

Anonymkode: 3c6d6...8b8

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var på bakgrunn av at du skrev at ingen visste om det mørkeste i deg? Hva er det?

Anonymkode: b497f...87f

Åja. Det kommer jeg selvfølgelig ikke til å skrive her...

Anonymkode: 3c6d6...8b8

Den tanken må du legge fra deg. Det er 110% sikkert at ingen ønsker deg død. Hadde du vært scusidal hadde de ikke sendt med deg medisinene hjem. Men de gjør det for at du selv skal føle ansvar for deg selv og det styrker din psyke. 
Du kan fint dele dine tanker med de. 

Anonymkode: 1758b...4aa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...