Gå til innhold

Liker eksen til ei bekjent....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (1 time siden):

Hvorfor tok hun på seg ansvar for å arrangere selskap(ene) for eksens familie? Om man gjør det har man seg selv å takke tenker nå jeg dah… ;) 

Hun og eksen var ikke spesielt gode venner for å si det mildt. Aner ikke hvorfor hun gjorde det, kanskje hun ville ha litt kontakt med barnets morfar og farfar, hva vet vel jeg. Hennes familie taklet ikke det i alle fall. Hun lot dem jo få lov til det når hun gjorde det sånn, men jeg skjønner jo også at det ville blitt veldig sårt for barnet om mormor og morfar + tante ikke kom i bursdagen, de er fullt troende til ikke å komme nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg ville nok ikke likt at en ny venninne hadde blitt sammen med eksen min. Det kommer litt an på hva vi hadde delt av historie og erfaringer. Jeg hadde ikke lagd noen problemer på noen måte, men noe videre vennskap med henne ville det ikke blitt. Nå liker jeg heller ikke at  kompiser av min eks ber meg på dates og finner påskudd til å komme innom. For ikke å snakke om hvor mye eksen min misliker det 🙃 det er noen situasjoner som krever litt nøyere vurdering, åpenhet og at man er mer fintfølende mht reøasjoner. 

Jeg stiller meg bak alt du sier her. Et kjæresteforhold med en venn(inne)s eks vil kunne få så store omkostninger at man må være forberedt på å ta konsekvensene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Hun og eksen var ikke spesielt gode venner for å si det mildt. Aner ikke hvorfor hun gjorde det, kanskje hun ville ha litt kontakt med barnets morfar og farfar, hva vet vel jeg. Hennes familie taklet ikke det i alle fall. Hun lot dem jo få lov til det når hun gjorde det sånn, men jeg skjønner jo også at det ville blitt veldig sårt for barnet om mormor og morfar + tante ikke kom i bursdagen, de er fullt troende til ikke å komme nemlig.

Om dette var så sårt for alle rundt høres det nesten ut som det beste hadde vært at hennes eks arrangerte bursdag med barnets farfar, så kunne hun arrangert for sin familie (mormor, morfar og tante)?

(Med forbehold om at hun ikke var barnets bonusmor, og at mormor, farmor og tante heller ikke var hennes familie vel og merke ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Om dette var så sårt for alle rundt høres det nesten ut som det beste hadde vært at hennes eks arrangerte bursdag med barnets farfar, så kunne hun arrangert for sin familie (mormor, morfar og tante)?

(Med forbehold om at hun ikke var barnets bonusmor, og at mormor, farmor og tante heller ikke var hennes familie vel og merke ;))

Barnets biologiske mor. Kunne vært skrevet en avhandling om den familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Barnets biologiske mor. Kunne vært skrevet en avhandling om den familien. 

Haha skjønner. Det skal ikke alltid være lett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja tenk skulle alle tenk sånn. Alle er jo ekser av noen, dette for meg er ikke ei nær venninne men vi snapper ofte og møtes på vin av og til. Det kan godt være hun hadde fått lettere sjokk om hun hørte jeg var interessert, men det kommer man som regel over. 

Men kan du ane noen vibber på at han kan være interessert tilbake? Nå har vi en elr to faste dager i uka, så kan be han inn neste gang. Lom ikke lengre enn til gangen denne gang. 🙈

Anonymkode: b20c9...7a4

Altså… blir litt usikker på om du tror jeg mente noe annet enn det jeg mener. Isåfall beklager jeg at jeg ikke var tydelig nok. Jeg hadde ikke likt om selv en fjern venninne ble kjæreste med min eks, og det ville definitivt påvirket min relasjon til henne. Jeg ville verken ønsket snapping eller vinkvelder. Men det er ikke det samme som at jeg mener en slik venninne «ikke får lov» til å gjøre det. Værsågod, om hun virkelig vil det, men det vil altså få følger for hennes relasjon til meg. Men andre kan jo ha det annerledes på den fronten enn jeg. 
 

Til det siste avsnittet ditt har jeg ingen kommentar, eller formening om hans interessenivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Hun og eksen var ikke spesielt gode venner for å si det mildt. Aner ikke hvorfor hun gjorde det, kanskje hun ville ha litt kontakt med barnets morfar og farfar, hva vet vel jeg. Hennes familie taklet ikke det i alle fall. Hun lot dem jo få lov til det når hun gjorde det sånn, men jeg skjønner jo også at det ville blitt veldig sårt for barnet om mormor og morfar + tante ikke kom i bursdagen, de er fullt troende til ikke å komme nemlig.

Her synes jeg hennes familie fremstår som veldig urimelige. Hvis hun ikke kan invitere barnets farfar uten at de nekter å komme, synes jeg det er utrolig frekt. Veldig flott av henne å ville opprettholde kontakten med farfaren, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (2 timer siden):

Her synes jeg hennes familie fremstår som veldig urimelige. Hvis hun ikke kan invitere barnets farfar uten at de nekter å komme, synes jeg det er utrolig frekt. Veldig flott av henne å ville opprettholde kontakten med farfaren, da. 

Jepp... Urimelig er nok ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker skrev (1 minutt siden):

Du spør om du skal stoppe å bli utro. Ja, det skal du.

Utro? Det er da ingen som er sammen med noen av de to involverte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Utro? Det er da ingen som er sammen med noen av de to involverte her.

Ja dette skjønte jeg ikke.. 

Men kan det være han driter i om jeg har en vennskapelig forhold med han? Jeg aner ikke hva han tenker og jeg blir gal snart. 😬

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja dette skjønte jeg ikke.. 

Men kan det være han driter i om jeg har en vennskapelig forhold med han? Jeg aner ikke hva han tenker og jeg blir gal snart. 😬

Anonymkode: b20c9...7a4

Vennskapelig forhold med henne mente jeg. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja dette skjønte jeg ikke.. 

Men kan det være han driter i om jeg har en vennskapelig forhold med han? Jeg aner ikke hva han tenker og jeg blir gal snart. 😬

Anonymkode: b20c9...7a4

Han er vel ikke sammen med noen andre? Og ikke du heller? Det er nok GammelLurker som ikke har fulgt med, men har kommet inn i tråden og svarer uten å sette seg inn i situasjonen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Han er vel ikke sammen med noen andre? Og ikke du heller? Det er nok GammelLurker som ikke har fulgt med, men har kommet inn i tråden og svarer uten å sette seg inn i situasjonen. :) 

Nei vi er begge single 🙂

bare håper han føler det samme som meg... Han var veldig på å skulle fortsette dette å la barna møtes og hjem her. Han henter og det blir naturlig at jeg ser han da. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min venninne, hans eks har funnet ut noe. Hun er så stille og snapper ikke lengre med hjerte som hun før gjorde. Tror dere hun er sur fordi jeg møter han når barna leker? Får en smule kjip følelse.. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror min venninne, hans eks har funnet ut noe. Hun er så stille og snapper ikke lengre med hjerte som hun før gjorde. Tror dere hun er sur fordi jeg møter han når barna leker? Får en smule kjip følelse.. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Som sagt så sa jeg tidligere i tråden at du må kanskje velge, og nå ser det ut som du mulig har kommet der. Jeg tror ikke eksen hans synes noe om dette, det kan godt hende hun føler seg sviktet både av deg og ham. Det er naturlig. Jeg hadde droppet deg som venninne hadde du vært min venn, fordi dette er svært komplisert. 

Anonymkode: 37336...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror min venninne, hans eks har funnet ut noe. Hun er så stille og snapper ikke lengre med hjerte som hun før gjorde. Tror dere hun er sur fordi jeg møter han når barna leker? Får en smule kjip følelse.. 

Om du får kjip følelse bør du holde deg unna eksen hennes.

Jeg tror forresten ikke han er interessert, syns det du beskriver høres ut som normal høflighet mellom foreldre som har barn som leker sammen. Mulig han flørter litt, men min erfaring er at menn som ønsker noe er tydelige når de møter noen de virkelig vil ha. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som sagt så sa jeg tidligere i tråden at du må kanskje velge, og nå ser det ut som du mulig har kommet der. Jeg tror ikke eksen hans synes noe om dette, det kan godt hende hun føler seg sviktet både av deg og ham. Det er naturlig. Jeg hadde droppet deg som venninne hadde du vært min venn, fordi dette er svært komplisert. 

Anonymkode: 37336...11a

Men hvordan kan hun fått vite dette? Føles veldig kjipt hvis jeg bare føler dette og ikke han, også trist hvis det blir dårlig stemning. Hun har bare vært veldig stille nå de to siste dagene. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke fått noe snap eller mld av henne. Bare lurer på hvordan hun kan ha fått vite noe? Meg og han har ikke gjort annet enn å planlegge 1-2 dager i uka hvor de skal leke. Tenker hun ikke kan bli sur for det eller? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enda ikke fått noe snap eller mld av henne. Bare lurer på hvordan hun kan ha fått vite noe? Meg og han har ikke gjort annet enn å planlegge 1-2 dager i uka hvor de skal leke. Tenker hun ikke kan bli sur for det eller? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Hvorfor lurer du på hvordan hun har fått vite dette? Snakker ikke hun og eksen sammen? Hva slags forhold de har ble mer vesentlig her. Og jo, hun kan jo selvfølgelig bli sur. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...